Gå til innhold

Finnes sykkel med navgir lengre ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Jeg er så møkka lei av å mekke på gir systemet til mine 2 barns sykler.

 

Som de aller fleste ungdommer så slipper de syklene i bakken ofte og da er det ofte gir systemet som for støten.

 

Det et snart på tide å kjøpe nye sykler og dermed lett jeg på om det selges sykler med navgir ?

 

Mener det ikke er behov for 21 gir, så des færre gir jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så møkka lei av å mekke på gir systemet til mine 2 barns sykler.

 

Som de aller fleste ungdommer så slipper de syklene i bakken ofte og da er det ofte gir systemet som for støten.

 

Det et snart på tide å kjøpe nye sykler og dermed lett jeg på om det selges sykler med navgir ?

 

Mener det ikke er behov for 21 gir, så des færre gir jo bedre.

Vel, hvis færre er bedre så er vel det naturlige valget singlespeed.

 

Ellers finner du solide og billige navgir på 3-7 gir (Og ikke så billige opp til 14), men tilgjengeligheten på disse i norge er nok så som så. Det er imidlertid ingen heksekunst å bygge om. Den største utfordringen er at om du ikke har en ramme ment for formålet vil du trenge en kjedestrammer. Med en ramme med horisontale dropouts eller track-ends bør de rimelige sturmy-archerne, eller shimano nexusene gå greit på plass.

 

Du kan finne noen ferdige hos sykkelpikene eller dapper, men om du trenger barnestørrelser kan det bli vanskelig.

 

Om barna er store nok: Har du vurdert å lære de å fikse syklene sine selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Takk for svar.

Tviler jeg får min 13 åring til å sykle på denne, he he :-)

 

Til det vil jeg si at din sønn er nå så gammel at han får fikse sykkelen sin selv, eller velge å gå...

 

Nød lærer naken kvinne å spinne, vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 15 år og mekker sykkel selv. Som skriver, så får du be han ta vare på sykkelen, gå eller fikse den selv. Er tross alt ikke "bare" en sykkel. Og hvordan de klarer å kverke giret ved å slippe den i nedoverbakke undrer nå jeg på. Ihvertfall noe jeg aldri har klart, uansett hvor ille jeg har behandlet en sykkel. Ellers finnes det kjekke girbeskyttere, en slags bøyle som stikker over giret: http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Gir/Girbeskyttelse-27517/

Genial dings som beskytter giret godt. Har det montert på alle mine sykler. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...