Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter mange år med windows på telefonen, er nå en iphone 6s bestilt. Grunnen? Synes windows mobile 10 skuffet... Masse apps og spill jeg savner på denne plafformen... Nå har jeg ventet lenge nok på at denne plafformen skal modnes. Åh, ja.. Snapchat skal lastes ned asap! Så kan jeg endelig få gøyale snaps fra familie og venner igjen :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Etter mange år med windows på telefonen, er nå en iphone 6s bestilt. Grunnen? Synes windows mobile 10 skuffet... Masse apps og spill jeg savner på denne plafformen... Nå har jeg ventet lenge nok på at denne plafformen skal modnes. Åh, ja.. Snapchat skal lastes ned asap! Så kan jeg endelig få gøyale snaps fra familie og venner igjen :-)

Har du hørt om SMS og MMS? Har din familie og dine venner hørt om det?

 

Det er ikke plattformen sin skyld at han som eier Snapchat ikke vil lage en app og at de sperrer kontoer til de som lager tredeparts apper som støtter snapchat. Akkurat det burde fortelle deg en god del om de som lager snapchat... Ja også lekkasjene på nettet fra snapchat...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Etter mange år med windows på telefonen, er nå en iphone 6s bestilt. Grunnen? Synes windows mobile 10 skuffet... Masse apps og spill jeg savner på denne plafformen... Nå har jeg ventet lenge nok på at denne plafformen skal modnes. Åh, ja.. Snapchat skal lastes ned asap! Så kan jeg endelig få gøyale snaps fra familie og venner igjen :-)

Har du hørt om SMS og MMS? Har din familie og dine venner hørt om det?

 

Det er ikke plattformen sin skyld at han som eier Snapchat ikke vil lage en app og at de sperrer kontoer til de som lager tredeparts apper som støtter snapchat. Akkurat det burde fortelle deg en god del om de som lager snapchat... Ja også lekkasjene på nettet fra snapchat...

Really? I mean... REALLY???

 

Edit:

REALLY?????

Endret av AvIOn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Etter mange år med windows på telefonen, er nå en iphone 6s bestilt. Grunnen? Synes windows mobile 10 skuffet... Masse apps og spill jeg savner på denne plafformen... Nå har jeg ventet lenge nok på at denne plafformen skal modnes. Åh, ja.. Snapchat skal lastes ned asap! Så kan jeg endelig få gøyale snaps fra familie og venner igjen :-)

Har du hørt om SMS og MMS? Har din familie og dine venner hørt om det?

 

Det er ikke plattformen sin skyld at han som eier Snapchat ikke vil lage en app og at de sperrer kontoer til de som lager tredeparts apper som støtter snapchat. Akkurat det burde fortelle deg en god del om de som lager snapchat... Ja også lekkasjene på nettet fra snapchat...

Really? I mean... REALLY???

 

Jepp. Sånn er det med den saken....

Lenke til kommentar

Uansett hvem sin "feil" det er, så finnes ikke snapchat på windows mobile... I mine øyne forsvarer det ikke plattformen, desverre...

 

Edit: Og ja, jeg visste selvfølgelig hvorfor snapchat ikke finnes på WM, da jeg har fulgt med lenge på diverse sider ang WM. Men har vel innsett nå, til tross for at WM (selv om det ikke er polert enda), er det OSet som passer meg best, så er de ikke i nærheten av å konkurere med ios og android på apps og spill:/ og det irriterer meg at jeg nå bytte for å få det jeg ønsker av en telefon, men sånn er det, desverre...

 

Venner og familie, de har nok hørt om både sms og mms håper jeg. Men det har seg slik at de bruker snapchat mye små snaps av dagliglivet, og sender litw sma/mms. Så jeg ønsker iphone og snapcjat, hjertelig velkommen :)

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar

Neida, snapchat er ikke HOVEDproblemet. Hovedproblemet er at appmangelen går igjen... Sonos mangler. Skyss mangler. De små nisje appene mangler. Det er ett STORT minus at en smarttelefon mangler apper, selv om det ikke er millioner som bruker appen, er det irriterende at det ikke finnes app støtte for den hi-tech badevekta du kjøpte på windows telefonen din mens den finnes Android/iOS. (jada, ikke Windows sin feil men utviklerne... men velger fortsatt å skylde litt på windows fordiom...).

