Gå til innhold

Salg av ny, montert PC.. er jeg realistisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musearm? Har du støtte for underarmen? Alle jeg kjenner som har hatt musearm har sittet med håndleddet ned i bordet, mens armen har vært for høyt oppe. Hev bordet eller senk stolen og få støtte til hele underarmen.

 

Jeg kaster forøvrig bokser og esker sekundet etter at jeg ser ting fungerer. Jeg måtte hatt større hus om jeg skulle tatt vare på alle esker. Eneste jeg ser har har tatt vare på over tid er esken til hovedkortene. De går inn i en hylle og passer fint til å huse kabler/skruer osv.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare velge å selge skjermkortet å prøv å legg den ut til 80% av nypris. Oppgi i annonsen hvor og når kortet ble kjøpt å legg ved kvitteringer. Resten av Pcen kan du jo beholde selv å ha som en litt overkill Mediacenter PC. Ny PC er som en ny bil å ramler i pris så fort du har vridd om tenningen. Resten av komponentene du har i PCen vil mest sannsynlig holde seg godt når du eventuelt får tid til spilling igjen.

 

Det at du får musearm er nok bruker feil rett og slett. Jeg slet også med krampelignende tendenser når jeg hadde en for liten mus til min hånd, så jeg gikk i butikken å prøvde ut forskjellige typer å landet på Razer DeathAdder som passer min hånd perfekt å har ikke hatt noe problem siden.

Lenke til kommentar

Sjansen for å avslag på angreretten er heeeelt minimal så lenge du holder deg innefor angrefristen. Hensikten med regelverket er å få mulighet til å prøve ut varen før du tar den endelige avgjørelsen om å beholde den. Så jeg ville fylt ut angrerettsskjema med én gang og begynt å plukke den fra hverandre. Ingen av komponentene du lister opp blir vesentlig forringet av at de har blitt montert sammen til en komplett maskin. Den eneste fysiske modifikasjonen du har gjort er vel å fjerne et par PCIe-deksler på baksiden av kabinettet.

Lenke til kommentar

Jobber også innen kundeservice og tar mye varer i retur, mange butikker kan være snille selv om du ikke har angrerett også, dette kalles god kundebehandling. Så om du returnerer varene i orginal embalasje burde det ikke være noe problem, ring gjerne butikkene du handlet hos. Treffer du rette person på telefon burde dette være veldig greit om du avtaler returen på forhånd.. Butikken vil selge produktene du leverer inn som B-vare, mer eller mindre til kostprisen av produktene.. Alle store butikker har gode rutiner på dette, så vil du få pengene tilbake på konto igjen. Noen butikker kan også ta inn varer du har kjøpt andre steder om du fremviser kjøpskvitering samt embelasjen ikke er åpnet..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Sant nok. Emballasjen på flere av komponentene har riktignok hatt plombering som er brutt. Flere små plastposter med deler til f.eks Noctua-kjøleren. Det vil være vanskelig å sende de tilbake just som de kom. Hva tenker du om det, Endre?

Angrerettsloven sier klart og tydelig at varer skal kunne returneres selv om forseglingen er brutt og varen er prøvd. Så du kan fint returnere den selv om du har brutt plomberingen på plastposene. Butikken vet jo at du har brukt varen. Og når butikken selger disse varene igjen som Demovarer, opplyses det tydelig om at det kan mangle f.eks skruer, kabler, bruksanvisninger osv. Så jeg ville returnert hele maskinen.
Lenke til kommentar

 

Brukerfeil i form av at jeg hadde en sommerjobb et år hvor jeg malte 8 timer dagen i mange uker samtidig som jeg spilte dataspill like mange timer. Youthful naiveté. Den kumulative belastningen ble for stor slik at irreversibel skade er skjedd, egentlig ingenting bemerkelsesverdig, menneskekroppen har ikke forutsetninger for å holde unna millioner av unaturlige mikrobevegelser som man utfører når man bruker tastatur og mus. Det har ingenting med krampetendenser å gjøre. Tror ikke du uten større kunnskaper om dette skal aspirere som lekmannsdiagnostiker. :)
Skjermkortet kan man nok bruke angrefrist på uten problemer, det er bare snakk om å røske det ut og levere tilbake i samme eske. Godt tenkt. Vi får se hva det blir til.

 

Ja å jobbe som maler er en fysisk tung jobb som jeg har jobbet som i 10 år. Med brukerfeil så tenkte jeg at du muligens ikke har en mus som passer deg, eller at du kanskje sitter feil når du bruker musa, har du feil støtte for armen så er det fort gjort å få musesyka. Jeg prøver på ingen måte å være lekmannsdiagnostiker, jeg prøver bare å komme med tips som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...