Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Redusert bremsekraft på bakbremsene (Mercedes w210)


Anbefalte innlegg

Bilen gikk ikke igjennom Eu-kontrollen pga bremsene bak som angivelig ikke har tilstrekkelig med bremsekraft (<50%). De kunne dog ikke fortelle meg HVORFOR det var slik, hva som eventuelt må byttes. Jeg har forsøkt å lufte bremsene, det ga minimalt med forbedringer. Når jeg holder 80-100km/t og bremser ned, vibrerer hele bilen og det føles nesten som om noe skal riste i stykker. Hva kan være defekt her?

Endret av Chad Thundercock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Men du bør få noen med peiling, evt. et verksted, til å sjekke det. Er det bare glideboltene så kan det hente et enkelt overhalingssett til en hundrelapp eller to er alt som skal til. Men det er ikke så uvanlig å bytte hele caliperne.

 

Det kan selvfølgelig være andre ting også. Ødelagte slanger, bremsekompensasjonsventil/fordelingsventil etc. Eller rett og slett bare dårlige skiver og/eller klosser. Hvis hele bilen rister under nedbremsing høres det ut som det er noe med skivene.

Lenke til kommentar

Er det faktisk skivebremser bak da?

Det er fortsatt en del biler som har trommelbremser bak, noe som på mange måter er en klar fordel.

 

Det kan være mange årsaker til slike problemer..

Hvis det er skivebremser ville jeg først og fremst sett på hvordan klossene ser ut til å ha ligget an mot skiva, i mange tilfeller vil man se at klossene ikke tar på en spesielt stor del av skiva..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...