Gå til innhold

FOTOESSAY: Denne freser fra alle norske Teslaer (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit :).

Kom over disse salgstallene fra 2013:

1. Norway - 1986

2. Netherlands - 1127

3. Switzerland - 213

4. Germany - 204

5. Belgium - 148

6. Denmark - 112

7. Austria - 48

8. France - 19

9. Italy - 8

 

Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit :).

Kom over disse salgstallene fra 2013:

1. Norway - 1986

2. Netherlands - 1127

3. Switzerland - 213

4. Germany - 204

5. Belgium - 148

6. Denmark - 112

7. Austria - 48

8. France - 19

9. Italy - 8

 

Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da :)

 

du må bytte søkemotor :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014.

Av disse ble 4.040 levert til Norge.

Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler.

 

Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her.

Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler.

 

Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014.

Av disse ble 4.040 levert til Norge.

Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler.

 

Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her.

Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler.

 

Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum.

 

Jeg tror ordet du tenker på er "insentiver" ;)

Ellers er jeg helt enig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier.

 

Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk.

 

Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge.

 

Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold.

Lenke til kommentar

Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier.

 

Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk.

 

Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge.

 

Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold.

 

Skal være varme i radaren på tesla. Kamera holderå rent med viskerene. Ryggekameraene burde hatt et deksel over seg ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...