Gå til innhold

Leseranmeldelse: Dragon Age: Inquisition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neinei, tvert imot. Pepper tviler jeg på at du får, når dette er en vanlig kritikk av det spillet. Jeg var av akkurat samme inntrykket hva angår å bli fanget og det er veldig mange som har sagt/sier det samme.

 

Var gigantisk DAO fan, DA2 var helt ok, men dette spillet føler jeg det samme som deg, og at det ikke suger meg inn på samme måte, hvertfall ikke enda. Personlig kretser jeg av og til innom nexus for å se om det er noen mods som klarer å fikse dette med gameplay for pc brukere (blant flere ting for min del). Ikke bare er kontrollene vanskeligere, men det er også færre spells og abilities siden konsoll ikke klarer å bruke så mange av gangen. De som krever targeting (blizzard, lightning storm, osv) virker å være fjernet i stor grad, og kombinasjonenssystemet er tilnærmet ikke eksisterende. Noen AIs er idioter og dauer hele tiden, og det virker som de har begått den største feilen de kunne ved å bevege seg mot et tank/healer/dps system, kanskje med tanke på multiplayer og mikrotransaksjoner. For completionists er spillet et mareritt når det ødelegger historieprogresjonen, og belønningene du får er level locked, og såpass dårlig at når en når "riktig level" så kan en kaste det på bålet. War room blir et kaos hvis du velger å gjøre mye, hvor "power" er en overflodsressurs, og videre vil vår heroiske helt drukne på 1,5 meters dyb, men klarer samtidig fint å hoppe loddrett opp fjellvegger på hesteryggen til tider.

 

Kort fortalt virker det som at DA beveger seg bort fra røttene som skapte suksessen, men kanskje det også er slik at vi trophy hunters ikke er målgruppen, at pc-gamers ikke bidrar med samme kapital eller at microtransaksjoner med multiplayer er fremtiden for serien. Spill kan ikke treffe alle demografier, og det er mulig vi ikke lenger er deres målgruppe, og hvis så tilfellet får jeg ønske Bioware lykke til videre med deres arbeid. Så håper jeg andre får stor glede av hva DA utvikler seg til å bli og kanskje jeg fortsetter med serien på konsoll senere selv, selv om det kan muligens føles som en downgrade i nåtid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del så har jeg det veldig godt. Er oppvokst med å spille med kontroller så foretrekker i aller største grad å spille med kontroller. Har trådløs Xbox 360 kontroller til PCn pluss Xbox One spake fungerer helt strålende på PC bare via ledning. Har foresten PCn koblet rett i TVn så får samme naturlige følelse som å spille på konsoll.

 

Spiller som regel kun eldre spill med tastatur og mus, de som ikke har integrert Xinput.

 

Skjønner for de som liker å bruke tastatur og mus at de gjerne blir screwed. Enda når en "dårlig" port kommer til PC så er denne som regel fullstendig spillbar om du spiller med en kontroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner for de som liker å bruke tastatur og mus at de gjerne blir screwed. Enda når en "dårlig" port kommer til PC så er denne som regel fullstendig spillbar om du spiller med en kontroller.

 

Tror det er her to ikke helt forstår hva problemet er for de som er PC gamer'e. Hovedproblemet er ikke valget mellom mus og tastatur mot en kontroller, men mere det at når spill blir laget med konsoller som base, så ender de opp med å bygge opp systemer runde dette kontroll oppsettet.

 

Dette fører til at de mer "avanserte" systemene som folk er/har vært vant til ikke lengere er en prioritet (time = money). Dette førere dessverre til at spill på PC føles underprioritert av utvikler/utgiver og dermed ender vi opp med en opplevelse som oftes kan oppfattes som at det kunne ha vært mer gjennomført.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal komme en veldig stor patch til PC utgaven som skal ordne opp og gjøre spill opplevelsen bedre. En får krysse fingrene for at dem som vil spille dette med mus & tastatur får en bedre opplevelse da. Og ikke minst at masse bugs er fjernet.

 

Ganske sterk kontrast denne karakteren iforhold til andre anmeldelser og gjennomsnitts karakteren. Men det er jo slik anmeldelser fungerer. Det er tross alt en enkelt person sin mening om noe :)

 

Ikke kjøpt spillet enda men det blir nok uten tvil til PS4 når den stund kommer. Spillet er etter hva jeg har lest optimalisert og stabilt på konsoll iforhold til rotet på PC. Samt jeg er ferdig for flere år siden med krokrygget tastatur & mus spilling.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal komme en veldig stor patch til PC utgaven som skal ordne opp og gjøre spill opplevelsen bedre. En får krysse fingrene for at dem som vil spille dette med mus & tastatur får en bedre opplevelse da. Og ikke minst at masse bugs er fjernet.

Ah, flott. Da er det mulig jeg kan returnere fra hvor jeg slapp. Håper bare ikke det er for sent hvor den forsvinner i backloggen for å aldri dukke opp igjen. Det blir ikke instant buy neste gang til PC for å si det slik.

Lenke til kommentar

Ah, flott. Da er det mulig jeg kan returnere fra hvor jeg slapp. Håper bare ikke det er for sent hvor den forsvinner i backloggen for å aldri dukke opp igjen. Det blir ikke instant buy neste gang til PC for å si det slik.

