Gå til innhold

kjøpe russisk rubel


CRAZY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rubelen skal nok laaangt ned før den går opp igjen og da er det ikke godt å si hvor høyt den vil komme eller om det til og med ender opp med en annen valutta.

Men om du virkelig vill kaste bort pengene dine er banker i Kirkenes et tips ettersom det bor masse russere der, kanskje de kan lede deg videre i jakten.

 

Skal du tjene penger tror jeg du skal bli skraphandler i Ukraina etter krigen.

Der ligger det tusenvis av tonn med skrapmetall som kan selges.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Fant til slutt en bank som har valuta i russisk rub

 

epost fra banken:

 

Om du er kunde i banken fra før så kan vi åpne en valutakonto i RUB for deg hvis det viser seg at du har behov for det.

Husk at det IKKE kan veksles kontanter via en valutakonto - kun valutahandel og betalinger til/fra kontoen.

 

Men hva betyr den siste setninga ? Jeg kan veksle til rub ved å overfører fra min nettbank ?

betyr det at jen kan veksle tibake fra Rub til nok Nok når jeg vil?

 

noen som har hatt en valutakonto fortell meg,

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hvorfor ikke skaffe seg en konto hos en børsmegler à la Nordnet som også tilbyr valutahandel? 

Jeg har konti både hos Nordnet, Netfonds og Saxo, men ingen ser ut til å tilby valutahandel i rubler. Noen som vet om noen steder?

 

Tenker på å ha en mindre del av portefølgen i Russland - og helst i rubler - i de turbulente tider vi går i møte. Russland har lite gjeld og har kjøpt bøttevis av gull, noe som kanskje kan være et ledd i å overta rollen som verdensvaluta? (USA har vel blitt verdens mest belånte nasjon nå, så jeg tror at styrkningen i USD vil reversere ganske hardt)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Fant til slutt en bank som har valuta i russisk rub

 

epost fra banken:

 

Om du er kunde i banken fra før så kan vi åpne en valutakonto i RUB for deg hvis det viser seg at du har behov for det.

 

Husk at det IKKE kan veksles kontanter via en valutakonto - kun valutahandel og betalinger til/fra kontoen.

 

Men hva betyr den siste setninga ? Jeg kan veksle til rub ved å overfører fra min nettbank ?

betyr det at jen kan veksle tibake fra Rub til nok Nok når jeg vil?

 

noen som har hatt en valutakonto fortell meg,

Hei. Hvilken bank snakker vi om?

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med de som spekulerte i 2014/15 da?

Kjøpte du 3. februar 2015 timet du bunnen i RUB/NOK temmelig perfekt. 6 uker senere var den opp nesten 50%. Så bar det ned til samme kurs som februar i løpet av resten av året. Så har du hatt en ujevn oppgang siden da, med noen midlertidige spikes. Nå er RUB/NOK ~20% over det den var på i februar 2015.

 

Edit: Startet du i 2014 så gikk du nok på en kjempesmell.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...

Ekstremt risikabelt, russisk økonomi går dårlig. Ja til å med dårligere enn den norske.


Vil heller anbefale USD, tech industrien er meget verdiskapene for å si det mildt.

Intel, Qualcomm, AMD, Microsoft, Apple, Google/Alphabet. Lista er lang, det er her fremtiden ligger. 

Også land som Japan og Sør Korea, veldig sunn og stabil økonomi. Samt meget liten demografisk endring og små sjanser for interne konflikter. Begge har mye high tech industri

Kan ikke gå feil med Sveitsiske franc heller

 

Thailandske baht og Australske dollar er også interessante 

1734995663_Skjermbilde2022-04-03223648.png.e32cdab7ffa89f7a66161397fb66d923.png

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tråden stenges grunnet necrobumping.. Tråden er 7 år gammel.. 

Om temaet i tråden er av interesse kan man opprette ny tråd. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...