Gå til innhold

TEST: Samsung S34E790C


Anbefalte innlegg

Blir fort veldig mye fokus på gaming, både i artikkelen og i kommentarfeltet. Er dette en gaming-skjerm? Neppe. Helt sinnsyk praktisk skjerm til folk som multitasker mye i forhold til jobb etc, som ikke ønsker å kjøre 2 skjermer. Disse curved-skjermene er jo p0rn for utviklere/kreative folk.

 

Helt enig, lurer veldig på hvordan tekst og flere vinduer tar seg ut på denne. Blir det bra eller blir det rart? Det fikk vi ikke noe svar på. Ellers visste jeg ikke at ekstern strømkilde var ut på skjermer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Håper inderlig at dette skjermformatet blir mer populært. Bruker i dag en Dell U2913WM til spill og det er mye morsommere å spille på enn en 16:9 skjerm. Har heller aldri følt at IPS-panelet er for tregt til spilling. Ulempen, utover det som nevnes i artikkelen, er at enkelte spill mangler støtte, eller er dårlig optimalisert for dette formatet.

 

Watch Dogs støtter i utgangspunktet oppløsningen men synsfeltet (f.o.v) blir for snevert i høyden, så jeg måtte løse dette med programvaren "Flawless Widescreen", som lar meg overstyre f.o.v-innstillingen manuelt. Det samme gjelder titler som Starcraft 2, men her er årsaken visstnok at Blizzard mener man får en urettferdig fordel med det utvidede synsfeltet. Du kan likevel overstyre dette med Flawless Widescreen.

 

En siste ting man bør ta i betraktning er om du bruker streaming-tjenester som Netflix, så vil filmer som er i 21:9-formatet få sort kant rundt hele bildet da Netflix legger til sorte felt over og under bildet så filmens faktiske bildeflate får 16:9-format (se bilde) http://imgur.com/DfZglLm.

Jeg anbefaler derfor å undersøke om skjermen du vurderer har en zoom-funksjon inntil Netflix velger å fikse dette, hvis de i det hele tatt gjør det.

Endret av Slettet+241541
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg inderlig ikke at det blir det, 16:9 er allerede for smalt, 21:9 er helt corny som skjerm i mine øyne. Jeg vil ha noe som passer bedre til synsfeltet.

 

AtW

 

Bruker to skjermer i dag både hjemme og på jobb, Tre blir litt for bredt og tar for mye plass en slik skjerm ville vært perfekt siden du kan spille på den, den tar mindre plass og ser bedre ut, for større pc skjermer gir krumning masse mening men en tv må over 100" for at det skal ha none hensikt, selv da er det tvilsomt i ei normal stue
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jeg skulle da helst hatt den extra side informasjonen paa sidene, i tillegg til extra hoyde info sa vel...i pose og sekk liksom hallo. Lite vits i aa spille pa en 60' for eks nar alt bare blases opp storre.

 

Er del sånt fov stiller på, bare så synd få spill har muligheten til å stille det.

 

AtW

 

Seint svar fra meg her, men så dette nå. Bare for og nevne at det jeg snakker om er det som er virkelig saker, ikke FOV justeringer. Altså bare se for deg en 60" skjerm hvor ting ikke er blåst opp til gigantiske proposjoner, ei heller en funky FOV som gir 180-360 graders funky syn som en lcd trip. Jeg snakker om og kunne bare adde extra informasjon, på samme måte som vi forholder oss til den virkelige verden. Hvor større skjerm ikke bare trenger og bety større bilde, men større mengde informasjon. FOV derimot kan man still inn slik man vil det på en hvilken som helst skjerm størrelse i tillegg. Hvis du skjønner hva jeg siktet til nå, så var det det jeg mente.

 

Det er rett og slett så mange kunstige begrensninger kontruert i dagens teknologi, og den begrensede tanke måten til folk flest, deriblant dem som utvikler teknologien kan man trygt anta.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Personlig håper jeg inderlig ikke at det blir det, 16:9 er allerede for smalt, 21:9 er helt corny som skjerm i mine øyne. Jeg vil ha noe som passer bedre til synsfeltet.

 

For normalt skapte mennesker er 21:9 helt naturlig synsfelt....

(dvs. øyne på hver side av nesen(midtplassert))

 

 

Nei, det er det ikke, mennesket har et synsfelt som er ganske nærme 4:3 (ca 190 grader/140 grader)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle da helst hatt den extra side informasjonen paa sidene, i tillegg til extra hoyde info sa vel...i pose og sekk liksom hallo. Lite vits i aa spille pa en 60' for eks nar alt bare blases opp storre.

 

Er del sånt fov stiller på, bare så synd få spill har muligheten til å stille det.

 

AtW

 

Seint svar fra meg her, men så dette nå. Bare for og nevne at det jeg snakker om er det som er virkelig saker, ikke FOV justeringer. Altså bare se for deg en 60" skjerm hvor ting ikke er blåst opp til gigantiske proposjoner, ei heller en funky FOV som gir 180-360 graders funky syn som en lcd trip. Jeg snakker om og kunne bare adde extra informasjon, på samme måte som vi forholder oss til den virkelige verden. Hvor større skjerm ikke bare trenger og bety større bilde, men større mengde informasjon. FOV derimot kan man still inn slik man vil det på en hvilken som helst skjerm størrelse i tillegg. Hvis du skjønner hva jeg siktet til nå, så var det det jeg mente.

 

Det er rett og slett så mange kunstige begrensninger kontruert i dagens teknologi, og den begrensede tanke måten til folk flest, deriblant dem som utvikler teknologien kan man trygt anta.

 

 

Adde ekstra informasjon på siden er større FOV, man kan stille FOV uansett skjermbredde, og har man en smal skjerm med høy FOV, så blir forholdene og perspektivene merkelig som du sier, men har man en brei skjerm blir de jo ikke det. Førstnevnte er jo bare fordi man presser inn en større FOV i spillet enn den delen av synsfeltet skjermen dekker.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...