Gå til innhold

Reparasjon av Cerwin-Vega DC-12, mulig delefilter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg tror delefilterene i begge mine Cerwin-Vega DC-12 har tatt kvelden.

12" bass-elementene spiller nå kun dersom jeg kjører på med høyt volum (mye høyere enn før). Derfor tror jeg det nå kan være en feil med delefilteret. Elementene viser ingen tegn til å være sprengt.

 

Dessuten måler begge høyttalerne 2.5 ohm ved terminalene, det kan vel ikke være riktig? Kan det rett og slett være dårlig koblinger? Har misstanke om at kretsen til subwooferen kan være skadet.

 

Noen som har en fremgangsmåte på hvordan jeg kan teste delefilteret? Jeg har multimeter om det trengs. Jeg har heller ikke greid å finne noe koblingsskjema for delefilteret.

 

Hvor vanskelig er det å lage to nye delefilter? Kunne noen delt sine erfaringer med meg? Kanskje kan jeg bare prøve meg med et annet ferdiglaget delefilter? Subwooferen har forøvrig to voice-coils (2x2ohm, totalt 4ohm dersom jeg ikke tar feil).

 

Tusen takk på forhånd for all hjelp og innvendinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har reparert masse høyttalere, oxo DC12

 

Skru ut bassen og skru ut filtedet og ta en titt. CV har veldig svakt filter og ditt er sikkert brunsvidd. Ville byttet alle komponenter med høyere kvalitet. Polyprop kondensatorer osv. Dette gir bedre lyd.

 

Boks bak mellomtone bør byttet ut med treboks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...