Og folk som kommer med argumentet at den fungere supert som TELEFON, så er jeg enig i det, men det er en SMART-telefon som jeg bruker til mer enn SMS, MMS og å ringe med...

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Her i området (Stavanger) har vi både Kolumbus til offentlig transport og EasyPark til parkering. Foreløpig er behovet for små-apps da dekket, men det er tragisk at andre ikke kan få ut finger'n. Det er ikke vanskeligere å lage en WM-app enn en Android eller iOS app.

 

Det er klart at Lyse og Altibox burde ha kommet med en Universal Windows App for lenge siden, men de forstår nok alvoret enn så lenge.

 

Jeg tror og håper Universal Apps kan komme til å få bedre fotfeste om en stund enn de har nå. Continuum er genialt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Neida, snapchat er ikke HOVEDproblemet. Hovedproblemet er at appmangelen går igjen... Sonos mangler. Skyss mangler. De små nisje appene mangler. Det er ett STORT minus at en smarttelefon mangler apper, selv om det ikke er millioner som bruker appen, er det irriterende at det ikke finnes app støtte for den hi-tech badevekta du kjøpte på windows telefonen din mens den finnes Android/iOS. (jada, ikke Windows sin feil men utviklerne... men velger fortsatt å skylde litt på windows fordiom...).

Og folk som kommer med argumentet at den fungere supert som TELEFON, så er jeg enig i det, men det er en SMART-telefon som jeg bruker til mer enn SMS, MMS og å ringe med...

Når Microsoft lager en utviklerpakke som de gir vekk gratis til den som vil utvikle apper samt at de betaler opptil $100 000 for at appene skal bli laget til Windows Phone, ja da er det virkelig noe galt med de utviklerne som nekter å lage app'ene til Windows Phone. Bare den måten å nekte på er grunnlag nok for å sky slike utviklere uansett hvor bra appen er. Slike folk har en religiøs overbevisning imot Microsoft.

 

Hadde Microsoft nektet å porte sine apper til IOS og Android, så hadde de sikkert blitt saksøkt for misbruk av sin markedsposisjon.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neida, snapchat er ikke HOVEDproblemet. Hovedproblemet er at appmangelen går igjen... Sonos mangler. Skyss mangler. De små nisje appene mangler. Det er ett STORT minus at en smarttelefon mangler apper, selv om det ikke er millioner som bruker appen, er det irriterende at det ikke finnes app støtte for den hi-tech badevekta du kjøpte på windows telefonen din mens den finnes Android/iOS. (jada, ikke Windows sin feil men utviklerne... men velger fortsatt å skylde litt på windows fordiom...).

Og folk som kommer med argumentet at den fungere supert som TELEFON, så er jeg enig i det, men det er en SMART-telefon som jeg bruker til mer enn SMS, MMS og å ringe med...

Når Microsoft lager en utviklerpakke som de gir vekk gratis til den som vil utvikle apper samt at de betaler opptil $100 000 for at appene skal bli laget til Windows Phone, ja da er det virkelig noe galt med de utviklerne som nekter å lage app'ene til Windows Phone. Bare den måten å nekte på er grunnlag nok for å sky slike utviklere uansett hvor bra appen er. Slike folk har en religiøs overbevisning imot Microsoft.

 

Hadde Microsoft nektet å porte sine apper til IOS og Android, så hadde de sikkert blitt saksøkt for misbruk av sin markedsposisjon.

 

 

Lest artikkelen du linker til?

 

Quote:

At present, the company is running a "Keep the cash" offer in the United States under which app developers earn $100 for each accepted app published in the store. The offer is valid only for the first 10,000 qualified applications published in the Windows Store and/or in the Windows Phone Store till end of June. However, the limit for submissions is 10 entries per publisher ID and the limit for the money is up to $2,000 per person.

