Gå til innhold

Hjelp til hva jeg skal gjøre med eldre hw+pris setting av komplett pc


Anbefalte innlegg

Jeg har ett gtx295 og ett gtx580 liggende.

Litt synd og kaste, men når det kommer til gtx295, hva slags pris skulle jeg evt forvente og få hvis jeg la det ut, er det noen som en gang er interessert i ett så gammelt kort ?

 

I samme slengen når vi er inne på tema. Så hva jeg også litt nysgjerrig på hvis jeg skulle selge en hel pc av min. En ting er og vite hva som er en riktig pris, hvordan prislegger man gamle deler som ikke selges lenger... det andre er jo den faktiske, eller innbilte risikoen jeg forbinder med og kjøpe brukt. I den sammenheng hvordan burde man gå fram med tanke på det hvis man selger brukte pc'er online ? (det følger jo ikke med noen garantier når det er privat tross alt, hva forventes?) Det ville jo vært utrolig kjipt og kjøpe en brukt pc some tilfeldighvis streiker eller går kaputt etter bare en uke f.eks.

 

Den pc'en jeg tenker på består av:

obsidian 800d

Core i5 2500k

gtx770

asus P8 z68-V pro hk

8gb corsair ram @1600mhz

Custom CPU vannkjøling med trippel rad i topp (minst 5 år gammelt)

Selger ikke ssd'ene mine så kan sette inn eller sende med 2 stk ubrukte seagate 2tb HDD.

 

Forslag og ideer til noe av det some er nevnt så langt ?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX295 skal du nok få problemer med å bli kvitt, GTX580 får du kanskje 500+ for, men det kommer an på hvilken kjøler det er på kortet.

Kabinettet er jo fortsatt mer enn ok, kanskje en 7-800k?

Customloopen tror ikke jeg du får veldig mye igjen for, så resten av systemet blir vel kanskje en 1000-1500kr, om du ikke klarer å finne en som trenger spesifikke deler.

 

Ellers om du dropper vannkjølinga har du jo plass til en drøss med disker og kan bruke den som filserver :)

Lenke til kommentar

GTX295 skal du nok få problemer med å bli kvitt, GTX580 får du kanskje 500+ for, men det kommer an på hvilken kjøler det er på kortet.

Kabinettet er jo fortsatt mer enn ok, kanskje en 7-800k?

Customloopen tror ikke jeg du får veldig mye igjen for, så resten av systemet blir vel kanskje en 1000-1500kr, om du ikke klarer å finne en som trenger spesifikke deler.

 

Ellers om du dropper vannkjølinga har du jo plass til en drøss med disker og kan bruke den som filserver :)

Okay da stryker jeg 295, det kan være gi bort gave eller noe da hvis noen har glede av det.

 

Mente du 7-800kr for bare kabinettet over eller ? K menes jo tusen så du vet. Jeg tenkte først du mente 7-8 tusen kr for hele pc'en, men nå tror jeg du må oppklare det for meg.

 

Jeg trenger ikke ta noe for vannkjølingen, den kan liksom bli en bonus som bare følger med. Orker ikke styre med slikt lenger uansett selv.

 

Du mente altså 1000-1500kr for hele pc'en da eller ??

 

Og hva hvis noe skulle gå galt og streike med pc'en etter en tid ? Det er bare den risken man tar når man kjøper eldre og brukte deler ?

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Jeg mente selvsagt kr, og ikke bare k :)

Hele maskinen uten å gjør noe så kan du vel få rundt 2000 om du finner en kjøper selvsagt.

 

Når det gjelder brukte deler så er det lite garanti for dette ja :) Da er det bare å gjøre en ting, å informere kjøper om at det er null niks garanti for hvor lenge dette varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mente selvsagt kr, og ikke bare k :)

Hele maskinen uten å gjør noe så kan du vel få rundt 2000 om du finner en kjøper selvsagt.

 

Når det gjelder brukte deler så er det lite garanti for dette ja :) Da er det bare å gjøre en ting, å informere kjøper om at det er null niks garanti for hvor lenge dette varer.

Alright, takk skal du ha.

P.s. jeg mener og ha sett noen selgere på finn.no med brukte pc'er for salg som har ligget betydelig høyere i pris. Så jeg er bare litt nyskjerrig, er det noen måte og beregne slike priser på ? eller er det bare basert på erfaring og eller rimelig gjetning ?

 

Ja jeg vil ihvertfall informere en evt kjøper skikkelig.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert du får noe for GTX295, men om du da ikke får solgt det til en eller anna, litt usikker på hvorfor noen vil kjøpe det, så kan du jo gi det bort til noen.

Det å gi bort gjelder jo for andre ting også, selv om det kanskje høres surt ut, men selger det ikke så må du jo enten gi det bort eller hive det om du aboslutt vil bli kvitt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...