Gå til innhold

bshagen's byggelogg - Kommentarer


Anbefalte innlegg

Er forøvrig interessert i hva mer du har gjort som du ikke har postet. 

Hva slags temperatur har du på CPU og GPU? Overclocket? Tørr du å si hvor mye penger som har gått med? :p Er det noe du ville gjort annerledes hvis du skulle bygd den på nytt igjen? Har du vurdert å endre på loopen slik at alle de tre varmekildene dine står sammen og antageligvis blir påvirket av hverandre? Feks en radiator mellom CPU og GPUene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forøvrig interessert i hva mer du har gjort som du ikke har postet. 

Hva slags temperatur har du på CPU og GPU? Overclocket? Tørr du å si hvor mye penger som har gått med? :p Er det noe du ville gjort annerledes hvis du skulle bygd den på nytt igjen? Har du vurdert å endre på loopen slik at alle de tre varmekildene dine står sammen og antageligvis blir påvirket av hverandre? Feks en radiator mellom CPU og GPUene?

Vel, utifra bildene, så var det faktisk mer enn jeg trodde. :p

Skal ta noen nye bilder å legge inn i dag eller i morgen jeg.

 

- Jeg har byttet ut GTX 970 SLI med Titan X SLI

- Brukt EKWB SLI bro istedet for slanger

- Installert Bitspower fullcover blokk til HK, for kjøling av CPU, MOSFET og Chipset. Hadde fra før en EK Supremacy EVO, dvs jeg har den i hylla i stedet

- Installert en 400GB Intel 750 NVMe som OS-disk

- Installert en 850 EVO 512GB. Begynner å bli full, så skal ha tak i mer.

- Pris? Tja, mtp på at jeg i utgangspunktet kjøpte med 970, så blir det jo litt dyrere, siden jeg ikke fikk igjen det samme brukt som ved nykjøp. Men det blir sånn ca 50 000,- for dette oppsettet her.

 

- Angrer på? Ja, jeg skulle ønske jeg gikk for enten helsvart eller hvitt kabinett. Blir litt for gult slik det er nå. Men ingen stor sak det. Ellers så er det vel ikke så mye galt.

 

- Overklokk er nå på 4.5GHz ved 1.23V på CPU og GPU'ene ligger på 1400MHz med custom BIOS. Tempen på CPU under full load (AIDA64) er på 66-67 grader, mens GPU'er blir benchet i Valley og 3DMark til ca 43grader. Lange spilløkter så har jeg sett GPU'ene helt oppi 44grader. 

 

- Jeg kunne helt sikkert gjort om loopen helt, men ikke mtp radiatorer tror jeg. Slik det er nå er slik det nesten må være.

Slangene kunne jeg lagt helt annerledes, og det er noe jeg tenker litt på nå, men det er mulig jeg går over til PETG-rør neste gang jeg skal bygge om. Har noen planer, men får se hva det blir til. :)

 

Temperaturforskjeller blir det vel heller ikke i forhold til hvor i loopen radiatorene sitter uansett, og særlig ikke når jeg har 3 stk. 480XTX. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pen rigg og oppsett :D

Tøft bygg, bilder med dempet belysning i rommet og rgb led strip inni kabinett hadde vært drittøft :)

Takker for det gutta, hyggelig med tilbakemelding :)

 

Jeg er ganske fornøyd med bygget, men OCD'en min klør veldig hver gang jeg ser på det.

 

- Gulfargen i Pastelveska er dritfin, men jeg syns det blir altfor mye gult siden deler av kabinettet også er det.

- Skulle hatt penere kabler, FSP PSU'en er bra, men ikke mulig å få tak i kabler, med mindre jeg kan betale Icemodz svimlende 3500kr for de. Da må jeg gjøre det selv, men det gidder jeg ikke, det er altfor mye jobb, selvom det er relativit enkelt. Her er nesten det beste alternativet for meg å gå til innkjøp av en PSU som man får tak i kabler til, da ferdiglagde kabler fra f.eks cablemods er ikke så veldig dyre per sett. Vurderer en PSU fra EVGA eller Superflower - en på ca 1200W. FSP'en er fortsatt en knallfin PSU, jonnyguru likte den godt, og jeg veit gutta fra DigitalImpuls liker de godt (dp og Duran), så den beholdes uansett. :)

- Lys. Ja, min gode venn Trondz1 maser fælt om dissa lysa. Men jeg føler det er en tynn linje mellom pent og harry her. Skal jeg ha lys så må jeg være forsiktig.

 

 

Planene videre er:

- 3 stk Pascal istedet for to stk?

- Neste Intel, skal jeg gå for en X prosessor?

- Hvitt kabinett. LD-V10?? Herregud som jeg har lyst på et slikt, men det er dyrt og bråkete. Kikket på demoen til **dp** i butikken for et par uker siden, og det bråket ikke sååå mye som jeg trodde, men spørsmålet er om jeg kan leve med det på gamingrommet. Jeg er en gamer trossalt, og overklokking osv er jævlig moro, men maskinen skal også kunne brukes til noe annet enn bare å benche for gøy. Men ja, herregud for et deilig kabinett. LD-V10 hvitt i reverse? Hva syns vi om det? :D

- Lys, som ikke er harry ala et diskotek i et klubbhus ute på landet?

- Ny farge? Jeg liker fargen jeg har nå, men kanskje jeg skal prøve noe nytt? Det må stå i stil til HK, så planene kommer veldig an på dette. Skal jeg beholde det jeg har nå til Broadwell-E? Ja, Asrock-kortet er det ingen grunn til å bytte ut. Skal jeg ha Asrock neste gang? Jeg tror ikke det, ikke fordi det er noe galt med Asrock, men jeg ser at EK prioriterer full cover blokker til de andre merkene, synd de ikke gjør det til Asrock. Jeg syns nemlig det er artig å ha noe "ingen andre har" og føler at Asrock er et veldig solid valg om dagen.

- Dual loop?

- PETG?

- Hvis jeg beholder PC-V8, fjerne en radiator i bunn for bedre plass der nede? Kanskje? 2 stk 480XTX er ikke til å kimse av det heller, hva gjelder kjøleareal

- Lakkere radiatorer i hvitt?

- Lakkere Intel 750-disken? Eller bare kvitte meg med den og gå for en 950Pro som OS-disk?

 

Mange tanker, mange baller i lufta, så på tide at jeg begynner å plukke ned noen av de.

Oppi alt dette her er nedetid også. Jeg er ikke så mye hjemme, siden jeg jobber i utlandet, så når jeg kommer hjem hver gang så har jeg lyst til å gjøre noe annet enn å plukke på maskinen. Hvis jeg skal gjøre alt det jeg har planlagt så må jeg nesten bygge på nytt forfra, slik at jeg har en PC i mens jeg bygget. Jeg mistenker sterkt at det vil bli et nytt bygg i år, helt i bra bunnen og opp - også går den jeg har nå ut for salg i det den nye er oppe. På den måten kan jeg uansett selge et komplett bygg for en grei pris og håpe at noen biter på den.

 

Beklager for en lang post. Det er ikke ofte det er noen som skrive i kommentartråden min, så jeg hadde mye på hjertet denne gangen.

 

For de som mener at dette var TL:DR - stortsett fornøyd, lyst på noe nytt ;)

(Beklager Haakon, men ikke umulig at det dukker opp noen eposter i år) :p

 

 

EDIT: Ikke bare CBT som er vinglepetter i dette forumet i allefall! Ikke vondt ment CBT. ;)

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...