Lenke til kommentar

Windows Phone's posisjon i smartphone-segmentet er på mange måter lik den posisjonen Linux har i desktop-segmentet; det er derfor "Linux on the Desktop" aldri har tatt av, og grunnen til at Linux og Windows Phone kun blir for spesielt interesserte. (Selv tilhører jeg bare en av disse to gruppene.)

 

De kjemper i en motbakke og det blir stadig lenger opp til toppen....

I slike situasjoner er det som regel bare et paradigmeskifte som kan endre status quo; f.eks. om fremtidige systemer ikke blir avhengige av 'display' og 'touch' (men av 'speech' og 'voice').

 

Da deles på mange måter kortene ut på nytt, men man har fortsatt den situasjonen at iOS og Android kjører på ca. 98% av alle smartphones, så Windows må gjøre noe virkelig bemerkelsesverdig for å endre på det. (Men sånne ting har hendt før.) (Det er bare så vanskelig å se og forstå det før det har skjedd.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Neida, snapchat er ikke HOVEDproblemet. Hovedproblemet er at appmangelen går igjen... Sonos mangler. Skyss mangler. De små nisje appene mangler. Det er ett STORT minus at en smarttelefon mangler apper, selv om det ikke er millioner som bruker appen, er det irriterende at det ikke finnes app støtte for den hi-tech badevekta du kjøpte på windows telefonen din mens den finnes Android/iOS. (jada, ikke Windows sin feil men utviklerne... men velger fortsatt å skylde litt på windows fordiom...).

Og folk som kommer med argumentet at den fungere supert som TELEFON, så er jeg enig i det, men det er en SMART-telefon som jeg bruker til mer enn SMS, MMS og å ringe med...

Når Microsoft lager en utviklerpakke som de gir vekk gratis til den som vil utvikle apper samt at de betaler opptil $100 000 for at appene skal bli laget til Windows Phone, ja da er det virkelig noe galt med de utviklerne som nekter å lage app'ene til Windows Phone. Bare den måten å nekte på er grunnlag nok for å sky slike utviklere uansett hvor bra appen er. Slike folk har en religiøs overbevisning imot Microsoft.

 

Hadde Microsoft nektet å porte sine apper til IOS og Android, så hadde de sikkert blitt saksøkt for misbruk av sin markedsposisjon.

 

 

Lest artikkelen du linker til?

 

Quote:

At present, the company is running a "Keep the cash" offer in the United States under which app developers earn $100 for each accepted app published in the store. The offer is valid only for the first 10,000 qualified applications published in the Windows Store and/or in the Windows Phone Store till end of June. However, the limit for submissions is 10 entries per publisher ID and the limit for the money is up to $2,000 per person.

 

 

Du må jo ikke stoppe der. Ta med neste avsnitt.

 

 

 

But if rumours are to be believed, Microsoft could be paying way more than that by forking out as much as $100,000 for an application. Bloomberg had pointed this out first stating that the company was "offering $100,000 or more to companies that will build Windows Phone apps." The Windows Phone app store has 145,000 apps and games in total.

 

Om du er uenig i noe av det som står der, ta det opp med forfatteren og ikke skyt budbringeren....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

"Microsofts new mimicker alarm clock for android......"

Hvorfor er ikke denne til windows mobile? Slikt gjør at jeg virkelig gleder meg til å pakke bort min 1520, 930 og en annen billig windows-mobil som jeg ikke husker navnet på..

Får du den til din kommende iPhone?

 

Selv har jeg aldri hatt problemer med å våkne til den alarmen som alle plattformene levere med som standard.

Lenke til kommentar

 

"Microsofts new mimicker alarm clock for android......"

Hvorfor er ikke denne til windows mobile? Slikt gjør at jeg virkelig gleder meg til å pakke bort min 1520, 930 og en annen billig windows-mobil som jeg ikke husker navnet på..

Får du den til din kommende iPhone?

 

Selv har jeg aldri hatt problemer med å våkne til den alarmen som alle plattformene levere med som standard.

Really? I mean... REALLY??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...