Gå til innhold

Har ikke kuttet strupen på Windows RT likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Windows 10 skal jo uansett være gratis å oppgradere til, og når datamaskiner som ARM-baserte Raspberry Pi 2 får Windows 10-støtte er det utvilsomt svært gode håp for Microsofts egne Surface-brett også."

 

Windows 10 for Raspberry Pi 2 blir en egen "versjon" som ligger under IoT (https://dev.windows.com/en-us/featured/raspberrypi2support) og vil være noe helt annet en den "versjonen" som eventuelt kan kjøre på en Surface.

Lenke til kommentar

Jeg håper at de sørger for at apps for RT kan fungere på full windows om/når de legger ned RT. Veldig irriterende å ha et nettbrett med full windows 8.1 og like vel ikke få tilgang på apper fordi jeg kjører feil OS...

 

Eller er problemet forskjellig prosessorarkitektur?

Lenke til kommentar

Jeg håper at de sørger for at apps for RT kan fungere på full windows om/når de legger ned RT. Veldig irriterende å ha et nettbrett med full windows 8.1 og like vel ikke få tilgang på apper fordi jeg kjører feil OS...

 

Eller er problemet forskjellig prosessorarkitektur?

 

Har du dette problemet i dag? RT skal jo være relativt lik på Surface og i full Windows 8.1, så jeg ville gjettet det går på prosessorarkitekturen.

Lenke til kommentar

Er det slik at vanlige pc med 7 og 8.1 ikke blir mulig og oppdatere til windovs 10.det var svaret jeg fikk på expert

 

Noe gikk galt enten med svaret fra Expert eller tolkningen av det. Windows 7 og Windows 8 skal kunne oppgraderes til Windows 10. Eldre versjoner krever clean installation.

 

De som har meldt seg på Windows Insider Program fikk vel faktisk oppgradering fra Windows 7 til Windows 10 via Windows Update: http://www.winbeta.org/news/microsoft-delivering-windows-10-windows-update-windows-7-users

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg håper at de sørger for at apps for RT kan fungere på full windows om/når de legger ned RT. Veldig irriterende å ha et nettbrett med full windows 8.1 og like vel ikke få tilgang på apper fordi jeg kjører feil OS...

 

Eller er problemet forskjellig prosessorarkitektur?

Har du dette problemet i dag? RT skal jo være relativt lik på Surface og i full Windows 8.1, så jeg ville gjettet det går på prosessorarkitekturen.

 

Trodde at det var det som var problemet, men det ser ut til at problemet er at appen jeg er ute etter bare finnes for 64-bit, men jeg har 32bit....

 

Appen det er snakk om er denne: http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/playmemories-mobile/aa02c3cf-3662-430d-91b4-0cfabdf06daf

Lenke til kommentar

Jeg er da tilbake til det jeg sa: Håper de åpner for å bruke nettbrett-apper på fullverdig windows :)

 

Prøvde no på min Surface 2 (ikkje Pro, så altså med RT), og der får eg berre opp at appen ikkje er tilgjengeleg for mi eining, og det stemmer jo bra med at det kun står x64 på støtta prosessorar. Eg vil derfor tru det er noko feil med sjølve appen om den heller ikkje funkar på ein x64-maskin med fullverdig Windows 8.1.

Lenke til kommentar

Eg tvilar kanskje på at det vert ei fullverdig RT-versjon av Windows 10, sidan ARM-støtta berre skal gjelde einingar under 8", men kanskje heller det dei gjorde ved overgangen WP7 til WP8: Ei oppdatering med alt av design og funksjonalitet frå WP8 som var muleg å implementere i 7-mobilar.

For meg er oppdateringa av UIet nok det viktigaste. Ikkje at eg har mykje imot dagens Metro, eg er godt nøgd med min Surface 2, men endringane i Windows 10 ser ut til å gjere den enno betre (brukar det bl.a. litt med mus).

Eit anna viktig spørsmål er appar. Viss RT kun får ein oppdatert versjon av Windows 8.1 RT, vil appar laga for Windows 10 også fungere på RT-maskinar? Alt eg kan finne er at både appar til Windows 8 og 10 vert omtala som "Universelle appar", men ingenting om noko strukturell endring i systemet slik dei gjorde på mobil-OSet med WP8. Eg er ingen storbrukar av apps på nettbrett (da ville eg aldri kjøpt Surface), men eg ser ikkje bort frå at suksess for Windows 10 vil gje kraftig auke i apputviklinga for platforma, og det hadde vore kjekt å vere med på det, og i første omgang få nyte touch-Office.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hmm, den "finnes" ikke for min Surface Pro heller.

:-/

 

Jeg er da tilbake til det jeg sa: Håper de åpner for å bruke nettbrett-apper på fullverdig windows :)

Det har vært åpent for det bestandig og det ser ut som de fleste apper støtter dette helt fint. Appen du sikter til er skrevet kun for x64 Windows så grunnen til at du ikke får kjørt den har ingenting med formfaktor eller "fullverdig" Windows å gjøre. x64-Windows burde kunne kjøre fint både på brett og laptop.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg håper at de sørger for at apps for RT kan fungere på full windows om/når de legger ned RT. Veldig irriterende å ha et nettbrett med full windows 8.1 og like vel ikke få tilgang på apper fordi jeg kjører feil OS...

 

Eller er problemet forskjellig prosessorarkitektur?

 

Windows Store-apper er som regel tilgjengelig for ARM, x86 og x64. Full Windows 8.1 kjører på x86 og x64 både på nettbrett og PC, så som regel fungerer alle Windows Store-appene på alle nettbrett og PCer.

 

Det som blir nytt med Windows 10, er Universal Apps for mobil, nettbrett, PC og Xbox One.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...