Gå til innhold

Mobil med Spotify + hvilken DAC/forsterker? + formstøpte propper = god lyd


MiSP

Anbefalte innlegg

Løs ligningen for DAC.

 

Altså: Jeg har formstøpt hørselsvern som jeg sterkt vurderer å kjøpe monitorer til. Dette fordi jeg ønsker å høre på musikk på f.eks. buss og i andre kvasi-bråkete omgivelser. Har vurdert Bose QC20 eller QC25, men siden jeg allerede har formstøpte plugger tenkte jeg at om jeg skal legge ned 2500 kr i lyd, så kan det like gjerne være til dem. (Lydkvaliteten er sikkert en del bedre enn hos Bose, selv om støydempingen neppe er like bra.) Andre innspill her mottas for øvrig med takk.

 

Jeg hører stort sett på musikk fra mobil (Galaxy S3, men spørs hvor lenge den lever) med Spotify. Jeg aner ingenting om hvordan dette vil låte med de formstøpte pluggene, men gjetter (uten å ha peiling på hva jeg snakker om nå) at den begrensende faktoren på lydkvaliteten er mobilen sin DAC, og at jeg kan ha mye å tjene på en ekstern DAC.

 

Hvis jeg bare prater vås nå er det fint om noen kan irettesette meg. Ellers tar jeg imot alle tips til relativt rimelige (<1000 kr?), lommevennlige DAC-er. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, vent. Tror ikke det går på Android. Usikker på om det finnes DAC til Android, men ikke sitér meg på det.

 

Søkte på Google og fant flere DAC-er som funker fint til Android 4.1.1+ via USB OTG. Søkte litt mer og det ser ut som at Android stort sett funker fint med lyd via USB, men ikke nødvendigvis med spesifikke DAC-er. Android 5 skal støtte USB Audio ut av boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...