Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg gratulerte en tidligere klassevennine (og crush) på fb, samboer ble crazy..


Anbefalte innlegg

Hei, for et par dager siden la jeg merke til at en på facebook hadde bursdag. Dette viste seg å være en jeg gikk på ungdomsskolen med, og på den tiden var litt forelsket i. (Er 21 nå). Hun har alltid pleid å skrive hyggelige meldinger på veggen min når jeg har hatt bursdag, så av ren impuls sendte jeg en gratulerer så mye med dagen melding på fb til hun.

 

To timer senere kommer dama hjem fra skolen, jeg lager middag og ordner og styrer på kjøkkenet mens hun setter seg på sofaen med pc-n imens. Når jeg er ferdig kommer jeg ut med middagen og hun nekter å spise og snakker ikke. Spør hva som er galt, og da får jeg bare ´´Det vet du!´´tilbake. På dette tidspunket forstår jeg ikke en dritt og begynner å bli en smule irritert. Videre sier hun ´´Tenk på det, har du ikke gjort noe du vet kunne såre meg idag!´´ Forstår fortsatt ikke en dritt. Viser seg da at hele greia handler om at jeg hadde sendt denne meldingen til bursdagsbarnet... Jeg ble forbanne, ikke bare for det, men også fordi hun hadde snoket i fb min (Hun mente at hun bare skulle sende en link fra fb min på pc-n min til seg selv..). Jeg sa noen ting jeg ikke burde sagt, og slo opp. Etter masse grining og diskutering fikk vi ordnet opp, men merker at jeg fortsatt er litt paff og litt irritert. Jeg mener, hun har sjalusiproblemer, og dette er ikke første gang, men synes denne var litt drøy. Vet ikke om jeg orker flere episoder som dette.

 

Spm mitt, gjorde jeg virkelig noe galt, eller er dama mi helt crazy?



Anonymous poster hash: d7286...135
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det kommer an på. Har det hendt noe mellom deg og denne tidligere crushen før? Har du fortalt dama di/vet dama di at du har hatt en crush på henne? har det vært et problem før? hvorfor sendte du PERSONLIG melding og ikke skrev på veggen som alle andre? har hun grunn til å være sjalu? dersom denne jenta hadde begynt å flørte med deg, ville du flørtet tilbake? kanskje dama di skjønner greia?



Anonymous poster hash: 3d03d...186
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei, nei. Har aldri vært noe mellom oss. Ja, hun vet at jeg likte denne jenta på ungdomsskolen. Ja, har vært et problem før. Var på byen med en kompis en gang og da møtte vi på hun og noen venninder på et utested. Tok et par øl med dem før vi gikk videre. Dagen etterpå grein dama mi og beskylte meg for å være utro. Hun har også blitt sur hvis jeg f.eks. har likt et av bildene hennes på fb.

Grunnen til at jeg ikke skrev på veggen er fordi jeg mistenkte at dama ville reagere på denne måten. Jeg hadde også en misstanke om at hun snoket i fb min, og ville få dette bekreftet.



Anonymous poster hash: d7286...135
Lenke til kommentar

Sjalu personer er det vanskelig å snakke "fornuft med" når de til stadighet er mistenksomme og reagerer på det ene og det andre, tilsynelatende (for vår del) helt uten grunn.

 

TS, bytt passord på Facebook kontoen din og hold det nye passordet for deg selv, og logg deg ut etter hver gang du har tittet innom Facebook. Det har hun ingen rett til, men da gjelder det jo også at du er ærlig og ikke skjuler noe som kan skade forholdet, ei heller utfordrer forholdet etter min mening (om du ønsker at det skal fungere da vel og merke.....).

 

Skal dette forholdet fungere i fremtiden så må hun rett og slett stole på deg, du fikk jo bekreftet at hun "snoker" når hun har en mulighet. Men nå vet hun også hva som kan skje, om hun fortsetter på samme måte. Den "snokingen" hadde ikke jeg akseptert i det hele tatt om jeg hadde vært deg, og det hadde jeg også satt en effektiv stopper for som nevnt (bytt passord).

 

Jeg kan riktignok brukernavn og passord til min bedre halvdel sin FB konto, men det kunne aldri fallt meg inn å misbruke den "tilliten" og logge meg inn på hennes konto, uten at hun enten har bedt meg om det eller at det er noe hun trenger hjelp til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som den andre dama er veldig søt eller elegant, og derfor er som en rød klut for øynene på din samboer.

Din samboer må få lov til å ha det slik overfor denne dama, mener jeg. Er ikke alle personer man skal tvinges til å like.

 

Personlig syns jeg ikke det er naturlig å være venner med ekskjærester på facebook. Det er så lett andre ting som følger med, som gratulasjoner, likes, kommentarer, chat, poking...

Og jeg syns hele den pakka blir vanskelig å akseptere.

Støtter også at man som samboer eller gift ikke bør bli beruset utenfor hjemmets fire vegger.

 

Men hvis din samboer har alle disse meningene, burde hun vel sagt tidligere at hun var såpass konservativ (ettersom det visstnok ikke er vanlig).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg ikke skrev på veggen er fordi jeg mistenkte at dama ville reagere på denne måten. Jeg hadde også en misstanke om at hun snoket i fb min, og ville få dette bekreftet.

 

Anonymous poster hash: d7286...135

 

 

Hun får tåle at du gratulerer henne med dagen, og du får tåle å skrive gratulasjoner på veggen som andre og oppføre deg som du normalt ville gjort uten en sjalu og sårbar kjæreste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde sjalu dame jeg. Keg har vært med de som går for mye andre retningen. Type bare slå deg løs og flørt og kline med andre så kan jeg gjøre det samme. Blir helt knust av det. Men det er klart alt kan overdrives. Også sjalusi. Blir det så ille at man nærmest føler det som man er i fengsel fordi kjæresten ligger for store begrensninger på en så har det gått for langt. Akkurat det som er beskrevet i åpningsinnlegget vil jeg si er uvanlig, men jeg ville etterkommet kjærestens ønske og droppet å si slike ting til tidligere kjæreste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...