Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy S6 og S6 Edge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DDR4 er i seg selv langt ifra 88% raskere enn DDR3. Hvis de brukte DDR3 me høye frekvenser er ikke forskjellen opp til DDR4 noe veldig stor. Det som er bra med DDR4 til mobil er strømforbuket. Du vil ikke merke noe på hastigheten, spill til PC kjører like bra med 1333 mhz DDR3 som en 3000 mhz DDR4. Det er derfor de har valgt DDR4 så fort som det var klart til markedet, siden strømforbruket er så viktig. Dessverre ikke viktigere enn å skrelle av millimetere og et par gram da..... Spent på hvordan batteritiden er med høyere oppløst skjerm og mindre batteri. Kan godt være de klarer lik batteritid, men er trist når de bruker nyvinninger innenfor SoC tech til å minske tykkelsen, fremfor å gi bedre batteritid

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg egentlig vil ha de buede kantene. Det betyr vel i praksis at alt som vises på skjermen blir forvrengt langs de to kantene. Skjermene har jo samme oppløsning så er ikke noen ekstra pikselrader for den buede delen. Bruksområdene de reklamerer for for de buede kantene er ikke akkurat et must heller. Og når anbefalt pris for S6 Edge ser ut til å ligge 1400,- over vanlig S6 ser jeg ikke helt at det er verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står i artikkelen at telefonen ikke har metallchassis, men det er jo nettopp det den har og det vises på bilde 30 i bildeserien. Metallchassis er noe helt annet enn metall unibody. Med metallchassis så menes en bærende metallstruktur som resten er festet i.

 

Metall unibody går jo heller ikke i sammen med trådløs lading.

 

Jeg fulgte med på unpacking eveneten og ble imponert over det jeg så, spesielt bilde og videosammenligninger med iPhone 6 i dårlig lys var imponerende.

 

Jeg har fortsatt S4 fordi forskjellen mellom den og S5 er såpass liten,men nå blir det snart ny telefon.

 

Savner micro-SD kortet, ikke det at jeg ikke kan klare meg med 32GB, men jeg bruker kortet mye til softwareoppgraderinger av annet utstyr og for å hente filer fra dette utstyret.

 

Ser jo stilig ut med metall og glass, men er ikke overbevist om at det funksjonelt er bedre. Høykvalitets plast er et robust materiale til telefoner og bidrar til å dempe sjokkbelastningen for skjerm og elektronikk når den går i bakken. Men med det hylekoret som har vært fra både teknologijournalister og brukere om premium materialer (premium er tydeligvis materialene en emballerer øl i, glass og aluminium) så kunne en ikke forvente noe annet. Jeg er ingeniør som jobber med produktutvikling og har tydeligvis et nokså forskjellig syn på hva som er bra materialvalg enn de fleste andre.

 

Til dere som klager på introduksjonsprisen, husk at basismodellene nå kommer med 32GB og at krona har svekket seg med 23-24% mot dollaren siden i sommer. Mener å huske jeg betalte ca 5300kr for S4 da den kom.

 

Så da er det store spørsmålet Edge eller ikke Edge

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er mye bra med denne telefonen, men dessverre har de tatt bort det som var bra med S5. Den mangler både minnekort og mulighet for batteribytte. Den er ikke lenger vanntett og den har fått mindre batteri enn forgjengeren. Det betyr at alle nyvinningene som er strømgjerrige blir spist opp av mindre batteri som gjør at batterilevetiden trolig er ganske lik. De burde hatt støtte for minnekort og bytte av batteri, laget den vanntett og satt inn 3200mah batteri. Da hadde dette uten tvil vært min neste telefon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar denne skjermen benytter et Pentile-system, i likhet med diverse andre Samsung-telefoner? Hvis den gjør det, blir det vel ganske tvilsomt å påstå at denne leverer 577 PPI, eller 2560x1440 piksler?

 

Er vanligvis fullverdige RGB-piksler man pleier å operere med når man oppgir slike tall. Ved Pentile er det vel bare 2 primærfarger per pixel, ikke alle 3 som på andre skjermer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...