Gå til innhold

Kjørt fra politi++


Neroo

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er tiltalt for å ha brutt

  • VTL § 31 første ledd jf § 6 annet ledd: Målt i 160 km/t utenfor tettbygd
  • VTL § 31 første ledd jf § 24 første ledd første pkt: Uten lappen (hvor førerkort allerede er beslaglagt)
  • VTL § 31 første ledd jf § 10 første ledd: Unnlatt å stoppe for kontroll (kjørt fra politi, hvor skilt ble registrert)

 

Har dere noen straffeerfaringer her (regner med at det er 1års tid+ og eventuelle bøter)?

Har dere også eventuelle kommentarer til politiets evne til å bevise dette med tanke på at de ble frakjørt?
Kjøretøyet ble meldt stjålet da politiet oppsøkte meg. Kjøretøyet befant seg da ikke på eiendommen, men i nærheten, og ble funnet av politi senere den kvelden.

 

Takker for svar.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men etter man har parkert vil jo tenning,lys osv stå på siden man ikke har vridd på nøkkelen, for da tar man den jo ut samtidig, og da ville ikke tyven hatt noe strøm til å stikke av med den uhørt

 

Hadde ts på seg mobiltelefon? Isåfall vil jo basestasjonene lage et kart som plasserer ts i samme ruten politiet jaktet tyv..

Lenke til kommentar

De vifter vel ikke med det første dagen, men de finner jo ingen tyv og er det snakk om 1år + bak murene så må de være sikker og da kan det fort hende de bruker 5 min på å skaffe det.

 

Ts vil jo anke pga det ikke var han/hun , da må de komme med nye bevis ol.

 

Hadde sakt ja til alle bøter de hev etter om det holder en på rett side av muren, for det er ikke en rettsak man kan vinne .

Lenke til kommentar

Er ganske mye som taler imot deg.

F.eks at tyven hadde nøklene, parkerte i nærheten av stedet den ble stjelt fra etter å ha stukket fra politiet, at den ble meldt stjelt først etter du ble tatt.

Hvorfor i all verden skulle tyven etter å ha dratt fra politiet oppsøke stedet motorsykkelen ble stjelt fra?

 

Antar du ikke har noe god forklaring på hvor du var den tiden heller, bortsett fra evt. hjemme. Noe som er troverdig nok, men hjelper ikke akkurat saken din det heller.

 

Ellers kan de relativt enkelt spore mobilen din, noe som definitivt ikke støtter din sak.

 

Tror du virkelig du er den første som prøver på noe sånt, å melde kjøretøyet stjelt etter du har blitt tatt? Politiet lukter ugler i mosen på lang avstand vil jeg tro...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De kan vel spore mobilbevegelser så lenge de har en ganske god sak håper jeg. En sporing vil forresten også kunne hjelpe han, om det viser andre bevegelser enn det motorsykkelen har hatt, så å spore en mobil kan gå begge veier.

 

Er vel mer snakk om hvor mye ressursjer de vil bruke på saken vil jeg tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor tar folk med seg smarttelefon når de gjør noe kriminelt? Politiet finner jo alt de trenger av fellende beviser på telefonen, selv om politiet aldri finner telefonen så vet de hvor du har vært.

Enda bedre er det når folk er stolte av sine kriminelle handlinger, filmer fellende beviser og deretter publiserer de på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...