Gå til innhold

Hva må gjøres for integrering i Norge?


Anbefalte innlegg

“Integrering, integrasjon, i dagligforståelsen en betegnelse på innlemmelsen av innvandrere i majoritetssamfunnet.” definisjon på integrering fra Store Norske Leksikon.

 

I den politiske debatten i dag virker det til at dette ikke lengre er det som menes når det snakkes om integrering. En overtoleranse for fremmede kulturer er det som er blitt normen for mange norske politikere. Frykten for å bli offeret for heksejakt er stort hos mange av dem som ønsker å sette strengere krav for innvandrere som kommer til Norge, og det blir derfor få som tør å stå i mot integreringspolitikk som ikke fører frem.

 

Integreringspolitikken i Norge trenger å bli mye strengere med tanke på hvilke krav vi stiller våre nye landsmenn. De verdier som demokrati, likestilling og toleranse er verdier som må prioriteres i integreringsprosessen slik at en kan få nye statsborgere som er med i samfunnet istedenfor å stå i mot det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WVSGN

Jeg har noen forslag om hvordan integreringen kan bedres.

 

  1. Etabler en slags Statsborgerskapsskole for asylsøkere/innvandrere som ønsker norsk statsborgerskap.
  2. I Statsborgerskapsskolen skal du lære om den norske grunnlov, norsk kultur, norsk historie og da selvfølgelig lære det norske språk slik at du kan snakke og skrive det flytende.
  3. Du kan ikke søke om norsk statsborgerskap det første året du er kommet til Norge.
  4. Før du søker må du ha plettfri vandel og ha vært værende i Norge regelmessig i 12 år.
  5. Hvis du har bestått statsborgerskapskolen så må du ha besøk av staten 1-3 ganger i 2 år får å se at du fortsatt har respekt for Norge og at du ønsker å beholde din norske statsborgerskap og pass.

Dette var noe jeg kom opp med raskt, og er sikkert noe man kan endre på så det er bare å sende en tilbakemelding.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

Jeg har noen forslag om hvordan integreringen kan bedres.

 

  1. Etabler en slags Statsborgerskapsskole for asylsøkere/innvandrere som ønsker norsk statsborgerskap.
  2. I Statsborgerskapsskolen skal du lære om den norske grunnlov, norsk kultur, norsk historie og da selvfølgelig lære det norske språk slik at du kan snakke og skrive det flytende.
  3. Du kan ikke søke om norsk statsborgerskap det første året du er kommet til Norge.
  4. Før du søker må du ha plettfri vandel og ha vært værende i Norge regelmessig i 12 år.
  5. Hvis du har bestått statsborgerskapskolen så må du ha besøk av staten 1-3 ganger i 2 år får å se at du fortsatt har respekt for Norge og at du ønsker å beholde din norske statsborgerskap og pass.

Dette var noe jeg kom opp med raskt, og er sikkert noe man kan endre på så det er bare å sende en tilbakemelding.

 

'Regelmessig' måtte i så fall vært bedre definert.

 

Skal hele staten besøke stakkaren(e)? (Skjønner hva du mener, men jeg liker å spikke fliser ;) )

 

Nå er det jo forsåvidt sånn at det er en del krav for å få permanent opphold og i hvert fall norsk statsborgerskap. Men det er situasjoner der man kan få "fortgang" i prosessen f.eks. ved giftemål eller som flyktning. I disse tider så er det jo ironisk nok enkelte som reiser tilbake til hjemlandet for å krige, etter å ha fått opphold her på grunn av flukt fra krig. I de tilfellene mener jeg vedkommende skulle mistet sin oppholdstillatelse, da dette per definisjon ikke lenger kan ses på som gyldig grunnlag. Nå er jo dette snakk om et veldig mindretall, men dog.

Lenke til kommentar

Det som må gjøres, er at innvandrerne (det vil si den gruppen som sliter med integrering, det vil si innvandrere fra muslimske land hvis vi skal kalle en spade for en spade) må jobbe for å integrere seg. De er åpenbart allergiske mot forandringer alle sammen, og vil bare forflytte seg geografisk, men tviholder likevel på den kulturen de flykter hals over hode fra.

 

Hvis de vil flytte til Norge eller andre vestlige land, får de vær så god å tilpasse seg, det vil si forandre seg (ja, det forbudte, politisk ukorrekte ordet ... forandre seg .. tenk, noe så forferdelig grusomt, det er en skjebne verre enn døden å måtte forandre seg), for det avfallet av en kultur som de drasser med seg, er fullstendig inkompatibelt med måten vi lever på her i Norge. Og hvis de ikke liker måten vi lever på her .... da vet de hvor Gardermoen er. Ingen tvinger dem til å bli i et samfunn de åpenbart hater.

