Gå til innhold

GUIDE: En innføring i geografiske informasjonssystemer (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin innsikt i kart, men litt for lite om GPS

Hei,

 

Takk for tilbakemeldingen! Du leste side 2 også, og ikke bare side 1? Er det noe spesifikt du savner?

 

Dette er bare overfladisk om hvordan GPS, Galileo og GLONASS fungerer, men jeg syntes det var naturlig å begrense det her i en generell artikkel om kart og GPS. Hvis det skal utdypes videre i detalj synes jeg det er mer naturlig å presentere den informasjonen i egne artikler. Det kan selvsagt vurderes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fin innsikt i kart, men litt for lite om GPS

Hei,

 

Takk for tilbakemeldingen! Du leste side 2 også, og ikke bare side 1? Er det noe spesifikt du savner?

 

Dette er bare overfladisk om hvordan GPS, Galileo og GLONASS fungerer, men jeg syntes det var naturlig å begrense det her i en generell artikkel om kart og GPS. Hvis det skal utdypes videre i detalj synes jeg det er mer naturlig å presentere den informasjonen i egne artikler. Det kan selvsagt vurderes.

 

 

Hei, fint at du svarer.

Jeg leste begge sidene jeg, men der hvor jeg følte jeg lærte mye nytt og ukjent om kart og GIS, så følte jeg at GPS ble bare overfladisk nevnt.

 

Denne tråden er et eksempel på den typen informasjon jeg håpet å lære mer om:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1441516&p=19642176

Altså litt mer dybdekunnskap, funfacts som avslører hvordan det hele virker, samt litt matematikk for oss spesielt interesserte.

 

Klart, dette kan man lese om mange andre steder på nettet, men jeg likte måten du presenterte kunnskapen din på og hadde store forventninger til side 2 i artikkelen - som tross alt har undertittelen "Vi viser deg også hvordan GPS-systemet gjør det mulig å navigere med stor nøyaktighet."

Lenke til kommentar

 

 

Fin innsikt i kart, men litt for lite om GPS

Hei,

 

Takk for tilbakemeldingen! Du leste side 2 også, og ikke bare side 1? Er det noe spesifikt du savner?

 

Dette er bare overfladisk om hvordan GPS, Galileo og GLONASS fungerer, men jeg syntes det var naturlig å begrense det her i en generell artikkel om kart og GPS. Hvis det skal utdypes videre i detalj synes jeg det er mer naturlig å presentere den informasjonen i egne artikler. Det kan selvsagt vurderes.

 

 

Hei, fint at du svarer.

Jeg leste begge sidene jeg, men der hvor jeg følte jeg lærte mye nytt og ukjent om kart og GIS, så følte jeg at GPS ble bare overfladisk nevnt.

 

Denne tråden er et eksempel på den typen informasjon jeg håpet å lære mer om:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1441516&p=19642176

Altså litt mer dybdekunnskap, funfacts som avslører hvordan det hele virker, samt litt matematikk for oss spesielt interesserte.

 

Klart, dette kan man lese om mange andre steder på nettet, men jeg likte måten du presenterte kunnskapen din på og hadde store forventninger til side 2 i artikkelen - som tross alt har undertittelen "Vi viser deg også hvordan GPS-systemet gjør det mulig å navigere med stor nøyaktighet."

 

Takk for utdypning. Jeg skrev denne guiden primært for å forklare mekanismene i geografiske informasjonssystemer, mens GPS-delen på side to er basert på en eldre guide om GPS som også bare er overfladisk: http://www.tek.no/artikler/slik-fungerer-gps/67170

 

God post fra cyclo du lenker til. Jeg tror mye av informasjonen på side 2 er ny for mange, men en mer inngående guide om GPS synes jeg er en veldig god idé! Det er ikke jeg som bestemmer hva som skal skrives, men ruller ballen videre opp i systemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...