Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Eg har et dilemma.

Skal eg oppgradere til 1080 fra 970, eller kjøpte nye hodetelefoner og vente på 1080ti?

Må uansett vente 2 måneder for å spare opp nok penger.

Eller kjøpe kortene nå, også angre på at du ikke ventet til TI kom ut først?` :p

 

Man kjøper 1080 som ventekort.

Angrer mer av å sitte på 480 i 6 mnd til enn å ha sitti på 1080 i 6 mnd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Eg har et dilemma.

Skal eg oppgradere til 1080 fra 970, eller kjøpte nye hodetelefoner og vente på 1080ti?

Må uansett vente 2 måneder for å spare opp nok penger.

Eller kjøpe kortene nå, også angre på at du ikke ventet til TI kom ut først?` :p

 

Man kjøper 1080 som ventekort.

Angrer mer av å sitte på 480 i 6 mnd til enn å ha sitti på 1080 i 6 mnd. 

 

Jeg kjøpte 1080 som "ventekort" til 1080Ti kommer. Dette pga at jeg gikk til anskaffelse av den Acer X34A Predator skjerm som har G-Sync. Hadde et AMD kort (R9 290X) som naturligvis ikke støtter G-sync, så i stede for å vente alt fra 6 til 12 måneder på at 1080Ti kommer, så valgte jeg å bruke 1080 som et "ventekort".

Koster penger, men hey!... en hobby man liker putter man gjerne litt ekstra penger i, så for min del er ikke det med penger noe "issue" når det kommer til innkjøp av hardware! :)

Lenke til kommentar

 

Eg har et dilemma.

Skal eg oppgradere til 1080 fra 970, eller kjøpte nye hodetelefoner og vente på 1080ti?

Må uansett vente 2 måneder for å spare opp nok penger.

 

Hvilke headset koster tilsvarende mye som 1080-oppgradering fra 970?

 

Det heter hodetelefoner.

Audeze LCD-2 er de eg ser på. Finnes et hav av hodetelefoner fra 10k og opp.

 

Får se når eg kommer tilbake fra ferie om va eg bestemmer meg for.

Tror nok det blir et 1080 ja.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Spørs liksom hva man har fra før av. fomlepung som hadde et R9 290X kort, får jo en pen ytelses oppgradering, og er da vel verdt pengene. Er annerledes å gå fra 980Ti til 1080. Jeg får kanskje 3500 kr for mitt. Da må jeg ut med 4100 kr for å få ca 25% bedre ytelse over 980Ti (for et MSI 1080 Gaming X). Å gå fra 980Ti til 1080Ti/TitanP vil jo gi meg 50% mer ytelse, og kanskje mer.

 

Mulig jeg overtenker dette. Jeg har vel bare blitt litt mer fornuftig enn jeg var før da jeg kjøpte det meste nye som kom ut :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

GTX 1070 får en ca. 6% økning, GTX 1080 får litt mer.

 

Så da er det hevet over enhver tvil. Pascal støtter asynchronous compute.

 

 

Både RX480 og Fury X fikk litt større ytelses-økning enn dette. Er det noen god forklaring på hvorfor? Er det driverne til Nvidia som er så "effektive" at det blir mindre å hente med AC? Eller har det kanskje noe med antallet shadere å gjøre? Jo flere shadere, desto større sjanse for at de blir stående idle?

Lenke til kommentar

Spørs liksom hva man har fra før av. fomlepung som hadde et R9 290X kort, får jo en pen ytelses oppgradering, og er da vel verdt pengene. Er annerledes å gå fra 980Ti til 1080. Jeg får kanskje 3500 kr for mitt. Da må jeg ut med 4100 kr for å få ca 25% bedre ytelse over 980Ti (for et MSI 1080 Gaming X). Å gå fra 980Ti til 1080Ti/TitanP vil jo gi meg 50% mer ytelse, og kanskje mer.

 

Mulig jeg overtenker dette. Jeg har vel bare blitt litt mer fornuftig enn jeg var før da jeg kjøpte det meste nye som kom ut

 

Hadde jeg hatt et 980Ti kort i stede for 290X, så hadde jeg jo fint klart å vente til 1080Ti kommer.

Og ja, fikk en real boost på fps'en i spill med 1080 kontra 290X. Og ikke minst, G-sync er jo bare herlig! ;)

Lenke til kommentar

 

 

GTX 1070 får en ca. 6% økning, GTX 1080 får litt mer.

 

Så da er det hevet over enhver tvil. Pascal støtter asynchronous compute.

 

 

Både RX480 og Fury X fikk litt større ytelses-økning enn dette. Er det noen god forklaring på hvorfor? Er det driverne til Nvidia som er så "effektive" at det blir mindre å hente med AC? Eller har det kanskje noe med antallet shadere å gjøre? Jo flere shadere, desto større sjanse for at de blir stående idle?

