Gå til innhold

12 ting ekspertene tror kan utslette menneskeheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på en måte en selvfølge at vi kommer dit vi ikke vil. Mennesket elsker å få til noe som er litt bedre, og dette er styrt av status og økonomiske motiv i hovedsak. Det er ingen som vil hindre en utvikling av neste og beste generasjon av en AI hjerne. Selv ville jeg i tilfelle vært forundret om det kom hindringer. I dette ligger all motivasjon. Vi vil integrere alt og alle for å oppnå slike resultater. Det er derfor vi står opp om morgenen.

Forbedre alt vi har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Til sist har de tatt med om det faktisk vil være mulig å reprodusere en menneskelig hjerne ved hjelp av kunstig intelligens."

 

Om ikke vi klarer det, så kan kanskje teknologien hjelpe til å oppnå det, og hvis det skjer så vil dette trolig forbedre seg selv i neste generasjon, reprodusere raskt, og ila. få generasjoner (som kan ta kun timer) passere "singulariteten" og overgå de villeste mareritt før mennesker rekker å regulere dette. Det er ihvertfall trusselen man forestiller seg da. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse temaene er interessante nok forsåvidt.

 

Men, hvor stor er nytteverdien av å drive "skremselsinformasjon"? At om og hvis atte..

Hva med å ta tak i det mest sannsynlige scenarioet, og forsøke finne en løsning for dette?

Endret av G
Lenke til kommentar

Så sant man skriver koden for de 3 robotlovene inn i den kunstige intelligensen eventuelt knytter dette opp til hardwaren den kjøres på ser jeg ikke helt hvor dette kan gå galt ( The Three Laws of Robotics:

 

-A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.

-A robot must obey the orders given it by human beings, except where such orders would conflict with the First Law.

-A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.)

Eller om man vil de 3 første robocop direktivene eller på godt norsk kardemommeloven.

Greit all teknologi kan misbrukes om man ønsker, men det sa man vel om biler også når de først begynte å trille rundt i gatene og tog og fly.

Så sant man har bakt inn de 3 lovene i koden et sted eller tilsvarende og man utelukker for mennskelig fukling med dette har jeg vanskelig å se for meg et scenario hvor AI kan bli et dommedags problem ala det some skjer i Terminator filmene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...