Gå til innhold

Kamptråd - Liverpool - Chelsea


Gjest Slettet-w7DZlO15

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

De Vine'sa er direkte misvisende, først og fremst så går de i sakte film, da ser jo alt med vilje ut.

Og spesielt på Vinen med Emre Can så er det kuttet bort den delen hvor han sparker febrilsk med beina mens han ligger på bakken, hvor jævla lett er det å unngå noen i bein kampens hete.

Uansett glad jeg ikke satt her inne i går kveld, like lavmål her, som det oppgulpet jeg måtte lese på Facebook etter kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke stemplingen på Can var med vilje, så hadde han trukket seg. Når en merker at en tråkker på noen så trekker en seg, det er ren refleks. Men Costa fullfører stemplingen med hele hans tyngde.

 

Det blir for dumt å tro at det ikke var med vilje, face it, Costa er bare ikke så snill

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg forstår jo godt poenget til Emil da, Skrtel er jo en av de styggere spillerne i ligaen han også og med Suarez fra tidligere år er det litt stein i glasshus med mindre man tok fullstendig avstand til alt det han drev på med og det var det vel neppe noen Liverpool-fans som gjorde?

 

Uansett, synes Costa er en herlig spiller jeg. Tøff, javel, og bruker nok litt skitne triks, men hvor mange forsvarsspillere gjør ikke det samme i løpet av en kamp? Synes det er helt greit at spisser tar igjen litt, foretrekker ihvertfall slike foran de som kaster seg ned og filmer hele tiden.

 

Van Persie er et eksempel på en ufyselig spiller. Han deler ut i hytt og gevær men blåser vinden rart på ham er han den første som ligger nede. Costa tar det litt mer som en moderne mann som er trygg på sin egen seksualitet, han gir og får, og det er vel helt ok?

 

Digget blikkene Costa sendte Skrtel etter at de braket sammen. Litt sånn «kom igjen da, vis hva du har sugarboy» :D

 

(Men ja, jeg kommer til å si det motsatte når vi spiller mot ham)

Endret av Solaar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner også godt.

 

Men hvis vi nå skal komme dit hen at siden en har taklet stygt eller gjort noe uregelmentert så er hevn greit, da har vi sunket lavere enn nødvendig.

 

Dritt mot dritt er ikke noe bedre enn dritt mot helgen.

 

Synes igrunn jeg. Men så er jo jeg skinnhellig da :p

Lenke til kommentar

Jaja, den første er stygg, men på den andre som han treffer Skrtl på er faen meg helt fortjent.

Skrtl sparker etter Costa i etterkant også, men det driter jo selvfølgelig folk i. Ingen nevner albuen Skrtl ga Costa forrige kamp heller.

 

Hadde det her vært Fallaini hadde Noctua brukt unnskyldningen om at han er så høy så han må ha beina et sted.

 

Jeg er litt usikker på om vi snakker oms amme situasjon (den der Skrtl takler og Costa tråkker på han i etterkant), men her er ihvertfall my 5 cents:

 

Som tidligere spiss (og forsvarer for den saks skyld) så synes jeg det er veldig merkelig at det blir sett på som spissen sin oppgave å "hoppe unna", når forsvareren kommer flyvende inn med all kroppsvekt i en takling. Blir spissen stående så tror jeg alle vet hva resultatet blir. Dette er forsvareren fullstendig klar over, og det blir helt feil av vedkommende å bli sur fordi han blir tråkket på i etterkant.

 

Går du inn i en susende takling, så får du ta konsekvensene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart du må ta konsekvensene, men det betyr ikke at det er greit av spissen å tråkke på forsvareren med vilje.

 

Med vilje? Skrtl ligger å spreller på bakken og Costa har et par brøkdeler på seg å bedømme hvordan han skal hoppe unna, så hvordan kan du si det er 100% med vilje?

Lenke til kommentar

Så opphetet som stemningen var mellom han og Skrtel, så er det jo selvsagt at han prøver så godt han kan å treffe. Greit nok at Vinen på forrige side er slow-motion, men jeg syns ikke det ser ut som han prøver å trekke seg i alle fall :) Ei heller mot Can, der han fortsetter å sette ned foten etter han kjenner at den treffer, i stedet for å trekke seg.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Selvfølgelig syns du det, de tar jo "Costas parti" ;)

 

 

That being said: Jeg gidder ikke diskutere situasjonene mer. Gjort er gjort. Så får vi håpe FA tar tak i det, både Costas uendelige styggheter og forsåvidt også holding og riving i felt (som jeg er helt enig i at Skrtel er jævel på)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Klart du må ta konsekvensene, men det betyr ikke at det er greit av spissen å tråkke på forsvareren med vilje.

 

Med vilje? Skrtl ligger å spreller på bakken og Costa har et par brøkdeler på seg å bedømme hvordan han skal hoppe unna, så hvordan kan du si det er 100% med vilje?

 

 

Hvis Diego Costa kan sånn tilfeldigvis lande på en fot når han lander så gjør han det. Det er en type spiller du elsker hvis han er på laget ditt og en du lett kan hate hvis ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis Diego Costa kan sånn tilfeldigvis lande på en fot når han lander så gjør han det. Det er en type spiller du elsker hvis han er på laget ditt og en du lett kan hate hvis ikke.

 

 

For meg blir det synsing. Jeg har ingen grunn til å forsvare Costa, ei heller liker jeg Chelsea.

Det faller tilbake på det jeg opprinnelig skrev: Det er ok for Skrtl å komme taklende bakfra, men det er ikke ok når en spiss tråkker litt på den taklende forsvareren.

 

Men ja, hadde elsket å hatt han på mitt lag, slik som jeg elsket å ha Keane/Neville/Vidic på mitt lag.

 

Edit: Til info: ser nå at FA har siktet Costa for Can-stemplingen også.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...