Gå til innhold

Så liten var San Andreas' verden sammenlignet med Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktigere å få spilleren til å tro verdenen er stor, enn å faktisk gjøre den større. Jeg synes San Andreas' verden med sine tre "storbyer" fortsatt virker mer variert enn V. Til ingen egentlig forkleinelse for sistnevnte.

 

Helt enig. Størrelse er langt fra det viktigste i et sandkassespill. Det er mye viktigere og vanskeligere å få verdenen til å bli interessant og engasjerende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spiller fremdeles San Andreas, mens jeg venter på at GTA V skal bli utgitt (eller utsatt igjen?) til PC.

Liker spesielt godt hvordan Mount Chiliad har flytta seg fra å ligge vest for LS i San Andreas, til å ligge nord for LS i GTA V. Greit, det har gått 9 år, men tektonisk plateforskyvning skjer da ikke SÅ raskt? ;-)

 

Personlig elsker jeg også gode gamle GTA II, og børster støvet av det for å lage litt herlig kaos fra tid til annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moro var det uansett. Denne serien var ikke noe dårligere da den var i 2D med ovenfra-og-ned-perspektiv, selv om jeg setter pris på det større fokuset på historiefortelling som har vært siden GTA3.

 

Jeg har ennå ikke spilt Vice City, men har planer om å gjøre det i år.

 

Etter min mening det beste GTA (ikke spillt 5, men samtlige andre) eneste er at kontrollene har ikke eldes spesielt bra. Er et oppdrag hvor man får en fiende 90 grader til siden for seg rett etter å ha gått inn i et bygg som rett og slett er helt jævlig, pga kamera og siktemekanikk. Trengte 7 forsøk selv når jeg spillte igjennom det på nytt på 360'n :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De har allerede nådd grafikktoppen på konsoll så håper de lager de neste byene også som hører til San Andreas som ekspansjon til GTA V. Det er bedre å igjenbruke områder enn å kaste de bort i hvert spill.

Kunne også tenkt meg at man kunne fly fra LS, SF og LV i en dånn GTA V utvidelse. Til feks Vice City.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er viktigere å få spilleren til å tro verdenen er stor, enn å faktisk gjøre den større. Jeg synes San Andreas' verden med sine tre "storbyer" fortsatt virker mer variert enn V. Til ingen egentlig forkleinelse for sistnevnte.

 

San Andreas var et mesterverk.

Etter de la til First peron i GTA 5 så liker jeg det mer.

Lenke til kommentar

jeg er en av de som husker san andreas som større enn det der.

 

men det er jo noe logsik at det var mindre når jeg mer eller mindre var lommekjent i san andreas, mens jeg fremdeles bruker kartet til tider i gta 5, enda jeg har spillt det flere timer, eller i alle fall ca like mange.

Lenke til kommentar

Elsker GTAV. Likte GTA San Andreas da jeg fikk det for over 10 år siden, men ble allerede da møkka lei fordi styringen gjorde spillet elendig. Iforhold til GTA4 da det kom så savnet jeg å ha ødemark å utforske og alt mulig tull å finne på. Derimot kjørefysikk og generell gameplay i oppdrag og utenom gjorde absolutt opp for dette. I tillegg til at GTA4 var det første som hadde offisiell online modus( og på konsoll )

 

GTA5 har rett å slett tatt alt som var bra i GTA4 og kombinert det med det som var bra fra San Andreas. I tillegg så har den ikke beholdt noe av det som er elendig i San Andreas. Trening, spising, ghetto hood story. Generelt hele gangbanger greia i San Andreas var til å spy av.

 

Om de skal se tilbake til en av sine gamle titler igjen når de neste gang lager ett GTA spill så håper jeg da heller at det lager ett nytt 80-talls Vice City spill igjen. Noe som faktisk har litt stil.

Lenke til kommentar

Det store problemet mitt med de eldre titlene er at det tok så lang tid å begynne et oppdrag på nytt hvis man feilet - og å feile var ikke vanskelig - slik at jeg til slutt la dem bort rett og slett fordi jeg hadde feilet flere ganger på et oppdrag og ikke orket å ta den samme 10-minutters kjøreturen enda en gang. Det var spesielt et problem med de lange avstandene i San Andreas og den eneste grunnen til at jeg ikke fullførte spillet, som jeg ellers likte veldig godt. GTAV fikset dette med sine checkpoints, heldigvis.

 

Den største fordelen med å sette et nytt GTA til 80-tallet vil være musikken. Jeg foretrekker absolutt 80-tallet når det kommer til mainstreammusikk, og det eneste ankepunktet jeg har mot det ellers suverene GTA5 er at det var veldig lite musikk jeg likte å høre på.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med GTA V er storyen. Utrolig kleint og lite engasjerende. Hele greia med FIB og Merryweather får meg til å miste all motivasjon med spillet. Hvor er delen hvor man klatrer opp i det kriminelle hierarkiet og blir den mektigste gangsteren i byen?

 

Vice City er det beste GTA som er laget mener jeg, på grunn av god story.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...