Gå til innhold

Studere og stipend/lån.


MrHumbugh

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har lyst til å begynne og studere igjen. Men har noen bekymringer angående hva som evt vil skje om jeg velger og studere full tid. Finnes det muligheter for lån som vil hjelpe meg og beholde ting som blandt annet: Leiligheten min. Noen som har noen erfaringer fra tidligere eller nylig som kunne hjulpet meg? :)

Endret av krabzlol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mer lurer du paa? Laanekassen gir deg laan/stipend til aa leve for. Trenger du mer penger enn de tilbyr maa du skaffe deg jobb ved siden av studiet. Har du laan paa leiligheten din, kan du snakke med banke om avdragsfrihet mens du er student, slik at du bare betaler renter. Er det krise finnes det forbrukslaan og kredittkort med renter rundt 15-25 %.

Lenke til kommentar

Hva mer lurer du paa? Laanekassen gir deg laan/stipend til aa leve for. Trenger du mer penger enn de tilbyr maa du skaffe deg jobb ved siden av studiet. Har du laan paa leiligheten din, kan du snakke med banke om avdragsfrihet mens du er student, slik at du bare betaler renter. Er det krise finnes det forbrukslaan og kredittkort med renter rundt 15-25 %.

Hva mer jeg lurer på? Jeg lurer på om noen med erfaring fra dette eller lignende kunne dele evt nyttig info jeg kunne hatt bruk for f.eks. Trenger virkelig ikke fler spydige svar fra deg Zash ;)

Lenke til kommentar

Jeg studerer heltid, og har en tilnærmet 50% stilling ved siden av. I tillegg har jeg jo en samboer som arbeider, så det hjelper jo litt.

 

Du får ikke noe mer enn studielån/stipend, uansett hvor mye du har i lån. Lånet er på en måte ditt eget problem.

 

Vi har fått avdragsfrihet på boliglånet vårt, slik at vi får det litt romsligere økonomisk i studietiden min. Regner med at det samme vil gå i orden for deg.

Lenke til kommentar

Jeg studerer heltid, og har en tilnærmet 50% stilling ved siden av. I tillegg har jeg jo en samboer som arbeider, så det hjelper jo litt.

 

Du får ikke noe mer enn studielån/stipend, uansett hvor mye du har i lån. Lånet er på en måte ditt eget problem.

 

Vi har fått avdragsfrihet på boliglånet vårt, slik at vi får det litt romsligere økonomisk i studietiden min. Regner med at det samme vil gå i orden for deg.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

En studiekamerat av meg fikk fryst alt av nedbetaling på lånet i studieperioden (3 år) betalte ikke renter eller avdrag. Så hvis du har et hyggelig forhold til banken din så er det mye som er mulig.

 

(Men dette betyr at lånet ditt vil være større etter studietiden, siden renter påløper)

 

Så kan det også være muligheter for å få ekstra støtte via fagforeninger hvis du er medlem av noe slikt, men vet ikke helt åssen dette fungerer.

 

Har du lyst til å studere så må du som regel finne løsningene sjøl, hvis du må begynne å studere pga f.eks helseproblemer så er det noen som finner løsningene for deg hvis du vet hva du vil.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...