Gå til innhold

Denne «laptop-en» inneholder både en PlayStation 4 og en Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det ikke ulovlig for han å selge dette videre?

Nei, hvorfor skal det være det? Ser for meg at det blir det samme som å selge en brukt XOne eller PS4, eller en av hver til samme person.

 

 

Tja, jeg håper du har rett, for dette var et sykt kult prosjekt, men jeg frykter at både Sony og Microsoft kan bli forbanna på at noen selger modifiserte utgaver av deres konsoller. De trenger ikke nødvendigvis å ha en veldig sterk sak - rent lovmessig - for å presse en stakkars hobbybygger til å slutte.

Lenke til kommentar

Denne ser ut som en laptop fra 1980 tallet.

 

Hvorfor har de 2 hovedkort forstår ikke jeg, da det ville vært bedre med virtualisering.

Usikkert om denne har batteri.

 

Prøv å kjør PS3 spill i RPCS3 emulatoren så får du se hvorfor PS4 ikke bør emuleres enda. Emulatorer emulerer bios og hardware til å kunne kjøre spill og applikasjoner i realtime på x86 arkitektur.

 

Men genial portabel konsoll

Lenke til kommentar

Ser ikke noe ulovlig i dette. Hvem som helst kan skifte kabinetter på konsollene. Det eneste som ville vært ulovlig er om han har modifisert hardware ved å endre eller hacke fysisk. Det er ikke ulovlig å videreselge uansett hvilken form de måtte ha. Hvis fyren har holdt på lenge ville MS eller Sony vært på saken temmelig kjapt dersom det er brudd på EULA.

Lenke til kommentar

da det ville vært bedre med virtualisering.

 

Å emulere Xbox One på PS4 eller omvendt er nesten garantert umulig, og å emulere noen av delene på PC hardware kommer nok heller ikke til å være mulig i nær fremtid. Det finnes jo ikke engang PS3 eller Xbox360-emulatorer enda, og det tok nesten ti år før engang PS2-emulering i full hastighet ble praktisk gjennomførbart på eksisterende maskinvare.

 

Med tanke på hvor utrolig mye kraftigere bare PS3 og Xbox360 er enn PS2, og det faktum at ingen av dem bruker noe i nærheten av PC-arkitektur en gang så tror jeg nok vi må vente en god stund før det blir aktuelt å emulere dem.

 

Kanskje en dag sitter vi i rullestol på gamlehjem og snakker om at det endelig er mulig å emulere PS4 og Xbox One i full hastighet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...