Gå til innhold

[Løst] Melde seg til førstegangstjenesten


ProjectA

Anbefalte innlegg

Jeg ringte til 03003 i dag for å se om det er mulig for meg å melde seg inn i førstegangstjenesten til sommeren. Ifølge damen på tlf så fikk jeg som svar at jeg må vente på at Forsvaret selv tar kontakt og ikke motsatt. Fikk også nei til spørsmålet mitt å melde seg til førstegangstjenesten neste sommer. Har jeg misforstått prosessen for å melde seg inn i førstegangstjenesten eller?

 

På sesjon del 2 som ejg hadde i fjor så var det slikt at jeg takket nei til førstegangstjenesten. Noe som jeg angret veldig helt siden den dagen. Fikk jævlig mye tanker der og da så jeg tenkte ikke riktig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk herzeleid.

 

En liten oppdatering: Fikk beskjed på facebook at det er bare å sende inn en søknad. Noe som jeg har gjort. Venter bare på svar fra Forsvaret nå :)

 

Så bra :)

 

Om du ønsker en annen tjeneste enn den du ble satt opp på ville jeg mast litt rundt om jeg var deg. Treffer du på rett person så ordner ting seg ofte, og å ta ting tjenestevei drar fort ut såpass lenge at du mister sjansen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tørr ikke ta sjansen på å bytte tjeneste. Har i alle fall hørt at Logistikktjenesten er faktisk en interessant linje som mange ellers ikke ville trodd. I tillegg så er det et av de linjene som folk trives mest i forsvaret. Positiv for tjenesten er jeg i alle fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei :)

 

kan gjerne gi en oppdatering om saken. Fikk beskjed fra Forsvaret at jeg ikke kan ta førstegangstjenesten eller utdanning. De gav meg ikke noe særlig grunn. Ganske kjipt dette her da jeg var interessert i forsvaret helt siden jeg gikk på ungdomsskole...

Endret av ProjectA
Lenke til kommentar

Når eg var i same situasjon for nokre år sidan så ringte eg berre inn og fekk velge mellom 3 forskjellige innrykksdatoer alt etter kva som passa meg best.

 

Men no dei seinare åra så har dei vell hatt problemer med at det er for mange som vil avtjene verneplikta, når no dei fyrste jentene som er undelagt verneplikt også skal avtjene verneplikta så har nok forsvaret langt fleire kompetente vernepliktige enn dei har behov for.

Lenke til kommentar

Jepp, er enig der Avatar. Jeg var jo i god form når jeg kontaktet dem, noe som var forgjeves. Jaja, får vel forsøke igjen etter en stund.

 

Får jeg lov å spørre deg om hvordan samtalen gikk siden du kunne velge mellom 3 forskjellige innrykksdatoer.

 

Når eg var i same situasjon for nokre år sidan så ringte eg berre inn og fekk velge mellom 3 forskjellige innrykksdatoer alt etter kva som passa meg best.

 

Men no dei seinare åra så har dei vell hatt problemer med at det er for mange som vil avtjene verneplikta, når no dei fyrste jentene som er undelagt verneplikt også skal avtjene verneplikta så har nok forsvaret langt fleire kompetente vernepliktige enn dei har behov for.

Lenke til kommentar

Det er blitt nokre år sidan no. Men eg meiner på at samtalen gjekk omtrent slik:

 

meg: Hei, er det mulig å avtjene verneplikta no i år?

vernepliktssoldaten: Ikkje noke problem, det er innrykk i hæren den xx.xx, sjøforsvaret den xx.xx og luftforsvaret den xx.xx.

meg: Da passer det best med luftforsvaret siden det er etter sommerferien.

vernepliktssoldaten: OK, da sender jeg innkalling om oppmøte på Maddla den xx.xx.

 

Det var ikkje spørsmål om verken fysisk form, sesjonsresultater eller noke anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...