Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Kjøper faen ikke et panel som må overklokkes. Tror Samsung sin nye 31,5 144Hz Gsync blir bra. :D

 

Har hatt Asus VG278, værste søppelet jeg har hatt, men VG236 var OK.

1440P på 31,5 tommer? Er jo like uskarpt som 1080p på 24 tommer det.. 

 

 

Har hatt 1080p nå siden jeg hadde HD7970 å hva du legger i "uskarpt" får være opp til deg. Jeg spiller pr dags dato på en 27" 120Hz 1080p, og synes det er helt OK. 4K er mange år unna for min del. 1440p 144Hz er mine neste skjerm, heller det en å ha lag-show på en 4K skjerm.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjøper faen ikke et panel som må overklokkes. Tror Samsung sin nye 31,5 144Hz Gsync blir bra. :D

 

Har hatt Asus VG278, værste søppelet jeg har hatt, men VG236 var OK.

1440P på 31,5 tommer? Er jo like uskarpt som 1080p på 24 tommer det.. 

 

 

Har hatt 1080p nå siden jeg hadde HD7970 å hva du legger i "uskarpt" får være opp til deg. Jeg spiller pr dags dato på en 27" 120Hz 1080p, og synes det er helt OK. 4K er mange år unna for min del. 1440p 144Hz er mine neste skjerm, heller det en å ha lag-show på en 4K skjerm.

 

Eneste "lægg" det er på min 4k skjerm er at den er 60hz. Bf1 4k ultra drar unna med 140+ fps. Skulle hatt 4k120hz skjerm ja! 1080ti sli fikser "læggen" :p

 

1440p 144hz er så 2014 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Speaking of which, two long-time G-Sync partners will be the first at bat with these 144Hz, 4K, Quantum Dot, HDR G-Sync displays (whew). Look for the Asus ROG Swift PG27UQ and Acer Predator XB272-HDR to land sometime in the second quarter of 2017. For how much? Nvidia isn’t saying, but considering the premium on current G-Sync panels and the no-compromises list of high-end features in the first G-Sync HDR panels, your firstborn will likely make for the start of a decent down payment.

:hmm: kanskje en 3440-1440P med dette

Lenke til kommentar

bredere skjerm blir bedre jo større den er. Hadde 16:10 24" 1920x1200 og kunne aldri tenke meg 16:9. Kjøpte så 16:9 27" 2560x1440P og ble veldig fornøyd. 21:9 er nok en større overgang men en 34" 3440x1440P tror jeg kan bli ganske så bra, men det som gjør utslaget for min del er at den er curved. For monitors del når man sitter såpass nærme (kontra en TV) så gir ultrawide mer mening så lenge den er curved/konkav.

Det blir mer "surround" feel.

 

EDIT:

Før det igjen hadde jeg en 19" 5:4 1280x1024 og kunne aldri tenke meg en 16:10 skjerm etc.  ;)

Var forøvrig en av de første som gikk over til Sony Trinitron monitor (andre kalte det vel Flat/Plantronics?) som ikke hadde konveks CRT skjerm. Den føltes veldig konkav men ble veldig fort vandt til det.

Uansett så var det jo en drøm når man slapp å sitte på serverrom med monochrome skjermer hvor man omtrent kunne følge linjeoppdateringen med øynene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Er lenge siden denne ble vist frem og sikkert posta her før og. Men noen her som har planer om og kjøpe denne? :D

http://edgeup.asus.com/2017/01/04/rog-pg27uq-intro/

Nei aldri. Ultrawide er veien å gå. Kommer aldri til å kjøpe noe annet igjen! En fryd å spille på. Passer synsfeltet mye bedre. 

 

 

Alt blir Ultrawide hvis du bare kjøper stort nok. ;)

 

 

Ja. Jeg har en 32" 16:9 BenQ 4K skjerm her, og den er mer enn bred nok. Blir skjermen for bred, så må man bare bevege hodet enda mer og det er ikke noe særlig bra spør du meg. Man kan jo sette skjermen lenger unna, men da blir jo tekst vanskeligere å lese...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Tror dere dette er en grei skjerm?

http://cdon.no/elektronikk/acer-27-led-predator-xg270hu-gamingskjerm-p31775961

Ettersom jeg bestilte et 1080 så er det kanskje på tide å oppgradsere skjerm også...

 

Det er en svært bra skjerm til spilling. Men til ditt nye GTX1080 bør du velge en skjerm med G-Sync. Dette er et godt tilbud fra samme kampanjen. Det er det som er litt kjipt med å velge Nvidia skjermkort, at G-Sync skjermene er dyrere enn tilsvarende Freesync skjermer (skjønt, nå er jo dette en G-Sync skjerm med litt bedre spesifikasjoner enn Freesync skjermen du spør om). Men dessverre er ikke AMD med i kampen en gang for øyeblikket. Rundt mai skal "Vega" komme..

Lenke til kommentar

Noen her inne som har testet ut å kjøre 2 GPU'er samtidig der det ene kortet er AMD og det andre Nvidia? Har 2 x 290X nå så hadde vært morsomt å teste et GTX 1080 + 1 x 290X ?

Har ikke prøvd, i hovedsak fordi det er uinteressant. Du vil ikke få noe ekstra ytelse av det.

Lenke til kommentar

 

Noen her inne som har testet ut å kjøre 2 GPU'er samtidig der det ene kortet er AMD og det andre Nvidia? Har 2 x 290X nå så hadde vært morsomt å teste et GTX 1080 + 1 x 290X ?

Har ikke prøvd, i hovedsak fordi det er uinteressant. Du vil ikke få noe ekstra ytelse av det.
Bare i drittspillet ashes of the singularity. Støtter multigpu i dx12 med blanding av amd og nvidia.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...