 

 

Her er en artikkel om patchen. Jeg tror ikke dem har sluppet den enda? Satse på den ordner endel :)http://www.gamespot.com/articles/dragon-age-inquisition-getting-biggest-pc-patch-to/1100-6425303/

Lenke til kommentar

Er ikke tvil om at konsoll har ødelagt for pc gamere. Nesten alt du får tak i dag er simplifisert til de grader og med overdreven grad av håndholding.

 

Jeg mener du tar veldig feil. Det finnes masse spill med dyp kompleksitet og høy vanskelighetsgrad. Dota 2, Divinity Original Sin, Elite Dangerous, Evochron Mercenary. Det lages flere komplekse PC-spill enn noensinne.

Lenke til kommentar

 

Er ikke tvil om at konsoll har ødelagt for pc gamere. Nesten alt du får tak i dag er simplifisert til de grader og med overdreven grad av håndholding.

 

Jeg mener du tar veldig feil. Det finnes masse spill med dyp kompleksitet og høy vanskelighetsgrad. Dota 2, Divinity Original Sin, Elite Dangerous, Evochron Mercenary. Det lages flere komplekse PC-spill enn noensinne.

Det skyldes nok kickstarter. At det sitter faktisk mye folk der ute som er villig til å støtte prosjekter som ikke ville ha blitt støttet av de store distributørene uten at dem kom med en spill versjon som støtter de fleste konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke tvil om at konsoll har ødelagt for pc gamere. Nesten alt du får tak i dag er simplifisert til de grader og med overdreven grad av håndholding.

Jeg mener du tar veldig feil. Det finnes masse spill med dyp kompleksitet og høy vanskelighetsgrad. Dota 2, Divinity Original Sin, Elite Dangerous, Evochron Mercenary. Det lages flere komplekse PC-spill enn noensinne.

Det skyldes nok kickstarter. At det sitter faktisk mye folk der ute som er villig til å støtte prosjekter som ikke ville ha blitt støttet av de store distributørene uten at dem kom med en spill versjon som støtter de fleste konsollene.

 

Kickstarter har hjulpet i gang noen fantastiske prosjekter. Men poenget mitt var at ingenting er ødelagt. Det finnes spill for alle. :-)

Lenke til kommentar

Jeg mener du tar veldig feil. Det finnes masse spill med dyp kompleksitet og høy vanskelighetsgrad. Dota 2, Divinity Original Sin, Elite Dangerous, Evochron Mercenary. Det lages flere komplekse PC-spill enn noensinne.

 

Når det gjelder multiplattform så er det ganske korrekt. Heldigvis for utviklerne har moddescenen holdt liv i multiplattformspill. Elders's Scroll serien er nok det beste eksempelet på det. Grensesnittet er nærmest ubrukelig på PC. At DA:I også sliter med samme problemet er helt klart at de ikke ønsker å bruke tid og ressurser på egne grensesnitt for PC.

Lenke til kommentar

 

 

Ah, flott. Da er det mulig jeg kan returnere fra hvor jeg slapp. Håper bare ikke det er for sent hvor den forsvinner i backloggen for å aldri dukke opp igjen. Det blir ikke instant buy neste gang til PC for å si det slik.

 

Her er en artikkel om patchen. Jeg tror ikke dem har sluppet den enda? Satse på den ordner endel :)http://www.gamespot.com/articles/dragon-age-inquisition-getting-biggest-pc-patch-to/1100-6425303/

Gad dam, står ingenting om game mechanics. Ok, this game is dead to me! -_-

Lenke til kommentar

 

Jeg mener du tar veldig feil. Det finnes masse spill med dyp kompleksitet og høy vanskelighetsgrad. Dota 2, Divinity Original Sin, Elite Dangerous, Evochron Mercenary. Det lages flere komplekse PC-spill enn noensinne.

 

Når det gjelder multiplattform så er det ganske korrekt. Heldigvis for utviklerne har moddescenen holdt liv i multiplattformspill. Elders's Scroll serien er nok det beste eksempelet på det. Grensesnittet er nærmest ubrukelig på PC. At DA:I også sliter med samme problemet er helt klart at de ikke ønsker å bruke tid og ressurser på egne grensesnitt for PC.

 

 

Poenget er at det finnes plenty spill der ute, til enhver smak.

Lenke til kommentar

Tja, er jo en leseranmeldelse som viser en annen persons syn på et spill som har fått toppkarakter.

Selv om den er kort så har den noen poeng.

 

Personlig så hoppet jeg glatt over dette spillet , jeg var begeistret for det første spillet , selv om det hadde noen svakheter , svært skuffet over oppfølgeren og når jeg så de første anmeldelsene av det siste spillet så ringte alarmklokkene såpass hardt at min lommebok sprang fra meg selv om jeg var "litt" fristet siden dette tross alt var et kjent selskap som har laget mye bra rollespill før.

 

Det som fikk meg til å snu er jo det faktum at det nå kommer svært mange gode "gamle" rollespill for oss pc spillere og at det er verdt å vente på disse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...