Gå til innhold

Trenger hjelp med lærlingplass innenfor Data og elektronikk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er en elev på Bjertnes vg2 Data og elektronikk og tenker på å gå ut dette over å jobbe å få læreplass. Det jeg lurer på har jeg noe mulighet for å studere videre på høyskole selvom jeg ikke går fult tre år som data og elektronik på skolen?

For å ta høyere utdanning må du ha en form for studiekompetanse. Denne er avhengig av hva du vill studere

Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg er en elev på Bjertnes vg2 Data og elektronikk og tenker på å gå ut dette over å jobbe å få læreplass. Det jeg lurer på har jeg noe mulighet for å studere videre på høyskole selvom jeg ikke går fult tre år som data og elektronik på skolen?

For å ta høyere utdanning må du ha en form for studiekompetanse. Denne er avhengig av hva du vill studere

 

Jeg vil studere videre å få igeniør utdanning trenger jeg tredje året da?

Lenke til kommentar

 

 

Hei. Jeg er en elev på Bjertnes vg2 Data og elektronikk og tenker på å gå ut dette over å jobbe å få læreplass. Det jeg lurer på har jeg noe mulighet for å studere videre på høyskole selvom jeg ikke går fult tre år som data og elektronik på skolen?

 

For å ta høyere utdanning må du ha en form for studiekompetanse. Denne er avhengig av hva du vill studere

 

Jeg vil studere videre å få igeniør utdanning trenger jeg tredje året da?

Om en tar fagbrev finnes det Y-veien. Da slipper en å ta noe studie kompetanse men må ta utdanning innen det samme feltet man har fagbrev i(elektro/bygg/mekanisk osv)

 

Om en vill gå en annen linje eller ikke tar fagbrev må en enten ta forkurs til ingeniør eller skaffe seg studiekompetanse med realfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...