Gå til innhold

– Vi er en gjeng med nerder (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott lager de har med switcher som hadde end of sale i 2006. Ser nå hvorfor de klarer å lever billig internett når de bruker utstyr som Cisco sier at var "obsolite" i 2011.

Som det står i teksten, dette er reservedeler for kjapt å fikse ting om en switch går i stykker. Da blir det kjappere å sette inn en helt like og laste inn en backup av den omfattende konfigurasjonen enn å bruke en helt ny modell.

Tipper de bruker nyere modeller på nye installasjoner :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Syns ikke altibox har så helt gale priser, og de har jo 300.000+ kunder.

 

de er rimeligere på 500/500 (995) der hvor nodene er utbygget til gigabit.

 

og du får 300/300 til 749 som og er billigere.

 

I tilegg får du nå på kjøpet en Asus RT-U66 ? router, ved bestilling av 300 eller 500 til verdi over tusen kroner. (iallefall hos Agder Breiband nå)

 

på 50 og 100 er lynet rimeligere.

Lenke til kommentar

 

Flott lager de har med switcher som hadde end of sale i 2006. Ser nå hvorfor de klarer å lever billig internett når de bruker utstyr som Cisco sier at var "obsolite" i 2011.

Som det står i teksten, dette er reservedeler for kjapt å fikse ting om en switch går i stykker. Da blir det kjappere å sette inn en helt like og laste inn en backup av den omfattende konfigurasjonen enn å bruke en helt ny modell.

Tipper de bruker nyere modeller på nye installasjoner :)

 

 

Det gjør de ikke, de kjøper nok gamle switcher billig på ebay eller noe.

Du får jo ikke tak i dem fra forhandlere lengre.

 

Så de switchene på bildet blir brukt til å bytte de som ryker, som de sikkert gjør titt og ofte da de sikkert er rundt 10 år gamle alle sammen, samt i nyinstallasjoner.

 

Konklusjon er trukket fra at det står en 2950 nede i dataskapet i blokka mi som lynet har satt opp, dette er en relativ nyinstallasjon.

 

Men jeg er kunde av de selv, og er veldig fornøyd som sådan, har ikke noe å klage på når det kommer til tjenesten de leverer.

Endret av ZanZel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det triste oppi her , er fiberprisene til Telenor. Som kjent adsl stil, ingen tegn til å konkurere, her skal det melkes til det ytterste.

 

Har klagd selv flere ganger, betaler 899 for 70/70 ;(

Hva er det du klager over? Her må jeg betale 400 pr mnd for en 13/0,8 linje. Min mor må betale 300kr for en 1/0,7 linje. Hver glad du har tilgang på raskt nett du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da venter jeg spent på utbygging i Malvik, Sør-Trøndelag.

Gleder meg til den dagen jeg kan levere oppsigelse til Get/Loqal.

Det vil nok ta sin tid før så øde plasser blir utbygd noe særlig. Selv her inne i byen er det jo mange som ikke har så spesielt bra linje.

Hva tilbyr loqal på ditt sted nå da, og hvilken pris?

Lenke til kommentar

 

 

Flott lager de har med switcher som hadde end of sale i 2006. Ser nå hvorfor de klarer å lever billig internett når de bruker utstyr som Cisco sier at var "obsolite" i 2011.

Som det står i teksten, dette er reservedeler for kjapt å fikse ting om en switch går i stykker. Da blir det kjappere å sette inn en helt like og laste inn en backup av den omfattende konfigurasjonen enn å bruke en helt ny modell.

Tipper de bruker nyere modeller på nye installasjoner :)

 

 

Det gjør de ikke, de kjøper nok gamle switcher billig på ebay eller noe.

Du får jo ikke tak i dem fra forhandlere lengre.

 

Så de switchene på bildet blir brukt til å bytte de som ryker, som de sikkert gjør titt og ofte da de sikkert er rundt 10 år gamle alle sammen, samt i nyinstallasjoner.

 

Konklusjon er trukket fra at det står en 2950 nede i dataskapet i blokka mi som lynet har satt opp, dette er en relativ nyinstallasjon.

 

Men jeg er kunde av de selv, og er veldig fornøyd som sådan, har ikke noe å klage på når det kommer til tjenesten de leverer.

 

Hos oss så står det en 2510-48 Switch (J9020A), den sluttet HP å selge i sent i 2013/tidlig 2014, tror jeg. Ble installert hos oss i fjor. I mine øyne ser speccen bra ut, men jeg er ikke en nettverksproff ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Er ekstremt fornøyd med Lynet fiber, ping mot NBFC sine BF4 servere ligger nærmere 0 enn 1 ms.

 

Fikk en god oppstartsdeal også, gratis installasjon, 2 måneder gratis og 6 måneder 100 Mbit for prisen av 25 Mbit.

 

Milevis bedre i både latency og pris enn Canal Digital/Telehor, med deres overbelastede utstyr som ga ping spikes i tidsrom med høy belastning, og tvungne "oppgradering" til tregere og dyrere linje fra 70/10 til 400kr 50/10 til 450kr.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...