Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gammel sjel trenger hjelp til mattematikk 2p-y


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tatt opp eksamen i 2p-y som privatist 4 ganger og strøket på alle sammen.

Har vært innom ppt og fått dokumentert mattematikk vansker.

Jeg har søkt meg inn på hioa 4 ganger uten hell, så i år har jeg bestemt meg for å prøve engang til og se om jeg klarer å bestå denne gangen.

Jeg bare lurte på om det er noen der ute som har hatt eksamen i dette som kunne sende meg eksamenoppgaver og løsningforslag til meg sånn at jeg kan forberede meg mer og huske hvilken utregning jeg skal bruke på de forskjellige oppgavene.

Men det jeg sliter mest på er del 2, det er de med grafene dem har jeg aldri skjønt en bær av.. jeg også usikker på hvordan jeg bruker kalkulator for å finne svar når det kommer til del 2 av eksamenheften på 2p-y. om noen kan gi meg forsalg på dette her også så vil jeg bli super glad.

Jeg tar imot all salgs hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du synes det er vanskelig å bruke kalkulator, kan du bruke geogebra. Søk litt på youtube/google om hvordan du bruker det. Bruker geogebra til både grafer, likninger, derivasjon osv selv.

Anbefaler deg også å se på videoer fra http://campus.inkrement.no/Home/Catalog. Der gå de gjennom pensum i både p-matte, s-matte og r-matte. Noen av temaene er de samme, så om du ikke forstår det fra en video kan du finne en annen :)

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ett oppgavehefte/lærebok som heter 2P-Y forenklet, denne bør du skaffe deg om du ikke har den.

 

Ellers ligger det mye info rundt kalkulatorbruk om du søker litt, vurder også å "leie" en privatlærer så kan forberede deg på ting som kalkulatorbruk og ting du bør fokusere på(som ofte går igjen på eksamene).

 

link til boken

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...