Gå til innhold

FEATURE: Dette er redaksjonens drømmeoppfølgere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lenge håpt på en oppfølger til Vagrant Story, men når jeg tenker etter er egentlig den historien fullført. Giants: Citizen Kabuto er et spill jeg også gjerne kunne sett mer av, og det kan faktisk se ut som det skjer noe her. Hadde ikke sagt nei til mer Legacy of Kain heller, men her er kanskje en remake den beste løsningen, for å rydde opp i den maksimalt kaotiske fortellingen fra de tidligere spillene. Kanskje HAL burde la Kirby og Smash Bros. ligge en stund for å jobbe med Kabuki Quantum Fighter 2?

Lenke til kommentar

Crash, Spyro, WC 3 og Svampebob utgitt av THQ.

 

Svampebob er faktisk blant di beste plattformspillene som noen gang er laget. Dessverre for serien gir ikke Cashtivision aka Activision THQ muligheten til å lage ett nytt spill. Spyr nå ut "rusha" søppel til små barn istede for å ta vare på kjernefansen som har vokst opp med spilla.

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig med herr Strøm-Blakstad. Et godt gammelt Beat 'em up spill hadde vært the cat's pajamas.

 

Jeg fikk for ikke lenge siden tak i en av disse mini Sega-Mega-drivene med 80 spill. Jeg har kost meg med å spille Golden Axe og Streets of Rage på nytt, men det er liksom det at det er enda kjekkere når man er to. Et beat 'em up spill man kunne spille over nettet hadde jo da vært topp.

 

Nå, jeg tror at Double Dragon Neon har den muligheten, men jeg vet ikke hvor mange som bruke det. Det har blitt sluppet et og annet gromt beat 'em up spill de siste årene (fist puncher bl.a.) men ingen har helt klart å fange magien til Final Fight. Vi hadde vel alle våre favorittfigurer, men min ble Cody (noe som egentlig er utypisk for meg) og jeg vet ikke hvor mange tegninger og slikt jeg tegnet i min ungdom der de som slåss var inspirert av Cody...

Lenke til kommentar

Hehe, Jon Cato set ting på fingerspissen nok ein gong. Eg er litt einig med han, men samstundes så er ikkje verda svart og kvit. Ein oppfølgar er som eit tveegga sverd; det kan skjera i båe retningar. Den eine retninga er den som Jon Cato nemner, altså når kvaliteten og kreativiteten bukkar under for det kommerse, mens den andre retninga handlar om kvalitetsauking og kreativ blomstring.

 

Eksempel på flotte oppfølgjarar:

 

Super Mario Bros 3

HOMM3

Half-Life 2

Super Mario 64

Zelda: A Link to the Past

Super Mario World 2 : Yoshis Island

And the list goes on... :)

 

Men, som sagt; eg er litt einig. Oppfølgjarar som med overlegg er laga for å selja bøttevis, der dei brukar den same oppskrifta om og om igjen, og mjølkar kua enda turrare (eksempelvis Fifa) - det er søppel.

 

Og - det er alltid feitt med nye, kreative og gode spel!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Super Castlevania IV (gi meg mulighet til å svinge pisken litt!)

 

Enig der. Nye Castlevania generelt hadde vært knall, la oss bare slippe 3D! Begynner jo å bli noen år siden Order of Ecclesia nå. Skulle gitt mye for et nytt spill i den serien (enten av typen IV eller Symphony) med 2D-grafikk på Vanillaware-nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig herr Froholt ang. Richard Burns Rally. En oppfølger av dette hadde ikke vært å forakte. Ser at de som står bak RBR-Online.it driver på med en frittstående Rally simulator som heter gRally, selv om jeg skulle ønske developer kunne kommer med mer info og vise til mer progresjon rundt dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...