Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nok en tråd om angst (fremføringer)


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.
Begynner med å beskrive situasjonen;

Jeg er en gutt i 20-årene, som har en ekstrem angst for muntlige presentasjoner. Sett bort fra dette sliter jeg svært sjeldent med nervøsitet i andre situasjoner, det er kun disse presentasjonene som tar meg. Jeg kan fint ta til ordet når jeg sitter i en større forsamling, så sant det ikke er "planlagt" at det er jeg som skal ta ordet.

Eksempelvis kan jeg altså svare så lenge det er på eget initiativ, men ikke om det er bestemt at jeg skal ta til ordet.

Har selv tenkt litt på psykolog, men sitter med tanken om at det kanskje er litt vel drastisk når jeg ikke sliter med noen annen form for angst.

 

Før noen kommer med tips som "du må bare gå gjennom det", "alle andre er også nervøse", "bare øv godt på det du skal fremføre" osv, så vil jeg bare presisere at for oss som sliter med denne angsten er det ikke helt slik det fungerer.

Svetteanfall, puls på omkring 200, stemmen svikter, mister kontroll over "bevegelsene". 2-3 søvnløse netter i forkant er heller ikke ukjent.
Kort fortalt frister det altså mer å delta som tredjemann i 2-girls-1-cup enn å holde en presentasjon. :)

Er det noen som har gode tips her? Dere som eventuelt tidligere har slitt med det her, hvordan har dere overkommet frykten?
Håper på gode svar, da det her holder meg tilbake både i studie- og jobbsammenheng.



Anonymous poster hash: 014d6...a1a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...