Gå til innhold

Alt du bør vite om Telenorligaen


Anbefalte innlegg

Hvordan velger man map?

 

Banner man et og et map hver til 2 står igjen? Og hvem begynner å banne maps?

 

Og hva er VAC2, Er det vanlig VAC? Har leid server fra spillvert og regner med det er aktivert som standard, men finner ingen info på det.

 

Skal jeg lage serverdemo av matchen? Eller er det bare individuelle demoer? finner ingen info under reglemanget på dette.

 

Fikk også til å kjøre ebot med gamer sitt script så tror det skal funke knirkefritt å kjøre kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan velger man map?

 

Banner man et og et map hver til 2 står igjen? Og hvem begynner å banne maps?

 

Og hva er VAC2, Er det vanlig VAC? Har leid server fra spillvert og regner med det er aktivert som standard, men finner ingen info på det.

 

Skal jeg lage serverdemo av matchen? Eller er det bare individuelle demoer? finner ingen info under reglemanget på dette.

 

Fikk også til å kjøre ebot med gamer sitt script så tror det skal funke knirkefritt å kjøre kampen.

 

Hvordan velge kart: Som det står på turneringsforsiden: «Kartene velges gjennom en vetoprosess mellom motstanderlagene: Ban-ban-ban-ban-pick-pick. Hjemmelaget starter å utestenge.»

 

Hva er VAC2, Er det vanlig VAC? Ja.

 

Har Spillvert-serverne VAC? Ja. Spillvert-serverne er klare til bruk i Telenorligaen.

 

Skal jeg lage serverdemo av matchen? Du skal lagre inviduelle POV-demoer. Dette er forklart i reglene her.

Lenke til kommentar

Hva skjer når en kamp starter? Er helt ny skjønner dere. Blir man invitert in-game på CS eller er det noe på gamer.no man på trykke på?

Du får mest sannsynlig en kommando du skal legge inn i consoll for å joine server, F.eks: connect server1 password heisann

 

Jeg lurer på denne regelen: 

  1. Det skal tas skjermbilde av statusskjermen mens alle spillerne er tilkoblet tjeneren. Dette bildet skal vise steam-ID-en til spillerne og skal lastes opp på kamspiden.

 

Her skal vi vell skrive status i consoll og ta bilde? For ellers vet jeg ikke hvordan jeg skal få steam Id på scoreboard f.eks.

 

Og når en inbytter kobler til må vi vell gjøre dette pånytt?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

 

Hva skjer når en kamp starter? Er helt ny skjønner dere. Blir man invitert in-game på CS eller er det noe på gamer.no man på trykke på?

Du får mest sannsynlig en kommando du skal legge inn i consoll for å joine server, F.eks: connect server1 password heisann

 

Jeg lurer på denne regelen: 

  1. Det skal tas skjermbilde av statusskjermen mens alle spillerne er tilkoblet tjeneren. Dette bildet skal vise steam-ID-en til spillerne og skal lastes opp på kamspiden.

 

Her skal vi vell skrive status i consoll og ta bilde? For ellers vet jeg ikke hvordan jeg skal få steam Id på scoreboard f.eks.

 

Og når en inbytter kobler til må vi vell gjøre dette pånytt?

 

 

Det er status i konsoll ja, regner med at med innbytter må det gjøres igjen. Ville overasket meg om det ikke var tilfelle siden det ville gitt ett smutthull til evt juks.

Lenke til kommentar

Det er tilstrekkelig å varsle motstander i neste kamp om at dere blir forsinket. Dette dekkes av § 11-1-2 i Kamp- og konkurransereglementet: https://www.gamer.no/turneringer/regler/kamp-og-konkurransereglement/29#11-1

 

«Når et lag forstår at det ikke ville være spilleklart til fastsatt kamptidspunkt, skal det omgående informere motstanderlaget, administrator, og gamer.no sentralt om forsinkelsen. Administratorer og motstanderlaget har etter slik beskjed plikt til å vente i 45 minutter etter fastsatt kamptidspunkt, med mindre det forsinkede laget opplyser at det heller ikke vil kunne rekke dette tidspunktet. Hvis kampen ikke kan starte innen 45 minutter etter fastsatt kamptidspunkt, regnes det forsinkede laget som uteblitt dersom det ikke har hatt gyldig grunn.»

 

Med andre ord kan dere pause kampen dere er i, gå inn på kampsiden til neste kamp og opprette en rapport ved å trykke på «kontakt admin»-knappen der. Forklar situasjonen, så går dette fint :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan legger jeg ut GOTV demo på en kamp? Når jeg la ut demofilen ble den lagt ut som pov demo av meg. Lurer også på om hvordan man får stats inn på kampsiden. Trodde dette ble hentet ut av demofil når jeg lastet opp denne.

 

Og er det 5 lag som rykker opp fra hver avdeling i 6 divisjon?

Hva er tiebreakers?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Hvordan legger jeg ut GOTV demo på en kamp? Når jeg la ut demofilen ble den lagt ut som pov demo av meg. Lurer også på om hvordan man får stats inn på kampsiden. Trodde dette ble hentet ut av demofil når jeg lastet opp denne.

 

Og er det 5 lag som rykker opp fra hver avdeling i 6 divisjon?

Hva er tiebreakers?

 

Demo-opplasting en til spillerne er ment for POV. Statistikken du ser på kampsidene i 1. divisjon kommer fra eBot, fordi kampene spilles på våre servere. Vi er i ferd med å rulle ut dette tilbudet for 2. divisjon og 3. divisjon også - kanskje også 4. divisjon.

 

I 6. divisjon er det fem lag i hver avdeling som rykker direkte opp.

 

Tiebreaker er en ekstra kamp som spilles etter sesongavslutning, dersom to lag står likt i poeng, rundeforskjell og innbyrdes oppgjør.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

På CSGO hva er den vanlige ranken på spillere i laveste div?

Dette tror jeg varierer. Er nok mange lag som er silver/nova. Men problemet med laveste rank er at det er så mange nyoppstarta lag der ferdighetsnivået er langt over global elite ranken. 

 

Når jeg var med å stifte lag så var de fem øverste på tabellen rundt global elite i nivå i laveste divisjon. Dette vil nok utjevne seg med tiden da telenorligaen er relativt nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

hei, håper ikke dette bare bumber en død tråd da siste post var for et år siden :hmm:

har meldt på laget mitt til telenor ligaen i csgo og leser gjennom reglene og lurer på noe der det står om scripts ol. har egne "binds" for hver type nade der den tar frem kniven først(uten at man ser dette), for at animasjonen på og ta frem foreksempel en ny flash rett etter du har kasta en smoke raskere, og lurer på om dette er lov, har sett flere pro spillere har dette så regner med det, her er bindsa:

bind "t" "use weapon_knife;use weapon_smokegrenade"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...