Gå til innhold

The Elder Scrolls Online droppar abonnementsavgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte det en stund, men synes verden var for kjedelig, det var ekstremt med bots, og selve gameplayet manglet alt for mye fra de "ekte" Elder Scrolls-spillene til å bli noe særlig interessant over lengre tid. Det var for lite Elder Scrolls til å bli morsomt, og det var for lite vanlig WoW-klone til å bli morsomt. Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

Ja, du har vel rett. Det at spillet er det syvende mest spilte spillet på Steam er jo irrelevant. Og det at den gjennomsnittlige spilleren har brukt ca. 75 timer på spillet. Det er den gjennomsnittlige spilleren. Av over flere millioner spillere.

 

Ja, Skyrim er et totalt rævkjørt spill.

 

/s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til å være et mmorpg så synes jeg ESO var helt rått når jeg spilte det i noen mnd på PC under lansering. Det løftet baren for min del når det kommer til mmorpg sjangeren. Hvordan det er å raide i ESO det vet jeg dog ikke. Så lenge spilte jeg ikke.

 

Så dette skal uten tvil kjøpes til PS4 når det kommer. Tror dette blir et perfekt spill å ligge i god stolen å spille i lang lang tid.

 

Lenke til kommentar

 

Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

Ja, du har vel rett. Det at spillet er det syvende mest spilte spillet på Steam er jo irrelevant. Og det at den gjennomsnittlige spilleren har brukt ca. 75 timer på spillet. Det er den gjennomsnittlige spilleren. Av over flere millioner spillere.

 

Ja, Skyrim er et totalt rævkjørt spill.

 

/s

 

Salgstall =/ kvalitet.

Appeal to masses fallacy.

 

Jeg har ikke sans for Elder Scrolls uansett, men jeg tror han peker på loren til spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

Ja, du har vel rett. Det at spillet er det syvende mest spilte spillet på Steam er jo irrelevant. Og det at den gjennomsnittlige spilleren har brukt ca. 75 timer på spillet. Det er den gjennomsnittlige spilleren. Av over flere millioner spillere.

 

Ja, Skyrim er et totalt rævkjørt spill.

 

/s

 

Salgstall =/ kvalitet.

Appeal to masses fallacy.

 

Jeg har ikke sans for Elder Scrolls uansett, men jeg tror han peker på loren til spillene.

 

Ja, det er for så vidt sant det, men både Oblivion og Skyrim var meget gode spill. Det er ikke mange spill jeg har brukt mer timer på enn de, og tror det gjelder for mange.

Lenke til kommentar

 

Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

Ja, du har vel rett. Det at spillet er det syvende mest spilte spillet på Steam er jo irrelevant. Og det at den gjennomsnittlige spilleren har brukt ca. 75 timer på spillet. Det er den gjennomsnittlige spilleren. Av over flere millioner spillere.

 

Ja, Skyrim er et totalt rævkjørt spill.

 

/s

Forstår selvsagt poenget ditt, men selv om det kommer veldig mange nye spillere er ikke det det samme som at kvaliteten også har økt, i de fleste tilfeller betyr ikke en komersialisering nødvendigvis økt kvalitet. Så selv om veldig mange hører på DandbandMusikk betyr ikke det nødvendigvis at det er grunnet at det oser av kvalitett.

 

Får å sette det i kontrast så føler nok gamle fans at Bethesda Softworks gikk fra Johan Sebastian Bach til Sven Ingvars, noe som startet med Oblivion.

 

Ja jeg har prøvd både Oblivion og Skyrim, og det nærmer seg mer og mer Fable stil, der ingenting egentlig gir mening om du titter nærmere på spillets funksjon (feks man dreper lette alle drager man møter, men en kattepus er pluttselig drabla vansklig, man kan bli best i alt uten effort osv osv)....

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får å sette det i kontrast så føler nok gamle fans at Bethesda Softworks gikk fra Johan Sebastian Bach til Sven Ingvars, noe som startet med Oblivion.

 

This. Bare at jeg heller ville si det begynte med Morrowind. Eller kanskje Daggerfall, som var mitt første møte med serien. Og min favoritt i serien enda både Morrowind og Skyrim også appelerte godt. Men det ble stadig fordummet, og jeg hater hvordan verden tilpasser seg mitt nivå. Oblivion likte jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Men siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

Ja, du har vel rett. Det at spillet er det syvende mest spilte spillet på Steam er jo irrelevant. Og det at den gjennomsnittlige spilleren har brukt ca. 75 timer på spillet. Det er den gjennomsnittlige spilleren. Av over flere millioner spillere.

