Gå til innhold

Matematikk på siv.ing NTNU


Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg har tenkt å studere sivil ingeniør på NTNU. Ingeniørvitenskap og IKT frister, og gå videre med marin teknikk. Primæropptaket er noe høyt, men jeg kommer inn om jeg venter ett år, og tar et årsstudium.

Så det har jeg tenkt å gjøre.

 

Men jeg vil gjerne ha et årsstudium som gjør at sivilingeniørutdanningen blir noe lettere. F.eks et årsstudium i matte? Noen som har gjort dette før meg?

Kan man ta et årsstudium i matte, bestå eksamen og så "slippe" denne matten på sivilingeniørutdanningen?

På ing&IKT har man følgene matte:
Matematikk 1

Matematikk 2

Matematikk 3

Matematikk 4M

Diskret matematikk

 

Hvilke årsstudium har disse mattefagene? Har litt lyst å ta årsstudium over to år, slik at jeg kan ta opp fag ved siden av..

Tycks?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen årsstudium som har alle disse emnene, men når du først er immatrikulert ved NTNU kan du melde deg opp i de emnene du vil (med noen unntak, men ingen av disse emnene er begrenset). Jeg anbefaler imidlertid ikke å ta alle i løpet av ett år. Du bør for øvrig være forsiktig om du faktisk tar et årsstudium, og avklare med veileder hvordan det blir med poengreduksjon.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke droppe tanken om årsstudium, og heller bare søke deg inn på et studium og følge studieplanen til det studiet du har tenkt deg inn på senere? Gitt at du kommer inn, vil du få godkjent alle emnene du har bestått og få innpass i andre klasse om du ikke ligger langt bak.

 

Det hadde vært supergreit. Har rundt 52,0 med realfagspoeng. Da kommer jeg ikke inn.

 

Om jeg tar årsstudium får jeg:

2x poeng for alder

2x poeng for å ta årsstudium.

 

Da vil jeg søke ordinær opptak med 5,6 til neste år.

 

Derfor vil jeg ta et årsstudium som er relevant for utdanningen, derfor matte. Henger du med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...