Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Folk som taler mot Islam offentlig er folk som er for dumme til å skjønne at de ikke har fordeler av det. Da liker jeg bedre de som er anonyme på nett og debatterer mer saklig mot muslimsk innvandring. Egentlig burde alle muslimer støttet statsstøtte og politiske posisjoner til Pegida-innavl som Max Hermansen, fordi det er fordelaktig for dem at sånne som han snakker ut.

Verste jeg vet med denne debatten er at hver gang en høyreekstremist snakker, ELLER når en muslim skyter noen tegnere, så dukker det opp fem kronikker i samtlige norske aviser der muslimer prøver å forsvare sin egen religion. Det er åpenbart at de har et manipulativt behov. Norsk media begynner å gjøre meg til en liten rasist. Jævla idiot-journalistpakk.
Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

On topic: Pegida Trøndelag med sterk søknad her:

 

attachicon.gifpegidatrøndelag.jpg

 

Geir :)

Ja så blottet for historisk innsikt kan det bli. Pegida viser hva som er agendaen. Kristendom. For slik ble det jo også da slike meninger først kom til Norge. Nordmenn ble sett på som hedninger av de kristne og kvinnene skulle miste alle rettigheter. Akkurat slik midtøstlig monoteistisk ideologi alltid har kjempet for. Undertrykkelse og misoginy. Når man står utenfor er det ironisk å se den ene gruppen anklage den andre. To fremmede religioner kjemper mot hverandre, de er et speilbilde av hverandre.

 

 

Ja, snakker om stein i glasshus. En stor trist og sint gjeng som fortjener hverandre...

Lenke til kommentar

http://www.ta.no/Muslimske_foreldre_krever_egen_sv_mmeundervisning-5-50-46823.html

 

Det kreves og kreves. Men ikke si dem imot, da er vi rasister og islamofober.

Vi må nesten finne et eget begrep om muslimer som frykter vår kultur? Norskofob?

 

Ja dette burde være akkurat like uaktuelt som å innføre omskjæring eller noe annet i det norske samfunn som er basert på religiøse doktriner. Ikke før vi endelig nærmest har fått avskaffet kristendommen så kommer de andre religionene snikende med sine egne sett av utdaterte praksiser. Vi burde ikke gi dem en tomme, ikke ett håp om at slike endringer vil kunne skje engang. Da gir hylekoret seg vel etterhvert i takt med at de merker at det er håpløst å få gjennomslag for noe som helst som er basert på religiøs overbevisning og uten opphav i humanisme/sekularisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

Lenke til kommentar

http://www.ta.no/Muslimske_foreldre_krever_egen_sv_mmeundervisning-5-50-46823.html

 

Det kreves og kreves. Men ikke si dem imot, da er vi rasister og islamofober.

 

Det er da bare å si dem imot? Sticks and stones...

 

Si etter meg: "Jeg er mot slikt tull, og jeg er ikke islamofob. Jeg hverken hater, frykter eller har fordommer mot islam, jeg bare ønsker et samfunn der gutter og jenter kan vokse opp uten religiøse tvangstrøyer."

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Men det viser jo seg at mange muslimer frykter vår kultur minst like mye som vi frykter deres. Hvorfor er ikke de rasister og et-eller-annet-fob?

 

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

 

Det er ikke "farlig" men det er et urimelig krav. Og det begynner å bli mange av dem. Det er jo ikke akkurat snakk om at jenter og gutter skal dele garderobe og dusj.

Skolen er allerede tynet for midler, om man ikke skal begynne med egne svømmetimer for jenter pga tro.

 

Hva er det neste? Skille svømmeopplæring på hudfarge også? Minst like dumt som pga tro.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men det viser jo seg at mange muslimer frykter vår kultur minst like mye som vi frykter deres. Hvorfor er ikke de rasister og et-eller-annet-fob?

 

 

 

 

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

 

Det er ikke "farlig" men det er et urimelig krav. Og det begynner å bli mange av dem. Det er jo ikke akkurat snakk om at jenter og gutter skal dele garderobe og dusj.

Skolen er allerede tynet for midler, om man ikke skal begynne med egne svømmetimer for jenter pga tro.

 

Hva er det neste? Skille svømmeopplæring på hudfarge også? Minst like dumt som pga tro.

jeg mener ikke dette av snerpethet, men mer som en endret holdning til det vi forbinder med personlig frihet

 

Dessuten synes jeg kropps-press har nådd hysteriet og vel så det

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Men det viser jo seg at mange muslimer frykter vår kultur minst like mye som vi frykter deres. Hvorfor er ikke de rasister og et-eller-annet-fob?

 

 

 

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

Det er ikke "farlig" men det er et urimelig krav. Og det begynner å bli mange av dem. Det er jo ikke akkurat snakk om at jenter og gutter skal dele garderobe og dusj.

Skolen er allerede tynet for midler, om man ikke skal begynne med egne svømmetimer for jenter pga tro.