 

Ja, Skyrim er et totalt rævkjørt spill.

 

/s

 

Salgstall =/ kvalitet.

Appeal to masses fallacy.

 

Jeg har ikke sans for Elder Scrolls uansett, men jeg tror han peker på loren til spillene.

 

Jeg peker mer på at serien er rævkjørt av både utviklere og de såkalte fansen. Ta Skyrim, for eksempel.

 

- Det er ingenting igjen av gamle Elder Scrolls der. Raser som argonian og khajit er så vidt med. Unike TES-fiender som Clannfear er omtrent ikke å se noe sted. I stedet har vi gørrkjedelig, klisjé viking-fantasy og drager. Geezes... Til sammenligning red vi på gigantiske biller i Morrowind, og vandret rundt i en skog der "trærne" var sopper. Og ikke glem arkitekturen i byene. Det var fint lite "normalt" der. Skyrim er tvers gjennom Game of Thrones, bare med enkelte Elder Scrolls-ting slengt på her og der for syns skyld.

 

- Vi får ikke gjøre noe som helst av betydning. I Morrowind prøvde jeg å stjele noe fra en butikk, men ble ofte tatt og kastet i fengsel. Når jeg endelig fikk stjålet noe og prøvde å selge det tilbake til den samme butikken, oppdaget han med en gang at jeg solgte stjålne ting til ham. Dermed kom vaktene. I Skyrim kan du rundstjele en hel butikk rett foran øynene på butikkeieren, selge alt tilbake til ham, og så stjele det fra ham på nytt, og selge det tilbake til ham enda en gang.

 

- I Skyrim kan du få et hus du aldri drar tilbake til. Men hvorfor skal du det? Det er jo ingenting der, annet enn hun kjerringa du giftet deg med for noen timer siden og har ignorert siden. At du reiser rundt over hele verden og blir borte i månedsvis sammen med en annen dame gir hun blaffen i. Og kommer du tilbake etter flere måneder har hun ikke engang lagt merke til at du var borte.

 

- Skyrim gav oss den idiotiske "dragon shout" magien for å dekke over at den "ekte" magien er ubrukelig. Vi kan ikke engang lage egne spells lengre, og vi har langt færre måter å bygge opp magien på. Vi har en svært kort liste over spells, og that's it.

 

- Du kan være en ork og spasere rundt i en by med 99.9% rasister som hater orker intenst og sier de vil drepe dem om de våger å vise seg der, men de merker ikke at du som sagt er en ork. (eller en eller annen rase folk i spillet måtte hate intenst.)

 

- Hele spillet dreier seg om dragekampene, men de er så latterlig ensformige at det blir gørrkjedelig etter første kampen. Det er null uforutsigbarhet der i gården.

 

- Verden er gigantisk, men hva hjelper det når den er tom? Jeg brukte over tyve timer på ren utforsking, før jeg trist måtte godta at det ikke var noe å finne noe sted.

 

Jeg kunne fortsatt, men dere skjønner poenget. Skyrim er hypet til den store gullmedaljen, og det er dessverre alt som teller i dag. Hva hjelper det at det ikke har noe som helst sammenheng med de forrige å gjøre, når en hel masse idioter som aldri har spilt dem har bestemt seg for at Skyrim er siste mote? Det er like idiotisk som fjortisjenter med bar mage i 15 minus. Det har ingenting med fornuft å gjøre. De bare følger strømmen og gjør det som forventes av dem. Det forventes at fjortiser skal elske Skyrim, derfor gjør de det. Det er faktisk skremmende hvor mange blodfans som ikke engang aner at det er del av en serie, eller tror Elder Scrolls startet med Oblivion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morrowind er yndlingsspillet mitt, ikke yndlings tes spill eller rollespill, men yndlingsspillet evah! Det spillet jeg gar spilt mest tror jeg. Tror jeg femdeles har blødene magesår etter jeg fant ut at de fjerna medium armor og ferna ca. Halvparten av armor slottene i oblivion.