Endret av Den åttende profet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist (eller jeg ser iallefall ikke på meg selv som det). Men uansett, for at vi i det heletatt skal komme i nærheten av integrasjon må foreldre som integreres i Norge tørre og legge fra seg religionen sin under oppdragelsen av sine barn. Det er unødvendig oppdra de religiøst og de vil bedre integreres med sine medmennesker i barnehage og skole. Terrorister vil heller ikke ha en rekruteringsportal ovenfor de når de er voksen, da de aldri er oppdratt med verdiene terrorister ofte spiller på.

 

Fordi foreldrene skjønner verdien av å få oppholde seg i Norge, de kom hit av en grunn, de vet hvordan det er hvor de kommer fra. Det gjør ikke barna deres, de vet bare hva de blir fortalt, og når de blir fortalt av andre patrioter om hvor fantastisk det er der og hvordan alt er tilpasset deres kultur og hvor undertrykt de er i Norge så tror de på dette.

Lenke til kommentar

 

Nordmenn kan bli mer åpne og imøtekommende.

 

Nordmenn bør først løfte opp nisselua og bli mer skeptisk og legge fra seg sin naive snillistiske dumskap.

 

Blir en innvandrer utstøtt av nordmenn, hva gjør han da? Møter/søker kontakt med egne landsmenn her i Norge. Og snakker sitt eget morsmål, kommer seg ikke videre med det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasist (eller jeg ser iallefall ikke på meg selv som det). Men uansett, for at vi i det heletatt skal komme i nærheten av integrasjon må foreldre som integreres i Norge tørre og legge fra seg religionen sin under oppdragelsen av sine barn.

 

Er selv 99% ateist som lar mine barn tro på hva de vil, så helt OK for meg, men vi må kreve det samme av kristne nordmenn og for den saks skyld alle som har en tro, uansett hvilken. (likhet for loven og alt det der) Er du med på den?

Endret av Achylles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke rasist (eller jeg ser iallefall ikke på meg selv som det). Men uansett, for at vi i det heletatt skal komme i nærheten av integrasjon må foreldre som integreres i Norge tørre og legge fra seg religionen sin under oppdragelsen av sine barn.

Er selv 99% ateist som lar mine barn tro på hva de vil, så helt OK for meg, men vi må kreve det samme av Kristne nordmenn og for den saks skyld alle som har en tro, uansett hvilken. (likhet for loven og alt det der) Er du med på den?

 

Altså, trådens spørsmål er om integrering. Jeg tror ikke en slik ordning ville påvirket integrering, da det er svært lite relevant her samtidig som Norske kistene som regel ikke pusher denne tror veldig kraftig på sine barn. Jeg kommer fra et kristen hjem men jeg fikk allerede så tidlig som ned i 4. klasse underskrevet lapp fra min mor om å slippe å dra på gudstjeneste med skolen fordi jeg ikke trodde på Gud, og syns hele religionen var teit.

 

Vil også tro det er vanskelig å bruke en majoritet som begrunnelse for rekruttering til terror, samtidig som krisene i mye mindre grad har organiserte terror-grupper som driver med aktiv rekruttering.

 

Men for guds skyld det er ikke noe annet jeg hadde ønsket mer en at religion påvirker våre unge og våres samfunn i minst mulig grad.

Lenke til kommentar

 

 

Nordmenn kan bli mer åpne og imøtekommende.

 

Nordmenn bør først løfte opp nisselua og bli mer skeptisk og legge fra seg sin naive snillistiske dumskap.

 

Blir en innvandrer utstøtt av nordmenn, hva gjør han da? Møter/søker kontakt med egne landsmenn her i Norge. Og snakker sitt eget morsmål, kommer seg ikke videre med det.

 

Nå tror jeg ikke et menneske som vet å oppføre seg, altså har god sosial kompetanse blir utstøtt. Man må stikke fingeren i jorda og være realistisk. Enkelte og jeg sier enkelte innvandrere, de kan ikke oppføre seg. Spesielt de religiøse som har fått en ide om at alle skal respektere deres overtro. De burde heller reise hjem til sitt land om de ikke klarer og tilpasse seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nordmenn kan bli mer åpne og imøtekommende.

 

Nordmenn bør først løfte opp nisselua og bli mer skeptisk og legge fra seg sin naive snillistiske dumskap.

 

Blir en innvandrer utstøtt av nordmenn, hva gjør han da? Møter/søker kontakt med egne landsmenn her i Norge. Og snakker sitt eget morsmål, kommer seg ikke videre med det.

 

Nå tror jeg ikke et menneske som vet å oppføre seg, altså har god sosial kompetanse blir utstøtt. Man må stikke fingeren i jorda og være realistisk. Enkelte og jeg sier enkelte innvandrere, de kan ikke oppføre seg. Spesielt de religiøse som har fått en ide om at alle skal respektere deres overtro. De burde heller reise hjem til sitt land om de ikke klarer og tilpasse seg.

