Gå til innhold

Favorittfotograf/favorittbilde


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat fått meg kamera og begynt å ta bilder.

I den forbindelse lurer jeg på om dere har lyst til å fortelle meg om en fotograf som inspirerer dere?

Eller et enkelt bilde dere syns er fabelaktig!

 

Jeg har ikke vært i gamet lenge, men jeg har virkelig fått sansen for en fyr kalt JoeyL. (mulig han er superkjent og alle vet hvem det er) :huh:

 

 

http://www.joeyl.com/favor-galleries/quick-selection/post-329630-0-71629500-1422923112_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin ide til en tråd dette. Kanskje man kan oppdage noen nye navn, jeg hadde aldri hørt om JoeyL, og synes han hadde flere fine portretter i porteføljen sin.

 

Jeg slår et lite slag for norsk fotografi. Paal Audestad, fotograferer mye for aftenposten som jeg leser hver morgen - veldig mye gode bilder, som absolutt er med på å løfte inntrykket av avisen. Nettsiden hans: http://www.paalaudestad.com/

 

Dette bildet her synes jeg er fantastisk:

20455_468x800.jpg

 

Henning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes Nick Brandt er helt rå på komposisjon. Det er også kult at han forsøker å ta bilder i et litt annerledes lys enn andre helst foretrekker. Bildeseriene fra Afrika er heftige.

 

For rene turbilder lar jeg meg ofte inspirere av Marius Nergård Pettersen. Bildene hans fra Oslos nære villmark er lekre.

Nick Brandt er fantastisk.

 

Jeg lar meg inspirere av Steve McCurry, Bjørn S. Delebekk, Robert Capa og selvfølgelig Henri Cartier-Bresson.

 

Det er mange gode fotografer, og umulig å nevne alle.

Lenke til kommentar

Må nevne Joey Lawrence jeg også, han en fotograf jeg lar meg inspirere av og bruker ofte lysteknikkene hans på en del av mine egne jobber. For de som liker Joey L vil jeg anbefale å se på Jimmy Nelson som nylig er mest kjent for å ha fotografert boka "Before they pass away". Helt fantastisk stykke arbeid.

 

79759_C.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...