 

Sjekk ut Dragon Age: Inquisition. Den serien er nede på bue, 2 kniver, våpen + skjold, to håndsvåpen. Og kun 8 ting du kan gjøre under combat.

 

Årets spill er et "rollespill" som gir spilleren færre options enn Career moden på Fifa.

Lenke til kommentar

Litt OT, men:

Synes Schreiber har en del gode poeng angående Skyrim, men det jeg reagerer på i det opprinnelige utsagnet:

... siden serien har vært rævkjørt siden Morrowind er det vel ikke rart.

 

og som jeg mistenker at flere med meg også synes blir feil, er at dette er framstilt som fakta, når det faktisk er en personlig oppfatning. (Ganske vanlig å formulere seg sånn i forskjellige fora på nettet, for øvrig.)

 

Du sier at verden i Skyrim er tom, men min oppfatning er totalt annerledes. For eksempel har jeg hatt enormt mye moro av å leite opp de forskjellige Daedra altrene og fullføre questlinene som har med dem å gjøre.

 

Et av de aller beste "questene" i spillet er ikke engang et formelt quest (Labyrinthia, anyone?), og i forbindelse med dette må du leite rundt store deler av verden.

 

Det er haugevis av muligheter for å utforske Dwemer ruiner og etter hvert finne fram til Blackreach (det eneste stedet i Skyrim jeg synes føles virkelig tomt, for øvrig, og det er jo også meninga med det).

 

I det hele tatt, synes jeg det er så utrolig mange ting å oppdage og finne i Skyrim, at jeg er regelrett imponert over spillet. Men det er nettopp poenget mitt: Jeg liker spillet. Jeg synes det er mye å utforske der. Men jeg er også ydmyk nok til å anerkjenne at dette er min oppfatning av spillet.

 

Sagt på en annen måte: Jeg har ikke spilt et tørt, tomt spill i ~400 timer. Jeg har spilt et spill som du synes er tørt og tomt, i ~400 timer. Det er en forskjell. (Jeg veit at jeg legger ordene "tørt og tomt" i munnen din, men nøyaktig hvordan du ville oppsummert spillet i to ord er irrelevant for sammenhengen.)

 


 

Og, for ordens skyld: Ja, jeg oppfatter meg sjøl som en av seriens "virkelige" fans. Har spilt siden Daggerfall. Testa så vidt Arena også, men kom aldri så langt på det. Allikevel opplever jeg at, siden jeg liker Skyrim svært godt, så oppfattes jeg av mange ikke som en "ekte" fan. Dette oser av "True Scotsmen" argumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og som jeg mistenker at flere med meg også synes blir feil, er at dette er framstilt som fakta, når det faktisk er en personlig oppfatning. (Ganske vanlig å formulere seg sånn i forskjellige fora på nettet, for øvrig.)

Seriøst... Prøver du virkelig å ta den der? Leter du etter noe å kverulere på?

Lenke til kommentar

 

og som jeg mistenker at flere med meg også synes blir feil, er at dette er framstilt som fakta, når det faktisk er en personlig oppfatning. (Ganske vanlig å formulere seg sånn i forskjellige fora på nettet, for øvrig.)

Seriøst... Prøver du virkelig å ta den der? Leter du etter noe å kverulere på?

 

 

Neida, trenger egentlig ikke å leite så veldig heller. Det er mange eksempler fra den siste posten din, hvor du - som jeg sa - har mange gode poenger, men veldig mange av påstandene dine er subjektive oppfatninger, mens du presenterer dem som fakta. Dette har en tendens til å polarisere en diskusjon, og er veldig lite konstruktivt.

 

Innlegget mitt var ikke egentlig mynta bare på deg; det er flere som med fordel kunne formulert seg litt mindre bastant i denne diskusjonen. Jeg valgte bare å holde meg til dine innlegg, siden jeg snakka spesifikt om Skyrim, i en tråd som egentlig handler om ESO.

Endret av Leftie
Lenke til kommentar
Seriøst, mann. Du trenger hjelp.

 

Subjektiv oppfatning :p

 

Men neida, du trenger ikke å ta det til deg. Jeg forsøker bare å gi deg (og de andre her) et hint om hvorfor dere kan bli oppfatta som mer provoserende enn dere kanskje mener å være. Om du faktisk er interessert i det, er opp til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...