Gå til innhold

Hvor mye å leve på pr. mnd. neste år?


Superfruit

Anbefalte innlegg

Hvor mye/lite kan du leve på pr. måned og likevel ha råd til et restaurant-besøk i uken?

 

Om jeg har evig med penger eller bare 50 kroner greier jeg å begrense meg daglig. Hvis jeg plutselig, uventet får 100 kroner ekstra blir de brukt opp med en gang, og om jeg i utgangspunktet hadde enten 1 eller 10 kroner ville alt blitt brukt opp og jeg ville slitt og kost meg like mye.

 

Utgiftene mine er leilighet og månedskort som blir på totalt 2500 i mnd.

 

Så å leve på 3000 mnd. er ikke mulig, da jeg aldri får til å leve på 120 kr uken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Hvor mye/lite kan du leve på pr. måned og likevel ha råd til et restaurant-besøk i uken?

 

Om jeg har evig med penger eller bare 50 kroner greier jeg å begrense meg daglig. Hvis jeg plutselig, uventet får 100 kroner ekstra blir de brukt opp med en gang, og om jeg i utgangspunktet hadde enten 1 eller 10 kroner ville alt blitt brukt opp og jeg ville slitt og kost meg like mye.

 

Utgiftene mine er leilighet og månedskort som blir på totalt 2500 i mnd.

 

Så å leve på 3000 mnd. er ikke mulig, da jeg aldri får til å leve på 120 kr uken...

 

Hæ? Hva har de tre siste avsnittene å gjøre med det spørsmålet du stilte først? Og hva har det med trådtittelen i seg selv? Hvor mye å leve for neste år er jo et enkelt spørsmål å svare på, så mye du greier å tjene eller snylte til deg fra nav. Så enkelt og greit. For å svare på ditt første og eneste reelle spørsmål, Hvor mye/lite kan du leve på pr. måned og likevel ha råd til et restaurant-besøk i uken? Jeg vet ikke da jeg ikke er et utpreget restaurant menneske, og jeg har heller aldri hatt råd til å reise på en restaurant på ukentlig basis. Men når det er sagt, hadde jeg hatt 40k utbetalt i måneden skulle jeg nok greid et besøk eller to i uka.

Lenke til kommentar

Hvor mye/lite kan du leve på pr. måned og likevel ha råd til et restaurant-besøk i uken?

 

Om jeg har evig med penger eller bare 50 kroner greier jeg å begrense meg daglig. Hvis jeg plutselig, uventet får 100 kroner ekstra blir de brukt opp med en gang, og om jeg i utgangspunktet hadde enten 1 eller 10 kroner ville alt blitt brukt opp og jeg ville slitt og kost meg like mye.

 

Utgiftene mine er leilighet og månedskort som blir på totalt 2500 i mnd.

 

Så å leve på 3000 mnd. er ikke mulig, da jeg aldri får til å leve på 120 kr uken...

Hva du har å leve for er ikke det som er viktig for meg. Hva har du inn per måned? Da kan vi snakke? Har selv ca 20k inn :green:

Lenke til kommentar

Vil vel si at 2000kr pr mnd er et ganske sparsommelig matbudsjett, men man overlever. Så kommer mobil, bredbånd, klær, tannlege, lege, fritidsaktiviteter, reiseforsikring, innboforsikring, NRK-lisens osv osv i tillegg.

Tipper det summerer seg til rundt 1000-2000 pr mnd. Så 6500 er vel det minste du kan leve på egentlig. Pluss restaurantbesøk.

Karry&Ketchup har middag som smaker godt til rundt 120-150kr...

 

 

Men den førsteposten var ikke grei å skjønne... Har du ubegrenset med penger eller en 50-lapp klarer du å begrense deg, men har du en 100-lapp bruker du den opp impulsivt?

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Så kommer mobil, bredbånd, klær, tannlege, lege, fritidsaktiviteter, reiseforsikring, innboforsikring, NRK-lisens osv osv i tillegg.

Tipper det summerer seg til rundt 1000-2000 pr mnd. Så 6500 er vel det minste du kan leve på egentlig. Pluss restaurantbesøk.

 

Jeg betaler riktignok ikke mobil og internett selv, men vet man kan få "all-inclusive"-abbonement på tlf til 200/mnd. Bredbånd kan man kanskje få ned i 300?

For reise- og innboforsikring, NRK og strøm setter jeg av 450,- /mnd. Da er vi på nesten 1000,- før du skal tenke på klær, tannlege, lege og fritidsaktiviteter. Tannlege er kanskje ikke livsnødvendig, men det kan raskt bli mye dyrere å ikke dra.

 

Med et meget sparsommelig matbudsjett og "diverse" post i budsjettet kan man nok overleve på 6500,- men da gjør du ikke mer enn nettopp det, overleve.

Lenke til kommentar

Har jeg 50 kroner greier jeg å leve på det, men hvis jeg plutselig får 100 kroner ser jeg på det som penger jeg får ''gratis'' og bruker dem med en gang, da det rent psykisk ikke teller med. Jeg mener fortsatt jeg bare har 50 kroner.

Veldig dum bruk av penger, å dele økonomien opp i penger man skal sløse bort på den ene siden og potensiellt veldig dårlig råd på de andre siden er mer eller mindre tullete gjort.

Har du 50kr og får 100kr, så har du 150kr.

 

Men, jeg kunne nok klart meg på 10 000, uten å leve på bare nudler, men ser ikke poenget :)

Lenke til kommentar

Må bare greie meg i litt over en uke nå, men har bare 250 kr, da...

 

Har middag for to dager og lunsj for to dager. Resten må kjøpes inn.

 

Spiser mye egg da det metter føler jeg.

 

Føler pasta hemmer treningsfremgangen min, men det er billig og mye, og noe må man ofre hvis man faktisk ikke har råd til å spise sunt.

 

Jeg ser ikke på det som realistisk å ha råd til nøtter til 15 kroner for eksempel.

 

Kjøttdeig til 20 er mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, jeg kjøpte nå middager for en uke i dag for den nette sum av 160 kr. Gjelder å utnytte tilbudene og spe på med det man har hjemme fra før. Slenger du på en pakke wasa knekkebrød og en ost av et slag har du dekt opp alle måltidene de neste 7 dagene. Er jo selvfølgelig avhengig av hvor mye du spiser.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Jeg spiser en kjøttdeigpakke til 20 kr. i løpet av to dager.

 

Det vil si; hvis jeg har 10 dager igjen jeg må slite, så kan jeg kjøpe for 100 kroner.

 

Da har jeg igjen 150 kroner på annen mat i perioden. Pasta til 10 kroner varer kanskje i 4 dager. Da bruker jeg vel maksimalt 20 kroner totalt i perioden og har igjen 120 som skal fordeles.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skjønner ikke helt poenget med denne tråden jeg. Vil du spare penger på at, så kjøper du det som er billigst. Kneippbrød og et billig pålegg varer lenge. Drikk vann fra springen og kjøp kun mat i den billigste butikken.

Det verste jeg ser er folk som klager over dårlig råd og går og kjøper seg røyk og en halvliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...