Gå til innhold

Pc som summer/bråker mye


Anbefalte innlegg

(VET IKKE OM JEG PLASSERTET TRÅDEN RIKTIG)

 

Hei!

Jeg kjøpte en ny pc i sommer, og utover høsten begynte den å knitre/summe fælt. Det kommer ikke så mye lyd fra vifta, men mer fra inni selve maskinen.

Jeg dro til Lefdal for å spørre om hjelp med den. De sa at det iallefall ikke var noe galt med harddisken (for det var det jeg trodde at var galt med den). Og at jeg skulle komme tilbake hvis det ble noe værre/treigere.

(PS. Jeg har allerede vært inne og fiksa pcen en gang etter dette pga. at jeg sølte kaffe på den, så jeg vet ikke om forsikringa "funker fortsatt"?)

Og nå, summer/kniterer noe mer enn det den gjorde før, men tror ikke at pcen har blitt noe særlig treigere.

Tror dere at det kan være noe grunn til det..

..eller noe jeg kan gjøre for å få det til å roe seg ned litt?

 

Tusen takk for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker bare det at det kan komme merkelige lyder fra den når vifta er full av støv, jeg selv rengjør viften i laptopen min en gang i mnd, å jeg har det ganske støvfritt her jeg bor.

 

Knitringa kan nok komme fra dårlig kontakt ang batteri/lader o.l.

 

Du skrev at dem hadde fikset noe i PCen tidligere ? Akkurat hva byttet dem ?

Lenke til kommentar

Tenker bare det at det kan komme merkelige lyder fra den når vifta er full av støv, jeg selv rengjør viften i laptopen min en gang i mnd, å jeg har det ganske støvfritt her jeg bor.

 

Knitringa kan nok komme fra dårlig kontakt ang batteri/lader o.l.

 

Du skrev at dem hadde fikset noe i PCen tidligere ? Akkurat hva byttet dem ?

Det er jeg ikke helt sikker på. Vet iallefall at de byttet tastatur.

Knitringa holdt på før den ble fiksa også.

 

Hvordan rengjør man bærbare pcen forresten?

Lenke til kommentar

Kommer egentlig litt an på hvilken PC du har.

På min så er det så enkelt å skru av lokket under så kommer jeg til vifta med en gang.

Der bruker jeg q-trips og rengjør vert vifteblad.

Ellers bruker jeg trykkluft på boks, som du får kjøpt på biltema, claseren og jula til en billig peng og blåser alt rent for støv (husk å hold på vifta når du gjør dette).

 

 

Å har du mulighet til å skru av et lokk under PCen, se om du finner kabelen til batteriet, sjekk om denne sitter skikkelig i.

 

Ellers ser jeg for meg at du nok må sende inn hele PCen for sjekk.

Som regel garanti, men er det bruker feil, at du har trødd laderkabelen så hardt inn at du har ødelagt noe, så dekker dette desverre ikke på garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...