Gå til innhold

Lurer du på hvor kjapt nett Norge har sammenlignet med resten av verdenen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015..

 

4 mbit høres ut som en drøm... Bor i en liten skog, og får ikke mer enn 1,5 mbit. 4G på tlf går her da.

Lenke til kommentar

Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015..

 

Er enig at det er dumt at det ikke utvikles et mer ekstensivt hurtignett her i Norge.. men det er ikke latterlig at dette er lov å neglisjere i Norge. Man får vel i ganske stor grad utøvet sine menneskerettigheter (visste ikke at internett var en slik en engang) med den tilgang og hastighet som eksisterer per nu. Jeg synes vel at bra hastighet er mer en luksusvare.

Lenke til kommentar

vet at folk som bor ute i skogen og et stykke fra byen kan ha dårligere hastigheter enn meg, men her hvor jeg bor så er det vel kanskje 10 meter til en hovedgate hvor man kan få ihvertfall 20mbit. Man kan forstå at folk har dårlig nett ute i skogen, men og ha det i er tettbygd strøk er helt ubegripelig. Ihvertfall når de som bor 10m unna har tilgang til 20mbit

Lenke til kommentar

Er enig at det er dumt at det ikke utvikles et mer ekstensivt hurtignett her i Norge.. men det er ikke latterlig at dette er lov å neglisjere i Norge. Man får vel i ganske stor grad utøvet sine menneskerettigheter (visste ikke at internett var en slik en engang) med den tilgang og hastighet som eksisterer per nu. Jeg synes vel at bra hastighet er mer en luksusvare.

 

er nok luksus og ha mer enn 10mbit, men 4mbit på 4 personer går bare ikke. Så fort folk er på facebook/youtube/spotify så kan du glemme alt av online spill.

Lenke til kommentar

Har hatt makshastighet på 2/2 og bor i hovedstaden:s Ifølge diverse leverandører var det ikke mulig å få det raskere til akkurat vår husstand, mens alle naboer på en armlengdes avstand hadde det bedre.

 

Kranglet meg igjennom med flere titalls telefoner og en fagmann ble sendt bort, han fant ut at det lå kabel inn til oss som ikke kom opp i systemet. Nå har jeg mulighet til 100/10. Endelig!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...