Gå til innhold

Better Call Saul - Generell Diskusjon - (USA/Netflix-sendetid)


Anbefalte innlegg

I likhet med andre tråder med USA merket er dette en tråd der det diskuteres etter amerikanske sendinger.

 

Episode 1 av Better Call Saul er nå ute på Netflix her til lands.

Ny episode slippes hver tirsdag på Netflix og sendes natt til tirsdag i USA på AMC. Hver episode legges ut hver tirsdag morgen rundt kl. 8, om ikke problemer oppstår.

 

 

Om Better Call Saul

 

Handlingen finner sted 6 år før Saul Goodman (Bob Odenkirk) møter Breaking Bads Walter White for første gang, og avslørte at Saul ikke var hans virkelige navn. James «Jimmy» McGill som Saul egentlig heter er i 2002 en advokat som prøver å få endene til å møtes. Hans bror Chuck (Michael McKean) er syk og hans jobb som advokat er ikke særlig lukrativ. Vi blir også kjent med Mike (Jonathan Banks), som nærmest ser ut til å nyte å gjøre hverdagen vanskelig for folk.

 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, Dagbladet skrev premiere på mandag (idag).. (Leste feil..)

Blir spennende å se hvor denne serien tar veien, selv om det er farlig å forvente at det blir som Breaking Bad. Blir også spennende med litt bakgrunnshistorie til Mike, han var interessant og litt "mystisk" i BB. Ut i fra trailerene blir det veldig fokus på Saul.

 

Uansett – gleder meg stort! :)

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Hadde du en negativ kommentar i Seriepraten når traileren slapp i fjor og?

 

Pluss du kommer her for å kritisere før du har sett ferdig første episode, det virker mer som du aktivt har bestemt deg for å mislike serien.

 

Du kan virkelig ikke si at en serie har en tam historie og karakterer når serien såvidt har begynt og du tydeligvis ikke eier tålmodighet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hadde du en negativ kommentar i Seriepraten når traileren slapp i fjor og?

 

Pluss du kommer her for å kritisere før du har sett ferdig første episode, det virker mer som du aktivt har bestemt deg for å mislike serien.

 

Du kan virkelig ikke si at en serie har en tam historie og karakterer når serien såvidt har begynt og du tydeligvis ikke eier tålmodighet.

Sukk... så forutsigbart. Jeg våger å si serien ikke fenget, og dermed hater jeg den, gav den aldri en sjanse, er bare her for å trolle osv. Har hørt alt det der før. Det er faktisk mulig at jeg rett og slett ikke liker den. Det vil jo ikke akkurat være første gang en spin-off serie ikke er like bra som originalen...

 

Og btw, at det er akkurat du som begynner med dette våset overrasker meg ikke akkurat. Business as usual, med andre ord. Det er vel enten du eller ATWinsor.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk... så forutsigbart. Jeg våger å si serien ikke fenget, og dermed hater jeg den, gav den aldri en sjanse, er bare her for å trolle osv. Har hørt alt det der før. Det er faktisk mulig at jeg rett og slett ikke liker den. Det vil jo ikke akkurat være første gang en spin-off serie ikke er like bra som originalen...

 

Og btw, at det er akkurat du som begynner med dette våset overrasker meg ikke akkurat. Business as usual, med andre ord. Det er vel enten du eller ATWinsor.

 

 

Hadde du gitt den sjanse hadde du ikke kritisert den etter noen par minutter. Breaking Bad var ikke så bra som Breaking Bad endte opp med å være etter den første episoden. Har alle spinoffs vært dårlige? Nei, men jeg er ikke uenig i at det har vært noen dårlig. Gi ting litt tid kan være greit innimellom? :)

 

Det er greit at du ikke liker det, men å komme med kritikk på så tynt grunnlag du kom med er litt latterlig. Det tyder mer på at du allerede hadde en mening om det før du så selve serien, og det hjelper ikke at du går så fiendtlig imot hver gang noen som diskuterer med deg ikke er enig med deg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jepp, du ser like forutsigbar og kjedelig som vanlig, kong Maury. Jeg har ikke sagt en eneste gang at jeg ikke så hele episoden. Jeg sa den ennå ikke hadde fenget meg etter ca halve episoden, dvs rundt en halvtime. Nå da jeg har sett ferdig episoden har den fortsatt ikke fenget meg i det hele tatt. Den prøver alt for hardt å være Breaking Bad, men mangler alt av interessante karakterer og plott. Men som sagt, det er ikke akkurat første gang en spin-off ikke klarer å leve opp til forventningene. At en faktisk gjør det er nok unntaket fra regelen. Men så er det ikke alle serier som blir like hyllet som Breaking Bad. Den og Lost ble jo hyllet som tidenes beste serier, og da snakker vi både fortid, nåtid og all fremtid. Da er det ikke rart at alt som har med Breaking Bad å gjøre blir hyllet som tideløse klassikere før de i det hele tatt er kommet. Denne er nok ikke noe unntak. Du kan sitte hele natten å si jeg ikke gav den en sjanse, men i realiteten er det vel du aldri gav den en sjanse til å feile. Det er ikke det spor bedre.

 

Og bare som det er sagt har jeg ikke sagt en eneste gang at jeg har gitt opp serien. Men du må vel faktisk lese det jeg skriver uten å klikke i vinkel etter én setning for å skjønne det. Det er vel der problemet ligger med deg. :p

 

Men jeg tror jeg takker for meg i denne tråden. Denne tråden er ikke noe trivelig sted for oss som våger å ta serien fo det den er og komme med saklig kritikk. Du får heller kose deg i din egen lille verden der Breaking Bad ikke har én eneste feil og Bryan Cranston er tidenes beste skuespiller og bør hylles som en Gud, kong Maury. :p

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som føler at serien jerker Breaking Bad veldig? Er det en sammenheng i at Tuco var med her, eller er det bare "HEY HEY HEY! Vi har også Breaking Bad folk her. Tuco cameo everybody!"?

Hvorfor ikke bruke en av de beste skurkene fra serien den tross alt er en spin-off av? Uavhengig om han blir med videre eller ikke, så synes jeg uansett ikke det er noe problem at han dukket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...