Gå til innhold

[Løst] Gaming-tastatur/mus


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter å kjøpe meg nytt tastatur og mus. I dag har jeg Razer Deathstalker og Razer Deathadder.

 

Datamusa er jeg veldig fornøyd med, men det har seg slik at rullehjulet ikke kan trykkes ned, en funksjon jeg bruker mye. Derfor velger jeg å bytte den ut.

 

Når det gjelder tastatur har jeg vært litt i mot mekanisk tasatur da det i de tilfellene jeg har kommet over, så har det bråkt noe sinnsykt. Jeg er likevel villig til å gi det et forsøk, men jeg ser etter et av de som ikke bråker mer enn nødvendig.

 

Spiller en del Battlefield 4, CS;GO og lignende, men bruker det kanskje mest til skriving, så tastaturet bør kunne brukes til begge deler. Datamusa trenger ikke å ha titusener med knapper, da jeg ikke spiller rollespill eller hvor man får bruk til alle knappene. Noe lignende som Deathadderen er til å foretrekke.

 

Jeg ser for meg å bruke maks 1500 for tastatur og datamus samlet.

 

Tusen takk på forhånd om du skulle hjelpe meg med råd.

Endret av Psycho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg nylig dette tastaturet https://www.komplett.no/cm-storm-quickfire-tk-keyboard-brown/768800

og denne musa https://www.komplett.no/roccat-savu-hybrid-gaming-mouse/745946

 

Tastaturet er mekanisk og du hører at du skriver, men ikke så mye at en blir sliten i hodet av det (Jeg blir i alle fall ikke det) Det er godt å skrive på og koster ikke skjorta har heller ikke noen overflødige og irriterende taster. Det er også lite av størelse siden piltastene er på numpaden.

 

Musa er ganske enkel og grei ikke så kjempe fancy, men et lite lys nederst som du valgfritt kan ha av eller på. Ligger godt i hånda og har et anti-skli belegg på siden så ikke hånda skal skli så mye. En ting til som kommer kjekt med av og til er de to knappene på siden. Hvis du holder inne den nærmeste knappen på siden så kan du bruke alle tastene på musa til andre ting som volumkontroll eller andre ting hvis man liker hurtigtaster og slikt.

Lenke til kommentar

Et godt (og litt billigere) alternativ til Corsair M65 kan være Corsair M45 (har optisk sensor istedenfor laser, er noen som foretrekker det - selv har jeg ingen sterke preferanser). M45 mangler Sniper-knapp, så hvis det er viktig er kanskje M65 å foretrekke (selv om jeg tror du kan programmere M45 til å bruke en annen knapp, f.eks. 'forward' eller 'backward', som Sniper-knapp).

Lenke til kommentar

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

 

Dette tastaturet har laser-merkede tastehetter, som etterhvert vil slites bort. Men 3 uker høres utrolig ut...

 

Jeg har QuickFire TK og det har ikke falmet, har hatt det en to ukers tid

 

Quickfire TK har en form for dobbelt lag av plast, et hvitt lag under og svart oppå (tegnene er skåret ut av det svarte laget) slik at baklyset synes godt gjennom det hvite laget. Dette vil ikke slites bort, men du kan såvidt føle tegnene (overgangen mellom hvit og svart plast) på tastehettene.

 

Edit: Mulig jeg tror litt for godt om Quickfire TK tastehettene; mulig det er hvit (eller transparent) plast som etterpå har fått en sort overflate av et eller annet slag, og til slutt er deler av det svarte laget fjernet iht. hvilket tegn som skal vises.

 

Edit2: fra nettsiden til Cooler Master: "Each keycap is UV coated to make it durable." Så da så...

Endret av jonny
Lenke til kommentar

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

Tastaturet kom ikke i 2015, men det er klart at om det hadde kommet i år ville ikke det vært akseptabelt.

 

Har selv bestilt meg Roccat Ryos mk pro, så det er jeg spent på.

Qpad mk-50 skal visstnok være et supert valg for deg som har Max budsjett på 1500, datamus har de masse utvalg på i Elkjøp, så dra dit å prøv forskjellige muser ;)

Lenke til kommentar

 

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

Tastaturet kom ikke i 2015, men det er klart at om det hadde kommet i år ville ikke det vært akseptabelt.

 

Har selv bestilt meg Roccat Ryos mk pro, så det er jeg spent på.

Qpad mk-50 skal visstnok være et supert valg for deg som har Max budsjett på 1500, datamus har de masse utvalg på i Elkjøp, så dra dit å prøv forskjellige muser ;)

 

Selv har jeg et Corsair K70 RGB med mx cherry red og må si meg strålende fornøyd. Prisen er under 1500 (1349 atm) og så får du muligheten til å leke deg med litt farger. Om du ikke bryr deg særlig om farger eller lys, kan vanlig k70 være et likesågodt valg da denne koster rundt 1000 lappen og basicly er samme tastaturet uten alle lyseffektene.

