Gå til innhold

Tragisk person. Vil saksøke staten


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

 

Man er vel per def ingen ekstremist bare man har meninger (langt) utover folkeopinionen. Det må nok mer til en det for at du skal få smykke deg med den tittelen ;)

 

fra oxford dictionary:

 

"Extremism: The holding of extreme political or religious viewsfanaticism:"

"Extreme: Furthest from the centre or a given point"

 

 

Joda men den norske definisjonen tilsier at det må handles (ihvertfall at det er ønskelig å bruke makt for å oppnå målene sine) i tråd med fanatismen man forfekter for å kunne bli definert som en ekstremist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Breivik sier nå at soningsforholdene har blitt så vanskelige at han vil starte en sultestreik for å sulte seg ihjel.

 

Jeg tror han vil starte en sultestreik, men kun med tanke på å presse gjennom bedre soningsforhold.

Men det er en risiko for en så upopulær person som ham å starte noe slikt, for han risikerer at folk håper at han virkelig kommer til å sulte seg ihjel.

 

http://www.dagbladet.no/2015/09/29/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/soningsforhold/apent_brev/41292219/

 

Det ser virkelig ut til at forholdene i fengselet har forverret seg for ham.

Lenke til kommentar

Han eier ikke skam. Klager over at han er offer for menneskerettighetsbrudd etter å ha utført terroristangrep og massemord...

Hva forventer han? At soningsforholdene hans skal være akkurat like som en som har ranet Rimi for 5000kr?

Han får neppe til å sultestreike til døden. Hvis han skulle begynne med det så hadde nok de ansatte fulgt ekstra godt med på ham og hvis det skulle komme så langt at det ble kritisk for helsa hans så hadde de innlagt ham på sykehus, satt ham i narkose og gitt ham næring intravenøst. 

Men selvfølgelig, hvis han skulle daue etter å ha sultestreiket så hadde det nok spart samfunnet for jævla mange millioner.

 

Alternativt så kan han jo bare få soningsforhold som tilsvarer lav sikkerhet og få oppholde seg med de andre fangene. Tror nok de hadde fått det ganske morsomt da :)

Lenke til kommentar

 

Hva forventer han? At soningsforholdene hans skal være akkurat like som en som har ranet Rimi for 5000kr?

I enkelte land blir du halshugget for mindre. Spytting på gaten kan være nok til å bli plassert godt under giljotinen.

Folk sitter i soningsforhold rundt om i verden som er 10 ganger verre enn dette tøvet her.

Jeg leste at han blandt annet er misfornøyd med pc-spillet han fortiden spiller på der nede i cellen sin?

Vet ikke jeg, tror Joshua French gladelig hadde byttet plass med han for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jupp, det er ganske latterlig hvor mye rettigheter man har i Norge etter å ha utført et terrorangrep mot regjeringen og sivile mål hvor det er hovedsaklig folk under 20 år.

Den konkrete saken var at han også da truet med å sultestreike fordi han hadde PS2, men ville ha PS3... Det skapte overskrifter verden over. Det sier litt om hvordan fengsel er her.

 

Jeg forstår prinsippet om at fengsel i Norge er for å forebygge kriminalitet og integrere fangene inn i samfunnet. Men det burde være lover om unntak. Her har du en som har begått terrorangrep og vist null tegn til anger. Straffen er 21 års forvaring. Han kommer neppe ut igjen. Selv om han skulle være en helt annen mann om 18 års tid så fortjener han ikke å slippe ut igjen. 

Slike som ham burde ikke ha hatt mer enn en seng, toalett + vask, et lite bord, kanskje noen bøker i en liten celle med betongvegger. Omtrent slik som det er i amerikanske filmer. Ikke Playstation og TV som om man har bestukket politiet og fengselsledelsen. (Ref. sesong 3 av Prison Break)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg synes mediene skal gå sammen og bli enig om at de skal legge Breivik saken død og ikke gi han mer oppmerksomhet... La han få skrike ut i tomrommet og vite at det er ikke en sjel (utenfor fengselet/advokater) som hører han. Hvorfor fortsetter mediene og gi ham en stemme? Det må jo være ekstremt belastende for de som har sett denne fyren i øyet før kulene gikk gjennom kroppen og gjor dem skadet fysisk og mentalt for resten av livet.

Lenke til kommentar

Slike som ham burde ikke ha hatt mer enn en seng, toalett + vask, et lite bord, kanskje noen bøker i en liten celle med betongvegger. Omtrent slik som det er i amerikanske filmer. Ikke Playstation og TV som om man har bestukket politiet og fengselsledelsen. (Ref. sesong 3 av Prison Break)

 

Det er litt ironisk at han ikke har blitt utsatt for fysisk vold (trolig ikke), og likevel klager. På den annen side kan isolasjon ta knekken på de fleste.

Selv om han har tilgang til bøker og data, vil det bare være en enveiskommunikasjon. Han kan ikke spille med andre eller chatte med andre på data. Og det vil være frustrerende.

Men ser jo ikke bort fra at han burde regnet med å bli utsatt for tortur, og at han fortjener å bli "grillet" i fengselet.

Lenke til kommentar
H.A.M., den 01 Okt 2015 - 10:46, sa:

Hva med å slippe ham inn på fellesområdet sammen med de andre gærningene? Er sikker på at han hadde havnet under voldteksmenn og pedofile i næringskjeden og Darwin hadde stått for resten. /problem

 

Selv voldtektsmenn og pedofile skal vel slippe ut av fengsel igjen en eller annen gang. Dersom noen av dem tar kverken på en annen person som sitter i samme fengsel som dem, så kan de se veldig langt etter en eventuell løslatelse. Hvem gidder vel å risikere sin egen løslatelse, bare for å ta kverken på Breivik?

Lenke til kommentar

Han får neppe til å sultestreike til døden. Hvis han skulle begynne med det så hadde nok de ansatte fulgt ekstra godt med på ham og hvis det skulle komme så langt at det ble kritisk for helsa hans så hadde de innlagt ham på sykehus, satt ham i narkose og gitt ham næring intravenøst. 

Han har rett til å sultestreike og det er ikke lov å tvangsfore ham.

Lenke til kommentar

Man prøver vel så godt man kan å fortrenge jævelen. Synd han dukker opp i media i tide og utide enda. Jeg vil uansett være imot alle forsøk på å lette soningsforholdene hans og spesielt farlig er det om han fritt får skrive det han vil og sende det til hvem han vil. Helt uakseptabelt i mine øyne, og garantert også for alle de pårørende til hans ugjerninger.

 

Han får akkurat like mye medlidenhet av meg som en hvilken som helst IS kriger, samme fascistiske ulla.

Jeg synser at han (Breivik) har anonyme sympatisører over hele Norge, inkludert media etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han får neppe til å sultestreike til døden. Hvis han skulle begynne med det så hadde nok de ansatte fulgt ekstra godt med på ham og hvis det skulle komme så langt at det ble kritisk for helsa hans så hadde de innlagt ham på sykehus, satt ham i narkose og gitt ham næring intravenøst.

Han har rett til å sultestreike og det er ikke lov å tvangsfore ham.
Leste det tidligere idag. Det er en god nyhet, men jeg tviler på at han går gjennom med det..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...