 

 

Alt handler om å fylle ledige "bobler"/resurser i arkitekturen.

 

Merk at RX480 får mindre økning (i %) enn Fury/390. Dette skyldes at AMD har jobbet med å øke throughput på grafikken med Polaris.

 

Men, det har med antallet "ledige" SM (Nvidia) eller CU (AMD) og gjøre. 

 

RX 480 har 36 CU

1070 har 15 SM og 1080 har 20 SM.

 

Si for eksempel at en SM/CU er ferdig med en gradikk-shader, og har sendt resultatet til ROP for videre prosessering, eller eventuelt venter på data fra geometri/tessellation. Da er tanken at man i mellomtiden kan sette av noen ledige sykler til å prosessere en "compute" oppgave (som ikke har avhengigheter som trenger tessellation eller ROP eller andre typiske grafikkresurser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste Nvidia driveren ser ikke ut til å like Netflix (bruker et 1070). Når jeg går inn i fullscreen i Netflix appen på Win10, så er det bare stutter. Funker fint uten fullscreen og på web-versjonen. Noen som kan teste og bekrefte/avkrefte?

 

Noen videoer (som ikke støtter FullHD) ser ut til å gå bra, men ikke House of Cards f.eks.

 

Pleier ikke å se Netflix eller andre streamingtjenester på spill-PCen, men sjekket her, og det er noe "rart" med bildet i Netflix her også. Virker som tearing både horisontalt og vertikalt innimellom på bildet ser jeg. Hadde ikke dette før etter at jeg oppdaterte driveren i dag. (Har et 1080 kort)

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

 

Siste Nvidia driveren ser ikke ut til å like Netflix (bruker et 1070). Når jeg går inn i fullscreen i Netflix appen på Win10, så er det bare stutter. Funker fint uten fullscreen og på web-versjonen. Noen som kan teste og bekrefte/avkrefte?

 

Noen videoer (som ikke støtter FullHD) ser ut til å gå bra, men ikke House of Cards f.eks.

 

Pleier ikke å se Netflix eller andre streamingtjenester på spill-PCen, men sjekket her, og det er noe "rart" med bildet i Netflix her også. Virker som tearing både horisontalt og vertikalt innimellom på bildet ser jeg. Hadde ikke dette før etter at jeg oppdaterte driveren i dag. (Har et 1080 kort)

 

 

Hvordan er lyden? Når jeg går inn i fullskjerm så er det veldig til hakking på lyd, og bildet henger etter. Kommer seg når jeg går ut av fullscreen.

 

Virker som det er fler som har rapportert det på driver-forumet til Nvidia.

Lenke til kommentar

 

 

Siste Nvidia driveren ser ikke ut til å like Netflix (bruker et 1070). Når jeg går inn i fullscreen i Netflix appen på Win10, så er det bare stutter. Funker fint uten fullscreen og på web-versjonen. Noen som kan teste og bekrefte/avkrefte?

 

Noen videoer (som ikke støtter FullHD) ser ut til å gå bra, men ikke House of Cards f.eks.

 

Pleier ikke å se Netflix eller andre streamingtjenester på spill-PCen, men sjekket her, og det er noe "rart" med bildet i Netflix her også. Virker som tearing både horisontalt og vertikalt innimellom på bildet ser jeg. Hadde ikke dette før etter at jeg oppdaterte driveren i dag. (Har et 1080 kort)

 

 

Hvordan er lyden? Når jeg går inn i fullskjerm så er det veldig til hakking på lyd, og bildet henger etter. Kommer seg når jeg går ut av fullscreen.

 

Virker som det er fler som har rapportert det på driver-forumet til Nvidia.

 

 

Lyden ser ut til å fungere fint her i det minste, men bildet er såpass irriterende at det er ikke "sebart".

Lenke til kommentar

Sendte nettopp Gigabyte 1070 G1 Gaming tilbake da jeg syntes det bråkte noe ekstremt. Har lest at Msi 1070 Gaming X er et av de minst bråkete kortene, er det et godt valg?

Hvis g1 bråkte, så satt du vifta opp manuelt, ellers så har du ekstremt lite airfliw i kabinettet ;)

Lenke til kommentar

 

Sendte nettopp Gigabyte 1070 G1 Gaming tilbake da jeg syntes det bråkte noe ekstremt. Har lest at Msi 1070 Gaming X er et av de minst bråkete kortene, er det et godt valg?

Hvis g1 bråkte, så satt du vifta opp manuelt, ellers så har du ekstremt lite airfliw i kabinettet ;)

 

 

Viftene sto på auto, og har en egen 140mm som blåser inn under kortet, men viftene bråkte og lagde vibrasjoner på høyt RPM, kan være at noe var galt med kortet. Mitt kort hørtes ikke ut som det i videoene som viser viftestøyet til det.

Endret av Feexy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...