 

Da er vi enige, men hva mener du med mer skeptisk?

Lenke til kommentar

 

 

Da er vi enige, men hva mener du med mer skeptisk?

Slutte å være så godtroende rett og slett. Mange nordmenn er naive.

 

Og hvordan hjelper dette med integrering? Eller er det bare noe du syns generelt sett?

 

Generelt sett. Ikke bare om innvandring. Nordmenn biter på alt, så lenge det er en autoritet som sier det. Se bare på hvordan folk hysterisk løp for og ta vaksiner mot influensa for et par år siden, total galskap. Fordi staten sa at vi måtte. De legene som advarte mot, de ble det satt munnkurv på. Vi er noen naive fjols som ikke kan tenke selv.

Lenke til kommentar

Jeg deler asolutt ikke synet til de av dere som hevder at "bare en innvandrer har sosiale antenner så vil de bli godtatt". Det vil si: Jeg tror på at dere selv mener dere vil gjøre det, og det er bra, men folk som plutselig får napp på jobbsøknader fordi de nettopp har endret navn til noe mer norsk-klingende viser at Nordmenn i allmennhet ikke er klare for å slippe innvandrere inn i det gode selskap.

 

Så kan man kanskje si at dette skyldes at de få har ødelagt for de mange, men det er nå likevel slik at det ikke bare er å ha sosiale antenner og følge norske skikker for f.eks. en somalier så ordner alt seg.

 

Se bare på hvordan folk hysterisk løp for og ta vaksiner mot influensa for et par år siden, total galskap. Fordi staten sa at vi måtte. De legene som advarte mot, de ble det satt munnkurv på. Vi er noen naive fjols som ikke kan tenke selv.

 

Hvis du fikk valget mellom å følge helserådet til

 

1) En majoritet av forskere med spesialfelt medisin.

2) En ensom ulv blant forskere innen medisin som taler majoriteten i punkt 1 midt imot

3) En rosablogger med utdannelse fra "livets harde skole"

4) En skuespillerinne fra Hollywood

 

Hvem ville du tatt dine helseråd fra? Og hvorfor er ditt valg ikke naivt?

 

Helsemyndighetene valgte alternativ 1. Det håper jeg for Guds skyld de gjør neste gang også. (Men da håper jeg man har fått litt mer tid til å teste vaksinen i forkant, selv om det ikke er realistisk å forvente med en type sykdom som muterer raskt)

Endret av Achylles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Se bare på hvordan folk hysterisk løp for og ta vaksiner mot influensa for et par år siden, total galskap. Fordi staten sa at vi måtte. De legene som advarte mot, de ble det satt munnkurv på. Vi er noen naive fjols som ikke kan tenke selv.

 

Hvis du fikk valget mellom å følge helserådet til

 

1) En majoritet av forskere med spesialfelt medisin.

2) En ensom ulv blant forskere innen medisin som taler majoriteten i punkt 1 midt imot

3) En rosablogger med utdannelse fra "livets harde skole"

4) En skuespillerinne fra Hollywood

 

Hvem ville du tatt dine helseråd fra? Og hvorfor er ditt valg ikke naivt?

 

Helsemyndighetene valgte alternativ 1. Det håper jeg for Guds skyld de gjør neste gang også. (Men da håper jeg man har fått litt mer tid til å teste vaksinen i forkant, selv om det ikke er realistisk å forvente med en type sykdom som muterer raskt)

Jeg stoler først og fremst på meg selv og mine vurdering i forhold til vaksine. Men jeg skal svare. Jeg stoler aldri på flokker, mennesker i flok, spesielt autoriteter vil jeg selvsagt ikke stole på. Så jeg ville valgt og stole på en som hadde en annen teori.

 

Helsemyndighetene valgte fordi de hadde kjøpt inn en masse vaksiner. Derfor måtte de skape hysteri. Helsemyndighetene bør du være skeptisk til. Jeg jobber selv i helsevesenet og kjenner systemene godt. Ta en titt på hva helsemyndighetene sier om gravide som står på medisiner som metadon, Subutex for eksempel, og så hva de sier om gravide som bruker heroin. Da vil du se, om du har kunnskap hvordan helsemyndighetene først og fremst har en politisk agenda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg stoler først og fremst på meg selv og mine vurdering i forhold til vaksine. Men jeg skal svare. Jeg stoler aldri på flokker, mennesker i flok, spesielt autoriteter vil jeg selvsagt ikke stole på.

 

Når autoritetene besitter kunnskap som du selv ikke besitter om det aktuelle emnet er det du som er naiv som ikke stoler på rådene som blir gitt men isteden velger andre kilder.

 

Det finnes dem som hevder joden er flat, bare nevner det, (edit: autoritetene mener jo som kjent at den er rund). ;)

Endret av Achylles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...