Gå til innhold

Mengden e-sport på gamer.no


Anbefalte innlegg

Jeg føler at i det siste har det tatt helt overhånd med e-sport på gamer.no. For oss som er lite (les: finnes ikke) interessert i e-sport, har det blitt et eneste stort rot på forsiden, og pes for å faktisk finne annet innhold. Dere kunne like gjerne slengt opp artikler om kålormens innvirkning på miljøet i Langtvekkistan. Det hadde vært mer interessant.

 

Jeg skjønner at det finnes en del som er interessert i e-sport og at det tydeligvis genererer klikk, men det burde vært mulig for registrerte brukere å legge inn filter på nyheter slik at jeg f.eks. kunne fjernet alle nyheter innenfor denne kategorien fra forsiden min.

 

Bruker gamer.no mindre og mindre, og det blir stadig færre interessante ting å lese om. At dere fyller på med så mye esport gjør det bare enda vanskeligere å finne interessante artikler.

 

Tok et screenshot for å vise hvordan forsiden ser ut nå... Har merket esport med stjerne... Grusomt.

 

post-4131-0-33545400-1426443235_thumb.png

Endret av KriFos
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er klar over at det var mye e-sport på Gamer.no akkurat denne helgen. Det skyldes at ESL One, IEM og Telenorligaen foregikk samtidig, i tillegg til at vi hadde ekstra dekning av Telenorligaen siden serien var halvspilt. Sånn er det jo på andre nettaviser også ved store idrettsarrangement. Ideelt sett kunne vi balansert det ut med andre typer artikler også, men det lot seg ikke gjøre akkurat denne gangen.

 

PS: Hvilken fane som vises i tjenesteboksen er tilfeldig hver gang du åpner forsiden.

Lenke til kommentar

Som minimalt interessert i det meste av vintersport kan jeg bekrefte at det ikke er spesielt mye mer givende å klikke seg inn på noen av nettavisene mens skiskytings-vm og vanlige vm og hva det nå er alt sammen pågår heller ;)

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter opp om dette. Har selv begynt å bruke gamer mindre og mindre. Vet ikke om dere faktisk gir ut mindre innhold om andre ting nå som e-sport er blitt en så viktig del, men det virkelig sånn iallfall.

 

Støtter også forslaget om å kunne velge hva man ønsker å se på forsiden. Det er en god ide for oss som ikke er interessert i e-sport.

 

Synd for oss er jo at det er mangel på andre gode norske spillsider, så valgmulighetene er ikke store.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi forstår godt at e-sport ikke er for alle, men vi hadde ikke skrevet om det hvis det ikke hadde blitt godt lest. Faktisk har vi veldig mange tradisjonelle spillsaker på Gamer.no som leses langt dårligere enn de aller fleste e-sportartikler. Noen bryr seg ikke om japanske rollespill, strategispill eller simulatorer, mens andre bryr seg ikke om e-sport, indiespill eller norske spill. Alt er likevel en naturlig del av vi skriver om på Gamer.no. Av og til tar vi noen valg på hva vi må kutte fordi det rett og slett ikke leses, men e-sport er ikke blant de områdene.

 

Jeg gjorde forøvrig en rask opptelling av alle artikler vi har publisert på Gamer.no så langt i år. Av totalt 445 artikler er 78 om e-sport. Altså 17% :-)

Lenke til kommentar

Da vil jeg trekke en parallell: Skal vi legge alt om for eksempel JRPG, Nintendo 3DS, nostalgi eller norske spill i egne seksjoner – og ikke vise noe på forsiden – fordi det finnes noen lesere som ikke er interessert i akkurat de emnene? Det kan dessverre ikke fungere sånn, og jeg tror du innerst inne forstår hvorfor :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...