Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kikket rundt på kjøp og salg av PC ganske lenge nå for å få noen tips rundt en ny stasjonær pc, men har egentlig ikke funnet så særlig mye svar på det jeg lette etter, helt sikkert fordi jeg heller ikke har så god peiling på hva som kreves til hva lengre..

Men uansett.. Jeg er på utkikk etter en ny pc, denne skal være ferdigbygd og ligge på rundt 8-9k, jeg spiller for det meste wow, lol og cs go, og jeg vet godt disse spillene ikke er de mest krevende. Men jeg har lyst til kjøpe en pc som også har muligheten til å kunne dra spill som bf4, skyrim, dragon age o.l. på et ganske høyt nivå (kommer ikke på så mange krevende spill men dere skjønner..). Jeg har funnet meg en ferdigbygd pc med skjerm på komplett.no: https://www.komplett.no/komplett-gamer-a20-new-year-edition/10972#!tab:extra :hmm:

Er da som sagt ikke veldig oppdatert på hva som må til men etter som jeg har lest meg opp på må denne være ganske grei da jeg også trenger en skjerm også. Så visst noen kan skrive noen gode tips om denne pcen hva jeg kan forvente eller hva som bør konfigureres. Jeg blir meget takknemmelig for det meste av tips som kommer inn så bare fyr løs :dribble:

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selvbygg en mulighet?

Det er en god del å spare på selvbygg hvis det er en mulighet, det vanskligste når man bygger sin første PC er vel stressen om man gjør noe galt og hvis PCen ikke starter.(vanligvis bare løs RAM eller kabler såvidt jeg vet)

Skal skjerm, tastatur og mus være med i prisen?

 

Hvis selvbygg er mulig så er det mye å spare på å kjøpe fra f.eks. NetOnNet.

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Har egentlig ikke tenkt tanken over selvbygd, men jo det er jo et alternativ. Har jo selv gjort det for noen år tilbake så det skal jo ikke være noe stress det. Har nok bare ikke tenkt tanken siden jeg er usikker på hva som skal være med osv.. Det skal ikke være med tastatur og mus nei, bare skjerm i prisen! Hadde noen ville satt opp ett oppsett på rundt 8k+ så ville det vært supert (y)

Lenke til kommentar

Dette går da inn i budsjettklassen, der holder AMD seg fortsatt bra. Skaff en R9 280x brukt på Finn for -1300

EVGA supernova 750 g2 PSU for 1100kr er bra.

Fractal Design Define r5 for 900kr (?)

AMD CPU for ca. 1000kr, du får et greit HK for 800kr.

Ikke det beste, men funker.

800kr for RAM fra Crucial.

1000kr for RAM er da ca. 6000kr.

Du har da 1000kr til skjerm, hvis du kjøper noe på tilbud, tar r4 istedenfor r5 så har du nok til en ok skjerm.

Lenke til kommentar

Ser du har tatt med OS i prisen også, veldig bra, glemte jo nevne dette..

Vil denne pcen kunne dra spill som bf4 og kommende dying light på noe særlig høyt grafikk tro? Og vil den holde seg noen år oppe å kjempe med noen oppgraderinger etter hvert som årene går?

Lurer også på om det ville vært lurere evt for meg å gå opp til rundt 10k og satse på litt bedre deler, eller heller kjøpe denne å oppgradere.. Er usikker på om jeg har mulighet til gå opp i pris men lurer bare litt :) Merkes godt jeg ikke har noen særlig peiling på dette noe lengre mot før.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...