 

Hva er det neste? Skille svømmeopplæring på hudfarge også? Minst like dumt som pga tro.

jeg mener ikke dette av snerpethet, men mer som en endret holdning til det vi forbinder med personlig frihet

 

Dessuten synes jeg kropps-press har nådd hysteriet og vel så det

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden. Her har vi allerede vært og gått videre, også får man det servert på nytt i ny innpakning. Men ingenting har skjedd siden sist, vi vil ikke ha det sånn her i Norge. Jeg sier vi fordi jeg er overbevist om at det store flertallet mener nettopp dette. Akkurat der må vi få lov til å være kompromissløse håper jeg, det er ikke bare å gape opp og svelge unna for den eksisterende befolkningen. Man tilpasser seg de tradisjoner og lover som gjelder i det landet man besøker/flytter til, dette med felles gym/svømmetimer er en del av det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Men det viser jo seg at mange muslimer frykter vår kultur minst like mye som vi frykter deres. Hvorfor er ikke de rasister og et-eller-annet-fob?

 

 

 

Jeg synes det er meget humant å skille gutter og jenter, med da når det gjelder "kroppslige" grenser ..

 

Hva er egentlig farlig med det?

 

Og da betyr det vel at jeg har blitt en ekstrem muslim, eller en illojal multikulturalist, blant retttroende nordmenn, eller har det blitt oppfunnet ett nytt begrep på min type lidelse?

Det er ikke "farlig" men det er et urimelig krav. Og det begynner å bli mange av dem. Det er jo ikke akkurat snakk om at jenter og gutter skal dele garderobe og dusj.

Skolen er allerede tynet for midler, om man ikke skal begynne med egne svømmetimer for jenter pga tro.

 

Hva er det neste? Skille svømmeopplæring på hudfarge også? Minst like dumt som pga tro.

jeg mener ikke dette av snerpethet, men mer som en endret holdning til det vi forbinder med personlig frihet

 

Dessuten synes jeg kropps-press har nådd hysteriet og vel så det

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden.

 

Og hvor leser du at jeg betinger dette i religiøse prinsipper eller dogmer?

 

meget lettvint feiltakelse ..

Lenke til kommentar

Man tilpasser seg de tradisjoner og lover som gjelder i det landet man besøker/flytter til, dette med felles gym/svømmetimer er en del av det.

 

 

Det er dog en relativt ny oppfinnelse, i min barndom hadde vi adskilt gym og svømming for gutter og jenter. Så jeg kan forstå at en og annen rektor og lærer på min alder ikke er fremmed for tanken.

 

Edit: Felles undervisning i kroppsøving ble innført som regel i 1974, så her er de konservative muslimene bare 40 år etter vår tid. Det er altså loven her i landet, men ikke så voldsomt tradisjonellt...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som taler mot Islam offentlig er folk som er for dumme til å skjønne at de ikke har fordeler av det.

Påstand: Folk som taler mot Islam offentlig er for dumme til å skjønne at de ikke har fordeler av det.

Observasjon: Sam Harris taler mot Islam offentlig.

Konklusjon: Sam Harris er for dum til å skjønne at han ikke har fordeler av det.

 

Har jeg forstått deg riktig?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Burde vært formulert bedre, beklager: Folk som taler mot islam offentlig i Norge. De taper på det, fordi ett anti-islamsk innlegg blir svart med ti kronikker om hvorfor denne personen er generaliserende og om innlegget er krasst nok, en liten demonstrasjon. Nordmenn er ekstremt selvforhøyende.

Lenke til kommentar

 

Man tilpasser seg de tradisjoner og lover som gjelder i det landet man besøker/flytter til, dette med felles gym/svømmetimer er en del av det.

 

 

Det er dog en relativt ny oppfinnelse, i min barndom hadde vi adskilt gym og svømming for gutter og jenter. Så jeg kan forstå at en og annen rektor og lærer på min alder ikke er fremmed for tanken.

 

Edit: Felles undervisning i kroppsøving ble innført som regel i 1974, så her er de konservative muslimene bare 40 år etter vår tid. Det er altså loven her i landet, men ikke så voldsomt tradisjonellt...

 

Geir :)

 

 

Men dette forandrer da ingenting? Det bekrefter vel heller at vi har funnet en bedre og mer ønskelig måte og tilnærme oss samfunnet og likestillingen blant gutter og jenter på, og noe som vi ikke ønsker å gå tilbake på.

Dvs det kan vi gjøre om argumentene bunner i noe rasjonelt, men ikke for religion i seg selv. Det blir jo helt irrelevant for oss andre og kan derfor ikke få diktere vår valgte måte å leve på eller noe som vi kan organisere våre offentlige tjenester utifra.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Men dette forandrer da ingenting?

 

Vel, for meg forandrer det en viktig ting. Nemlig at hvis vi (les: unge nordmenn) kan anse kjønnsdelte klasser som en forhistorisk ting i løpet av 40 år (eller mindre, vi har vel strengt tatt synes dette var en rar idé i et par tiår nå), så er det håp for at muslimske innvandrere gjør det samme i løpet av en generasjon med fornuftig integreringspolitikk.

