Gå til innhold

Trenger hjelp til høyere utdanning!


IwinH

Anbefalte innlegg

Hei! Tiden er inne for å søke høyere utdanning og jeg er veldig usikker. Det jeg vet er at jeg vil studere.

 

Jeg har bare generell studiekompetanse fra studiespesialisering, så studier som krever fagkombinasjoner er ikke aktuelt. Har heller ikke spesiell interesse for matematikk og andre realfag.

 

De fagområdene som interesserer meg er:

Språk (stor interesse for å lære hvilket som helst slags språk)

Design (spesielt hager og uteareal, landskap)

Internasjonale relasjoner, konflikter og forskjeller

Kom gjerne med forslag til andre fagområder som ligner!

 

Nå vet jeg ikke hvilke muligheter disse områdene kan gi meg på jobbmarkedet. Språk kan jo brukes til så mangt. Jeg bor i et område av landet med en rekke firmaer som selger fisk internasjonalt. I tillegg er jo det mulig å undervise i språk. Det jeg ikke skjønner er at regjeringen oppfordrer til å studere språk, men jeg ikke hva jeg skal gjøre etter en fullført grad språk. Hvordan kan jeg eventuelt kombinere språk med andre fag?

 

Jeg ønsker helst å studere i Bergen, men er åpen for andre forslag også. Har alltid hatt en drøm om å bo i et annet land og lære et språk flytende. Kan et årsstudium i språk og kultur være aktuelt? Eller burde jeg ta en grad i utlandet? Eller bachelor i et språk i Norge og utveksling andre året? Er så mange muligheter at jeg blir forvirret.

 

Hadde vært fantastisk om noen kunne komme med forslag og erfaringer! Trenger all info jeg kan få, da rådgiver ikke har svar på alt. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...