Gå til innhold

Sjekk hvor mye dyrere dataproduktene har blitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

#First!

 

Cpu/hk/minne oppgradering betalte jeg 8K for, nå koster samme greiene 9.5K hos komplett . -.-

 

jeg har vapochill og da oppgraderer jeg for ca 1400kr velger en amd og klokker den over gjennomsnitte varer ca noen år med prosjektor billigere større enn 4k og mange skjermer på siden

Lenke til kommentar

 

#First!

 

Cpu/hk/minne oppgradering betalte jeg 8K for, nå koster samme greiene 9.5K hos komplett . -.-

jeg har vapochill og da oppgraderer jeg for ca 1400kr velger en amd og klokker den over gjennomsnitte varer ca noen år med prosjektor billigere større enn 4k og mange skjermer på siden

 

Extreme kjøling, Nice.

 

Oppgraderte fra en I7 4770K med en AIO til 5820K køstum loop.

 

AMD cpu`er kommer aldri inn i mitt hus frivilig. :p Gpu`ene pre 290/X er dog greie for min del.

Lenke til kommentar

jeg er nå av den oppfatningen at produsentene og butikkene smører lit ekstra på , på prisen i forhold til den reele kronekursen

generelt set så oppfatter jeg det også som nye datakomponenter har økt i pris med minst 30% hver gang jeg skal kjøpe noe nytt , spesielt på de dyre komponentene

derfor holder jeg meg til noe som koster mindre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg er nå av den oppfatningen at produsentene og butikkene smører lit ekstra på , på prisen i forhold til den reele kronekursen

 

generelt sset så oppfatter jeg det også som nye datakomponeter har økt i pris med minst 30% hver gang jeg skal kjøpe noe nytt , spesielt på de dyre komponentene

 

derfor holder jeg meg til noe som koster mindre

Godt mulig at marginene til butikkene tidligere var litt for lave for å holde på i lengden, de skal jo tjene litt penger også :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tro de høyere prisene kommer av bransjens svar på den økte tollgrensen? Dette varslet de jo også på forhånd i flere artikler, hvis jeg husker riktig.

 

Kronekursen (eller rettere sagt, dollar og euro kursene som styrker seg), har sikkert en liten finger i spillet - men jeg tror heller tollgrensen gjør at bransjen velger å øke prisene sine litt.

Lenke til kommentar

Skulle tro de høyere prisene kommer av bransjens svar på den økte tollgrensen? Dette varslet de jo også på forhånd i flere artikler, hvis jeg husker riktig.

 

Kronekursen (eller rettere sagt, dollar og euro kursene som styrker seg), har sikkert en liten finger i spillet - men jeg tror heller tollgrensen gjør at bransjen velger å øke prisene sine litt.

 

Hvorfor tror du det? Hvilke konkrete mekanisme er det du tenker har slått inn? At de selger mye mindre av varer til under 350?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...