Gå til innhold

Steam-maskinene lanserast til hausten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det her som PC-gamere ikke allerede har? Jeg skjønner ikke helt hvem som er målgruppa for Steam Machines.

 

Steam Machines er bare vanlige datamaskiner, det som er nytt er SteamOS. Linuxbasert OS som er spesialtilpasset spilling så du får bedre ytelse pr krone og som er bygget rundt Steam-tjenesten for at det skal være enkelt. Man må også regne håndkontrolleren som en del av Steam maskinene. Målgruppen er PC-spillere som vil ha ting enklere uten noe ekstra dill-dall og konsollspillere.

 

Dette blir en blanding av konsoll og PC som kanskje kan bli den hellige gralen for gamere.

Lenke til kommentar

Hvis ikke HL3 blir en leveringstittel for Source 2 spiser jeg flosshatten min.

 

Kan for øvrig skrive under på det med bedre stol enn sofa. Funker for meg.

 

Ellers kan, så vidt jeg vet, hvilken som helst PC være en Steam Machine. OS'et skal kunne lastes ned og installeres hvor du vil. Boksen gjør det enklere for de som ikke gidder å bygge selv, og blir et alternativ til de andre konsollene. Med et sykt mye større spillbibliotek.

Lenke til kommentar

Hva er det her som PC-gamere ikke allerede har? Jeg skjønner ikke helt hvem som er målgruppa for Steam Machines.

Det jeg håper er at disse vil stjele markedsandeler fra konsollene og gi økt fokus på typisk konsollspilling på pc, og pc-plattformen generelt.

Lokalt multiplayer med gamepads funker meget bra på pc (som alt annet) og jeg vil gjerne at flere støtter dette :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det bare att å få vite kor mykje Vulkan gir i boost til spill på SOS. Er ikkje sikkert at Win10 med DX12 blir det einaste hotte for spill.

 

Har dog vanskelig for å tru at SM/PC vil ta noko markedsandel fra konsoller. Begge deler fyller kvar sine spillbehov der enkelheten ved konsoll stort sett stopper mange fra å ta steget over på PC/SM. Foreldre føler muligens og at konsoll er tryggere inngangsbilett for di håpefulle enn å stadig kjøpe betre spill-PC eller SM. SM har dog muligheten for å flytte ein del av spillinga fra PC til TV. Dette kan og slå ut i at fleire ser fordeler ved sofa-spilling og dermed kjøper seg ein konsoll i tillegg til SM. Har difor større tru på at SM heller skaper ein oppgang for både spilling på alle platformer.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det her som PC-gamere ikke allerede har? Jeg skjønner ikke helt hvem som er målgruppa for Steam Machines.

Er vel samme målgruppa som regulære konsoller prøver å nå.

 

AtW

Er flere målgrupper,

1 pc brukere som har lyst på en gaming pc i stua, men det er for komplisert og de vanlige har for lav WAF.

2 de som har konsoll men ønsker bedre ytelse og mods men har ikke gått over til pc pga 1.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er det her som PC-gamere ikke allerede har? Jeg skjønner ikke helt hvem som er målgruppa for Steam Machines.

Er vel samme målgruppa som regulære konsoller prøver å nå.

 

AtW

Er flere målgrupper,

1 pc brukere som har lyst på en gaming pc i stua, men det er for komplisert og de vanlige har for lav WAF.

2 de som har konsoll men ønsker bedre ytelse og mods men har ikke gått over til pc pga 1.

Akkurat det med "lav WAF" er kanskje det beste argumentet for. PCer har alltid sett stygge ut og det er flott hvis det kommer alternativer som kan stå i stua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...