Gå til innhold

Koble seg på Altibox-ruter


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått en ny ruter installert av Altibox. Zyxel P2812AC. Jeg er vant til å kunne gå inn på ruterene mine og forandre innstillinger, men på denne kommer jeg meg ikke inn ved å gå inn på dens IP-adresse. Jeg vet jeg har rett ip-adresse og jeg har prøvd å koble kabel direkte til ruteren.

 

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får tilgang på den via "mine sider"på altibox..

Der kan du endre settings.

 

Ikke sprekeste den, har samme selv ..

Logg inn på mine sider og sett den i bridge modus du så blir den transperant og du kan bruke en egen router heller.

Lenke til kommentar

Du får tilgang på den via "mine sider"på altibox..

Der kan du endre settings.

 

Ikke sprekeste den, har samme selv ..

Logg inn på mine sider og sett den i bridge modus du så blir den transperant og du kan bruke en egen router heller.

 

Takker! Kunne aldri falt meg inn å logge inn over nettet... da var det bare å ringe for å få brukernavn / passord som jeg har fått utlevert for årevis siden ;)

Lenke til kommentar

 

Hei igjen... har logget meg på og får denne tilbakemeldingen:

"Din hjemmesentral har ikke ruterfunksjonalitet og det er dermed ikke mulig å endre noen innstillinger."
Er ikke det litt rart med overnevnte ruter?

 

ja den meldingen burde ikke komt opp med zyxel, du må nok ta kontakt med kundesenteret for å fikse det.

Lenke til kommentar

 

Hei igjen... har logget meg på og får denne tilbakemeldingen:

"Din hjemmesentral har ikke ruterfunksjonalitet og det er dermed ikke mulig å endre noen innstillinger."
Er ikke det litt rart med overnevnte ruter?

 

Den meldingen får du vel hvis hjemmesentralen står i bridge mode.

Lenke til kommentar

Er det oppdatert der at du har fått ny hjemmesentral da?

 

Har sånn jeg:

 

Model ZyXEL P-2812ac
Hjemmesentralen har innebygget router, brannmur og trådløst nettverk med både 2,4GHz og 5GHz radio. Innstillinger for de trådløse nettverkene kan du endre ved å klikke på Trådløse innstillinger under.

Som standard er brannmuren i hjemmesentralen satt opp med høyt sikkerhetsnivå for å beskytte nettverket ditt mot inntrengere fra internett. Har du behov for å gjøre endringer i nettverksoppsettet , gjør du dette ved å klikke på Router/Brannmur under.
Bridge mode
Aktivert Deaktivert
Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med kundesenteret for å få gjenopprettet brukernavn og passord. Alt gikk greit Det er ca 2 mnd siden de kom og byttet ut min gamle "sentral" med en ny "sentral" + "ruter". Vedkommende som jobbet ved Altibox sa at han kunne gjøre et tastetrykk fra sin side og stille ruteren i bridge... jeg sa at det skulle jeg få til selv med brukernavnet og passordet jeg fikk. Men deretter fikk jeg den overnevnte tilbakemeldingen.

 

Dette betyr at jeg må ringe kundesenteret igjen, de kan hjelpe meg ? Ikke at jeg må trykke på noe på ruteren eller lignende ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...