Gå til innhold

Heve sjekk fra utlandet?!


MDCCLXXVI

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For noen år tilbake bodde jeg i USA. Landlorden ville ha depositum for leiligheten, pålydende 1500 dollar. Da jeg kulle reise hjem glemte jeg å få med dette depositumet, men nå fikk jeg mail fra utleieren om at jeg kunne få sjekken på depositumet.

 

Jeg spurte i utgangspunktet om han kunne overføre via IBAN, i stedet for å utstede en sjekk, men det gikk ikke.

 

Utleier har så sendt meg sjekken. Nå sitter jeg her med en sjekk på 1500 dollar, som jeg ikke vet hvordan jeg skal cash'e ut.

 

Sjekken har gyldighet på 90 dager, så jeg har ikke all verdens med tid til å finne ut av dette, derfor spør jeg om hjelp her.

 

Noen som har tips og råd om hvordan jeg kan få ut pengene?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

For noen år tilbake bodde jeg i USA. Landlorden ville ha depositum for leiligheten, pålydende 1500 dollar. Da jeg kulle reise hjem glemte jeg å få med dette depositumet, men nå fikk jeg mail fra utleieren om at jeg kunne få sjekken på depositumet.

 

Jeg spurte i utgangspunktet om han kunne overføre via IBAN, i stedet for å utstede en sjekk, men det gikk ikke.

 

Utleier har så sendt meg sjekken. Nå sitter jeg her med en sjekk på 1500 dollar, som jeg ikke vet hvordan jeg skal cash'e ut.

 

Sjekken har gyldighet på 90 dager, så jeg har ikke all verdens med tid til å finne ut av dette, derfor spør jeg om hjelp her.

 

Noen som har tips og råd om hvordan jeg kan få ut pengene?

 

 

Aldri vært i situasjonen, men har du sjekket med banken din?

Lenke til kommentar

Glemte nok å skrive at jeg var i banken min (SB1 Oslo/Akershus), men de "drev ikke med sjekker lenger"... :hmm:

 

Ringte DNB, og skal til et filial i morgen og høre hva de kan gjøre, evt blir det Forex eller Western Union, men der blir vel halvparten av pengene spist opp i honorar..?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2007 sendte jeg en sjekk til et DNB hovedkontor i Oslo for å få innløst en britisk sjekk. De overførte pengene til kontoen min i løpet av noen dager...

 

Jeg vet ikke helt hva Forex eller Western Union tar i gebyrer, men med en så sterk dollar som i dag, så kan du jo være glad du måtte vente på pengene. Om de så tar 5-10% av beløpet i gebyr, så tilsvarer det fortsatt å få 7,5-7,8 kr pr dollar, mot 6 kr i sommer og 5,5 for to år siden.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...