 

Det er ingen som "dikterer" vår måte å leve på. Nyinnflyttede muslimer velger å følge sine nedarvede skikker, og ber om å få aksept for det i for eksempel skolen. Det kan vi trygt si nei til, og så blir det ikke slik.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Men dette forandrer da ingenting?

 

Vel, for meg forandrer det en viktig ting. Nemlig at hvis vi (les: unge nordmenn) kan anse kjønnsdelte klasser som en forhistorisk ting i løpet av 40 år (eller mindre, vi har vel strengt tatt synes dette var en rar idé i et par tiår nå), så er det håp for at muslimske innvandrere gjør det samme i løpet av en generasjon med fornuftig integreringspolitikk.

 

Det er ingen som "dikterer" vår måte å leve på. Nyinnflyttede muslimer velger å følge sine nedarvede skikker, og ber om å få aksept for det i for eksempel skolen. Det kan vi trygt si nei til, og så blir det ikke slik.

 

Geir :)

 

 

Joda, så lenge vi faktisk kan si nei og at det av den grunn ikke blir slik så er jo problemet løst og ikke mer å mase om. Jeg mener ikke at alt vi har og gjør her i Norge nødvendigvis er overlegent hvordan det gjøres og hvilke skikker man har i andre land, problemet blir når det ikke er mulig å se det rasjonelle argumentet i den forespurte endringen da det ikke forbedrer noenting, tvert imot tar oss tilbake til ett sted vi allerede har vært og som samfunnet vårt har vokst vekk ifra. Når forslag tikker inn hvorav eneste mål er å skape større avstand mellom kjønnene kun basert på fremmede religioners doktriner så er det viktig å reagere. På lik linje som det hadde blitt reagert hadde vi skulle foreslå vår norske modell i ett land som baserer lover og regeler utifra sine utdaterte "hellige" skrifter.

Lenke til kommentar

Og da er det bare å reagere. Det er slik samfunnet utvikler seg, i intellektuell "strid" mellom ulike ideer.

 

Selvsagt kan vi si nei. Om vi ikke gjør det, er det ikke fordi vi ikke kan, men fordi vil (les flertallet eller politikerne flertallet har valgt) ikke vil. Da er det vi som vil beholde våre sekulære verdier og fortsette fremskrittet som ikke har nok støtte.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Uansett hvor mye noen får seg til å tro at "vi blir satt tilbake", så er det en feiltolkning, fordi ingen og intet kan fullt ut gjentas, det vil bestandig være nye forutsetninger å forholde seg til, og selv om noe viste seg å være feil i fortid, betyr ikke det at det kan virke bedre i vår nu tid

 

Jeg er mer engstelig for de som tror at noe som helst kan holde seg stabilt godt, og så bare bli bedre og bedre og bedre ad infinitum ..

Lenke til kommentar

 

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden.

 

Og hvor leser du at jeg betinger dette i religiøse prinsipper eller dogmer?

 

meget lettvint feiltakelse ..

 

 

Det skinner greit igjennom det, hadde du ikke vært religiøs så hadde du neppe hatt disse holdningene, ei heller forståelse for forslag som bunner i slikt. Det er nemlig ingen grunn til å skape ett større skille mellom gutter og jenter, de mest vellykkede samfunn drar fult og helt nytte av likestilling på alle plan og man må ha som mål å oppnå minst mulige forskjeller mellom kjønnene i alle arenaer i samfunnet. Like oppgaver, lik lønn for likt arbeid og selvfølgelig like rettigheter og muligheter.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Siden du er religiøs så virker det naturlig for deg, for oss så er det bare helt på trynet og baklengs inn i framtiden.

 

Og hvor leser du at jeg betinger dette i religiøse prinsipper eller dogmer?

 

meget lettvint feiltakelse ..

 

 

Det skinner greit igjennom det, hadde du ikke vært religiøs så hadde du neppe hatt disse holdningene, ei heller forståelse for forslag som bunner i slikt. Det er nemlig ingen grunn til å skape ett større skille mellom gutter og jenter, de mest vellykkede samfunn drar fult og helt nytte av likestilling på alle plan og man må ha som mål å oppnå minst mulige forskjeller mellom kjønnene i alle arenaer i samfunnet. Like oppgaver, lik lønn for likt arbeid og selvfølgelig like rettigheter og muligheter.

 

 

Mulig at det skinner gjennom hos deg med din personlige filtering, men jeg holder meg til egen forståelse av hva jeg mener. Hvis du absolutt skal presse alt ned i en eller annen boks som passer for deg, kan du like gjerne bare sitte å prate med deg selv foran speilet der hjemme

 

Jeg for min del har fulgt vår kulturs endringer de siste 55 årene, og de fleste har vært greit nok, men noe annet er den typen endring som medfører at påvirkninger på enkelte områder blir lite hensiktsmessig, og da tenker jeg på naturlige drifter som bør tones noe ned, for dermed å lage ett "rent rom" for alle kulturer,ikke bare "vår egen", som vi ikke engang vet hva er for noe ..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...