Gå til innhold

Video: Dette bør du vite om Googles selvbyggertelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbakemelding: Filmsnutt er sikkert fint, men kan de i tillegg ha ei oppsummering av hovedpunkta for dei som heller vil lese, ikkje har lyd tilgjengelig eller av andre grunnar ikkje vil sjå den?

 

Takk for tilbakemelding!

 

Det jeg i det minste kunne gjort var å legge inn manuset, som jeg tross alt allerede har klappet og klart, men det er jo gjerne bedre å lese en litt mindre muntlig tekst. Vi skal få til noe her neste gang :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si at jeg er litt missfornøyd med at det flere ganger påpekes at dette er en telefon først og fremst rettet mot fattige land.. Det er like viktig om ikke mye mer at dette er en trend som snappes opp i rike land der bruk og kast av elektronikk er altfor høy.

Genialt prosjekt! Håper det slår ann og utvikles videre av alle telefonprodusenter!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå ja... I utgangspunktet var jo målet med prosjektet å hindre "bruk og kast", ikke gi fattige barn i Afrika en smarttelefon... Er telefonen blitt treig, bytt ut prosessoren.trenger du større batteri? Sett det inn! ...I steden for å bytte til en helt ny tlf hver gang det er en liten feil på den du har.

Lenke til kommentar

quote name='Skibidi' timestamp='1421240782' post='22256162']

Det eneste jeg stusser litt over i telefonens nåværende tilstand er hvor lett disse modulene "sklir ut " av sporene sine.

Jeg tipper det er tatt utgangspunkt i at du bruker deksel rundt, du har heller ikke PCen festet til en enslig plate, du har noe rundt den også. (jada, dårlig sammenligning).

Selv kunne jeg godt tenkt meg at Google åpner en nettside med deksler tilpasset div. størrelser (f.eks. 5x3x1) med mulighet til å velge farge eller mønster/bilde (ala Frydaze) til Ara.

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Modulene burde kunne skrus fast håper jeg

 

de er magnetisert, husker ikke på akkuratt hvilken måte, men tror det var en type magnet låsemeganisme som kan skrus av å på med strøm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

så lenge det kommer high end deler så er ikke det en ting for fattige land, jeg kommer til å skaffe meg de hvis det skjer. selv om mobilen blir tykkere. ford da blir jeg mere miljøvenlig fordi jeg da kaster mindre når jeg vil ha noe nytt. kan også velge selv hva jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Tilbakemelding:

Artig og interessant med en slik video, jeg likte det.

Men den minnet meg veldig om typiske selvpromoterings- og selvskryts-videoer som disse store bedriftene gjerne produserer selv.

Bare for å ha det sagt, så forstår jeg jo at videoen deres er et selvstendig verk, den bare føles for lik noe Google, i dette tilfellet, kunne ha puttet sammen selv for å skryte av sitt eget prosjekt.

Det blir litt sånn "Hvorfor skal jeg synes denne videoen er noe spesiell, når jeg kunne blitt presentert den samme informasjonen i tilnærmet likt format fra Google selv?".

Så kanskje dere kunnet jobbet litt mer med å skille dere ut, for eksempel gjennom informasjonen som formidles, slik at videoen oppleves som mer unik og dermed mer relevant i sin egen sammenheng?

Dere kunne jo for eksempel ha trukket fram linken mellom Project Ara og Phonebloks-prosjektet (https://phonebloks.com/en), som jeg tror har blitt dekket av Tek-nettverket tidligere, da dette typisk sett er informasjon Google selv ikke ville ha kommet med.

 

Men utover dette likte jeg det som sagt.

Lenke til kommentar

 

Modulene burde kunne skrus fast håper jeg

de er magnetisert, husker ikke på akkuratt hvilken måte, men tror det var en type magnet låsemeganisme som kan skrus av å på med strøm

 

 

Det blir artig den dagen du står i en telefonsamtale og batteriet dør. Regner komponenter nedover skulderen din :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbakemelding:

Artig og interessant med en slik video, jeg likte det.

Men den minnet meg veldig om typiske selvpromoterings- og selvskryts-videoer som disse store bedriftene gjerne produserer selv.

Bare for å ha det sagt, så forstår jeg jo at videoen deres er et selvstendig verk, den bare føles for lik noe Google, i dette tilfellet, kunne ha puttet sammen selv for å skryte av sitt eget prosjekt.

Det blir litt sånn "Hvorfor skal jeg synes denne videoen er noe spesiell, når jeg kunne blitt presentert den samme informasjonen i tilnærmet likt format fra Google selv?".

Så kanskje dere kunnet jobbet litt mer med å skille dere ut, for eksempel gjennom informasjonen som formidles, slik at videoen oppleves som mer unik og dermed mer relevant i sin egen sammenheng?

Dere kunne jo for eksempel ha trukket fram linken mellom Project Ara og Phonebloks-prosjektet (https://phonebloks.com/en), som jeg tror har blitt dekket av Tek-nettverket tidligere, da dette typisk sett er informasjon Google selv ikke ville ha kommet med.

 

Men utover dette likte jeg det som sagt.

 

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg ser helt klart hva du mener, vi tenkte litt rundt dette på forhånd, og det er ikke noe vi ønsker. Skillet blir nok også noe tynnere fordi det i akkurat denne filmen er snakk om hva et produkt er. Hadde filmen handlet om f.eks noe politisk, som en forklaring av datalagringsdirektivet eller graveforskriften, eller en guide, for eksempel hvordan man bruker eller kommer i gang med (sett inn gjenstand her), ville det nok av seg selv blitt en langt tydeligere forskjell.

 

Det tas med videre til neste gang :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Modulene burde kunne skrus fast håper jeg

de er magnetisert, husker ikke på akkuratt hvilken måte, men tror det var en type magnet låsemeganisme som kan skrus av å på med strøm

Det blir artig den dagen du står i en telefonsamtale og batteriet dør. Regner komponenter nedover skulderen din :p

tror ikke det var sånn, men husker ikke, vi får bare vente å se ;)

Lenke til kommentar

Er ikke alltid jeg leser hele artikkelen, enten fordi jeg ikke er interessert nok, eller fordi jeg ikke har tid. Jeg følte at det var veldig greit å ha denne videoen. Den fanget oppmerksomheten min! Jeg syntes den virket veldig enkelt laget, men samtidig profesjonelt. Jeg vil veldig gjerne se flere sånne i fremtiden!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...