Lenke til kommentar

 

 

 

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

Tastaturet kom ikke i 2015, men det er klart at om det hadde kommet i år ville ikke det vært akseptabelt.

 

Har selv bestilt meg Roccat Ryos mk pro, så det er jeg spent på.

Qpad mk-50 skal visstnok være et supert valg for deg som har Max budsjett på 1500, datamus har de masse utvalg på i Elkjøp, så dra dit å prøv forskjellige muser ;)

Selv har jeg et Corsair K70 RGB med mx cherry red og må si meg strålende fornøyd. Prisen er under 1500 (1349 atm) og så får du muligheten til å leke deg med litt farger. Om du ikke bryr deg særlig om farger eller lys, kan vanlig k70 være et likesågodt valg da denne koster rundt 1000 lappen og basicly er samme tastaturet uten alle lyseffektene.
Ja, det er sykt hva enkelte produsenter tar ekstra cash for når det kommer til lys gimmick. Razer Blackwidow Chroma feks, helt identisk med de billigere variantene(bortsett fra at du kan velge hvilken backlight farge du vil) og koster 1500kr, mens du får tak i blackwidow uten all lys gimmick for 800kr. 700kr er mye å betale for lys i et tastatur spør du meg.
Lenke til kommentar

 

 

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

Tastaturet kom ikke i 2015, men det er klart at om det hadde kommet i år ville ikke det vært akseptabelt.

 

Har selv bestilt meg Roccat Ryos mk pro, så det er jeg spent på.

Qpad mk-50 skal visstnok være et supert valg for deg som har Max budsjett på 1500, datamus har de masse utvalg på i Elkjøp, så dra dit å prøv forskjellige muser ;)

 

Selv har jeg et Corsair K70 RGB med mx cherry red og må si meg strålende fornøyd. Prisen er under 1500 (1349 atm) og så får du muligheten til å leke deg med litt farger. Om du ikke bryr deg særlig om farger eller lys, kan vanlig k70 være et likesågodt valg da denne koster rundt 1000 lappen og basicly er samme tastaturet uten alle lyseffektene.

 

Hei du! Jeg har avbestilt roccaten, da den var litt i dyreste laget og hadde mange funksjoner jeg aldri kommer til å bruke(integrert wrist rest synes jeg var risky å gå for uten å ha prøvd det). Sitter nå og er på randen til å trykke "kjøp" på Corsair vengeance k70(bare at jeg tar den med kun en farge lys, da jeg ikke vil betale 500kr ekstra for å velge en annen farge xp).

Kan du gi meg et lite sammendrag av din erfaring med tastaturet? :p

 

Edit: Beklager at jeg postet i tråden din Psycho, jeg skulle egentlig gjøre det i min egen, så beklager det!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

 

CM Storm var en nedtur for meg (Rapid Fire).

 

Grei komfort, men kvaliteten var laber. Knapt 3 ukers bruk før tall/bokstaver begynte å falme fra tastene.

Ser riktignok ikke på dem, men syns likevel at slikt bør man kunne klare å unngå i 2015.

Tastaturet kom ikke i 2015, men det er klart at om det hadde kommet i år ville ikke det vært akseptabelt.

 

Har selv bestilt meg Roccat Ryos mk pro, så det er jeg spent på.

Qpad mk-50 skal visstnok være et supert valg for deg som har Max budsjett på 1500, datamus har de masse utvalg på i Elkjøp, så dra dit å prøv forskjellige muser ;)

 

Selv har jeg et Corsair K70 RGB med mx cherry red og må si meg strålende fornøyd. Prisen er under 1500 (1349 atm) og så får du muligheten til å leke deg med litt farger. Om du ikke bryr deg særlig om farger eller lys, kan vanlig k70 være et likesågodt valg da denne koster rundt 1000 lappen og basicly er samme tastaturet uten alle lyseffektene.

 

Hei du! Jeg har avbestilt roccaten, da den var litt i dyreste laget og hadde mange funksjoner jeg aldri kommer til å bruke(integrert wrist rest synes jeg var risky å gå for uten å ha prøvd det). Sitter nå og er på randen til å trykke "kjøp" på Corsair vengeance k70(bare at jeg tar den med kun en farge lys, da jeg ikke vil betale 500kr ekstra for å velge en annen farge xp).

Kan du gi meg et lite sammendrag av din erfaring med tastaturet? :p

 

Edit: Beklager at jeg postet i tråden din Psycho, jeg skulle egentlig gjøre det i min egen, så beklager det!

 

Min erfaring er at det er et solid tastatur med premium følelse. De røde MX tastene kan man ikke klage på og rammen er i aluminium. Er definitivt verdt prisen etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...